Skocz do zawartości

318is 92r nie unosi się szyber


tom3k1921

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mój problem z coupetą polega na tym, że szyberdach się normalnie odsuwa ale nie chce się podnieść do góry.

Po naciśniećiu i trzymaniu przycisku żeby unieść, słychać tylko pyknięcie. Czego może to być wina?

Można jakoś sprawdzić ręcznie czy wogóle szyber się unosi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to wtedy ta śruba ampulowa co jest pod zalepką nie powinna się kręcić....??

jak się odsuwa szyber to się kręci... ale jak chcę uchylić to tylko drgnie i stoi....

Czyli zostaje jedynie wymiana szybra.....??

 

Samochód niedawno kupiłem i muszę pare rzeczy doprowadzić do kultury...

Tapicerkę można podkleić budaprenem? Czy polecacie jakiś inny klej?

I nie działa mi jeszcze prawa szyba. Nie opuszcza sie podczas otwierania drzwi, a przy normalnym otwieraniu guzikiem trzeba ją otwierać i zamykać pulsacyjnie.

Dziękuje za pomoc;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to wtedy ta śruba ampulowa co jest pod zalepką nie powinna się kręcić....??

jak się odsuwa szyber to się kręci... ale jak chcę uchylić to tylko drgnie i stoi....

Czyli zostaje jedynie wymiana szybra.....??

 

Samochód niedawno kupiłem i muszę pare rzeczy doprowadzić do kultury...

Tapicerkę można podkleić budaprenem? Czy polecacie jakiś inny klej?

I nie działa mi jeszcze prawa szyba. Nie opuszcza sie podczas otwierania drzwi, a przy normalnym otwieraniu guzikiem trzeba ją otwierać i zamykać pulsacyjnie.

Dziękuje za pomoc;)

wystarczy dokupić w serwisie te dźwigienki,kosztują grosze.W aso powinni wiedzieć która część jest odpowiedzialna za to.

Co do szyby to najpierw musisz rozebrać tapicerkę,ale pewnie zjechane ślizgi i szyba ma duże opory.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to znasz może jakiś serwis gdzie można to kupić w okolicach Warszawy?? Da się to wogóle wyminić jak ktoś posiada trochę zdolności manualnych?

Odnośnie tapicerki drzwi to słyszałem, że są potem problemy z jej założeniem... Jest na jakieś wymienne spinki czy coś?

Ta szyba się podnosi tak jakby po naciskaniu włącznika raz jej lewa strona raz prawa się bardziej unosiła.

a z przyklejaniem tej podsufitki to polecasz jakiś klej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam do warszawy tyle co ty do gdańska więc nie bardzo się orientuje gdzie(tylko ASO),ale sam to bez problemu wymienisz jak ściągniesz klapę bo to chyba największy problem w całej robocie.

Jeżeli chodzi o tapicerkę drzwi to jak sie postarasz do wszystkie spinki będą w całości,ale jak będziesz w serwisie to sobie dokup(na allegro 1 szt. kosztuje 1zł) z 10szt.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sciągne klapę...?? rozumiem że trzeba zdjąć podsufitkę i cały szyber wyjąć..... tak?

podsufitkę(tylko część pod szybrem)odsuwa się do tyłu,ale ciężko dostać się srubokrętem do śrub

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsufitkę od szybra można "oddzielić"tylko w jednym miejscu.Tutaj masz instrukcję http://www.bimmerdiy.com/diy/e36sunroof/.

Jak nie będziesz umiał schować podsufitki,to pisz.Wolałbym tego nie pisać bo opis jest bardziej skomplikowany niż sama czynność.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez nie uchyla sie do gory ;/ BA! nawet nie chce sie zamknac sam do konca(trzeba lekko popukac w blache szyberu i dopiero dojdzie do konca). Widac jeszcze wytarcie na plastiku to moze ma ciezko. a jeszcze przed majowka bylo ok . Probowalem smarowac prowadnice od gory ale nic nie dalo. Podsufitka(ta od szyberdachu co powinna sie chowac) u mnie tak samo sie nie rusza. No moze max 1cm w przod i tyl. Mialem sie zabrac za to w weekend ale mam inne plany. Moze ktos znajdzie dobre rozwiazanie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety nie idzie tego wogóle odsunąć....

Jeśli mógłbyś wytłumaczyć to byłbym bardzo wdzięczny:)

szyber zamknięty,zaczynasz go odsuwać i na samym początku kiedy zaczyna opadać(ok 1 cm poniżej dachu) jest taki moment kiedy można odsunąć osłonę.Odsuwaj szyber po troszku i próbuj odsunąć.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj kolega zaczął się bawić szybrem i udało mu się dwa razy odsunąć tą zasłonę od środka, a cały szyber podnieść na kilka milimetrów....

ale udało mu się tak ok 3 razy.... a potem już znowu tylko odsuwanie działało.... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
będę to robić na dniach więc dam znać, i tak musze całą podsufitę zwalić więc jak będzie trzeba to szyber też wyjmę, zrobię foto dla was, ale to dopiero w ten weekend bo fura wciąż u lakiernika, pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Ruszyło ruszyło;p kupiłem jeden szyber ale okazał się również uszkodzony... Nie opłacało mi się go odwozić więc został i leżał w komórce. Po zakupie i oddaniu następnych 4 szyberdachów które wszystkie były uszkodzone tak się zirytowałem że postanowiłem rozebrać ten uszkodzony co mi zalegał w komórce;p Po stwierdzeniu że nie jest to nic trudnego postanowiłem sam rozebrać swój... No i naprawiłem go bez wyjmowania z samochodu.

Uszkodzone miałem dwie części lewą i prawą nr 12 z realoem, ale naszczęście w tym uszkodzonym były sprawne, jedna tylko trochę przegięta ale działa:)

Jeśli ktoś ma te części uszkodzone to naprawa zajmie mu godzinę.

Najpierw trzeba odkręcić blachę(trzy sruby 17 i dwa torxy), później torxem zabezpieczenie na szynie i wtedy będzie można wyjąć element 12. Żeby łatwiej się pracowało można odpiać podparcie do blachy które jest w tylnej części szybra: przekręca się zabezpieczenie plastikowe i wyjmuje, następnie odciąga do zewnątrz auta tą kwadratową rurkę która współpracuje z elementem nr 12 tak aby podparcie odczepić.

Żeby wymienić ślizg trzeba najpierw kwadratową rurkę wsunąć na element unoszący nr 13, później element nr 12 założyć na kwadratową rurkę i odginając ją delikatnie założyć w miejscu odkręconego zabezpieczenia, należy sobie pomóc śrubokrętem dopychając element 12 aby wszedł w szyne.

ABY ELEMENTY BYŁY NA ODPOWIEDNIEJ DŁUGOŚCI SZYN NALEŻY KRĘCIĆ SILNICZKEIM ZA POMOCĄ KLUCZA AMPULOWEGO, LUB NORMALNIE PRZYCISKIEM JEŚLI KTOŚ NIE BOI SIĘ ŻE ZA DALEKO PÓJDZIE I COŚ POŁAMIĘ.

Drugą stronę tak samo, następnie montujemy element podtrzymujący beka nr 8 na realoem, zabezpieczenia i sprawdzamy. Szyber można sprawdzić nie zakładając blachy.

Szczerze mówiąc nie brałem się samemu za naprawę, ponieważ wszyscy mnie straszyli jakie to one są delikatne i każdy je psuje... Na szczęście moja irytacja sięgnęła zenitu i zaryzykowałem:)

Jeśli ktoś chce to mogę pomóc, jestem z okolic Warszawa, dokładnie z Legionowa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.