Skocz do zawartości

Grubość lakieru w BMW E60


jimmisek

Rekomendowane odpowiedzi

Niektóre elementy są aluminiowe, więc tam czujnik lakieru nic nie da. Na pewno na masce nie zdaje egzaminu.

 

mam czujnik do stali i do alu, działa bez problemu. Jedyny minus to to, ze takim czujnikiem nie sprawdzisz już plastikowych błotników np w Renówkach.

 

Co do grubości to myśle, ze powinno być nie mniej niz ok 100 mikronów a średnio 150. Oczywiscie na róznych elementach grubosci mogą sie różnic, ważne, żeby było symetrycznie np prawy przedni błotnik z lewym przednim błotnikiem itd. Malowany element to zazwyczaj 2x grubośc fabrycznego, czyli jeśli jedne drzwi np przednie lewe masz 150 mikronów a przednie prawe 300 to na pewno były malowane. Samo malowanie nie musi jeszcze o niczym złym świadczyć gorzej jeśli jest szpachla i jest jej dużo. Ale wtedy miernik pokazuje ok 500 mikronów aż ponad jego skale.

 

Pamiętaj jeszcze o jedenj rzeczy, ze auta kupowane w DE w ASO BMW dosć często mają malowane same maski. Kiedy badawłem swoje auto wyszło, ze grubość w każdym miejscu maski to ok 400 mikronów, zapytałem, o to sprzedawce. Odpowiedział, ze jeśli odkupują auto od klienta to przed ponowna sprzedażą auto jedzie do ich centrum gdzie naprawiają wgniotki i jeśli auto ma dużo odprysków od kamieni na masce to ją malują. Dokładnie to samo powiedział inny sprzedawca w oddalonym o 300 km ASO BMW. Potem przeszedłęm sie z miernikiem po placu z beemkami i co 4 auto miało malowaną maske.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla X3 zakres tolerancji pomiaru wynosi od 80 - 120.

 

80? chyba troszke za mało... ja najmniej mam 118 do 160. Maskę alu tez zmierzyłem i jest tam 127 +-5 malowany mam błotnik prawy tył i wyszło 659 +- kilka pkt w poszczególnych miejscach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...
Ja to powiem tak grubość lakieru w BMW E60 2006r wynosi w przedziale od 140 do 170/180ųm i tu trzeba wziąść poprawkę na błąd pomiaru podane wartości podałem przy oryginalnej fabrycznie powłoce a jeśli ona u kogoś wynosi poniżej w/w wartości to oznacza że auto było polerowane i teraz czy tylko pastą czy też był lakier lekko równany papierem wodnym bo tak też się robi by zniwelować rysy ryski itd... Ogólnie wartości jak podałem są to i oznaczają wartość nominalną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.