Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

 

Właśnie nabyłem BMW 320i e46 i mam mały problem ze sprzęgłem. Przy ruszaniu lub zmianie biegów samochód lekko szarpnie. Muszę bardzo delikatnie puszczać sprzęgło, żebym mógł ruszyć normalnie. Nie mam żadnych innych objawów w stylu "drżenie i hałasowanie na biegu jałowym", "drżenie silnika na wolnych obrotach", czy "przeciąganie". Po prostu samochód bardzo "sztywno podłącza napęd" przy wrzucaniu biegu. Jeździłem trzema e46 i według mnie wszystkie chodziły podobnie, ale po dłuższym namyśle wydaje mi się, że nie jest to normalne.

 

Drugą sprawą, którą zauważyłem jest hałasująca "gruszka" przy kolektorze dolotowym (wygląda podobnie do gruszki od turbiny lub zaworu EGR, ale nie wiem co to jest w tym przypadku). Przy naciśnięciu pedału gazu gruszka ta wydaje dość głośny dźwięk (w tym samym czasie zasysa powietrze).

 

Jeżeli macie jakieś pomysły co może być przyczyną tych objawów, proszę o jakieś porady.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Kolego prześlij zdjęcie tej "syczącej gruszki" nie zabardzo wiem o co Ci chodzi? Sprzęgło huu to może być taka uroda autka z czasem się przyzwyczaisz.
Opublikowano
Ta sycząca gruszka jest przy elemencie zwanym po angielsku "adjuster unit DISA", nie wiem jak fachowo to się nazywa po polsku. Z tego co zauważyłem, to chyba działa prawidłowo (czytałem gdzieś, że jak ten element jest uszkodzony to klekocze). W mnie po prostu po wciśnięciu pedału gazu słychać głośny świst lub pisk, ciężko określić. Czy można ten element wymontować bez żadnych konsekwencji? Chciałbym go rozebrać i może przeczyścić/naoliwić?
Opublikowano
Kolego ja też mam taki sam silnik i u mnie w zeszłym roku tyle że z pod kolektora wydobywało się takie dziwne syczenie,a zwłaszcza na wolnych obrotach jak była klima włączona czy inne obciążenia aż silnik na obrotach przysiadał ale u mnie był to zawór regulacji ciśnienia,pokaż zdjęcie elementu wtedy może ktoś ci powie co ci tam syczy.
Opublikowano

http://img512.imageshack.us/img512/4339/e46cabinfilter4.jpg

 

To nie jest zdjęcie mojego silnika, tylko znalezione na google, ale na czerwono zaznaczyłem tą część zwaną "adjustment unit", natomiast zieloną strzałką wskazałem gdzie znajduje się ta "gruszka". Dodam, że wczoraj miałem okazję przechodzić na parkingu przy wyjeżdżającym BMW z tym samym silnikiem co mój i u niego też był ten sam odgłos (ale to chyba nie jest normalnie ;) ).

 

Muszę się jeszcze kogoś poradzić co z tym sprzęgłem.

Opublikowano

DISA to kierownica powietrza. Możesz ją wymontować i sprawdzić czy chodzi sprężyście, czy nie ma złamanej łopatki, stan uszczelek itp.

Syczenie może być spowodowane pęknięciem gumowej zatyczki przy kolektorze ssącym. Miałem podobnie, też z kumplem nie mogliśmy długo dojść co to było ;)

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTM4MzU3X3A=.png

Sprawdź elementy nr 14 i 19, no chyba że nr7 (silnik krokowy) to ta "gruszka"...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta "gruszka" steruje otwarciem kanałów w kolektorze. Nie powinna głośno syczeć. Może jest uszkodzona, rozszczelniona i dlatego wydaje takie dzwięki. Co do sprzęgła to nie jest to normalny objaw. Miałem e46 z takim silnikiem i chodziło normalnie, lekko i nigdy nie szarpało przy załączaniu czy rozłaczniu biegów. Ja jak sprzedawałem swoje e46 miało lekko ponad 100 tysięcy przebiegu nie wiem ile Ty masz. Może po prostu jest do wymiany albo sypie sie dwumas...
Krzysztof
Opublikowano
kolego u mnie z założenia też to miało być,mechanior nawet czymś tam pryskał ale okazał się zawór regulacji ciśnienia pod kolektorem niedaleko właśnie tej "gruszki"
Opublikowano
U mnie słychać jakby cisnienie schodziło po wyłaczeniu silnika jakieś 3-5 sekund wg historii serwisowej miałem ten element wyminiany na nowy kilka lat temu w DE
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jak sprzedawałem swoje e46 miało lekko ponad 100 tysięcy przebiegu nie wiem ile Ty masz. Może po prostu jest do wymiany albo sypie sie dwumas...

 

Przy jakich przebiegach w 6-cylindrowych e46 siada sprzęgło i sypie sie dwumas? Wiem ze pytanie jest troche bez sensu, bo kazde auto jest inaczej jeżdzone, ale moze są jakies typowe ramy przebiegu dla tych części?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.