Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Panowie doradźcie. Jestem posiadaczem E87 z 2010 r auto aktualnie stoi na 16 stkach 205/55 Run Flat chciałem wymienić dwie z przodu i założyć Dunlop 205/55 R16 SP SPORT BLURESPONSE 91V (zwykłe) gdyż tamte oprócz tego, że są zużyte to i jeszcze bardzo twarde. Poradźcie czy to w jakimś stopniu wpłynie na podróżowanie i czy takie oponki mogę zakupić? A może macie inne propozycje?

Opublikowano
Jeździłem już na 19 i tragedii nie było. Miałem je założone w poprzednim aucie. Jednak nie takiej odpowiedzi oczekiwałem 18 -stki wpadną za rok. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam wszystkich,

 

Panowie doradźcie. Jestem posiadaczem E87 z 2010 r auto aktualnie stoi na 16 stkach 205/55 Run Flat chciałem wymienić dwie z przodu i założyć Dunlop 205/55 R16 SP SPORT BLURESPONSE 91V (zwykłe) gdyż tamte oprócz tego, że są zużyte to i jeszcze bardzo twarde. Poradźcie czy to w jakimś stopniu wpłynie na podróżowanie i czy takie oponki mogę zakupić? A może macie inne propozycje?

 

Wszystkie opony zwykłe, albo wszystkie ROF - innej opcji nie ma. Jeśli chcesz mieć R16 to kup zwykłe opony (gdy chcesz mieć względny komfort, gdy sportowe prowadzenie - to ROF).

 

W E81 mam R18 ROF z ogumieniem mieszanym na zawieszeniu standardowym, i nawet da się na tym jeździć :mrgreen:

W E91 przy zawieszeniu 226A na kołach R17 i RFT Brigdestone było ciężko, zmieniłem opony na zwykłe XL, a teraz na R18 zwykłe XL i jest komfortowo.

 

Jeździłem niedawno na R20 i zwykłych oponach zimowych chyba 245-265 w Bmw F10 z zawieszeniem M-Pakietowym, i komfort mnie powalił :cool2:

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Witam , posiadam bmw 1 116i 07 po lifcie , dostalem felgi od bmw 5 styling 135 w 17 '' i 8j . Chce założyć 205/50 bądź 215/45 . Bedą one pasowało do mojej 1 ? et prawdopodobnie 47 . :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli od serii 5, to jest ET 20.

Może te felgi są od E46 lub E85, wtedy rzeczywiście ET47.

 

Minimalna szerokość opony dla felgi 8 calowej, to 215 - ale nie będzie to dobrze wyglądało, duży naciąg opony.

 

Może lepiej sprzedać te felgi i kupić do Twojego modelu auta?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Hmm czytałem trochę i jedni mówią że nawet przy 205 nie jest aż taki duży naciag A przy 215 prawie w ogóle . ty mówisz całkowicie inaczej i komu tu wierzyć ...:D :roll: będę je malował pojadę do wulkanizatora I zobaczę :) gościu co mi je sprzedał mówił że od 5 znów z tyłu pisze is 47 ? :mad2: Ale ogólnie ... będą pasować ?
Opublikowano

wiem wiem , widziałem tabelke :) widziałem ową tabelke :D ale 225 nie chce zakładać za słaby silnik , ogólnie felgi miały być 7,5 J tak zapewniał mnie sprzedawca , prawda inna i sprzedawca wypiera się znów że mówił inaczej :) odsyłać ? szkoda na przesyłke :) 215/45 myślę że powinno być ok ? naciąg minimalny :roll: Tylko ... 8j et47 17 z oponami 215/45 wejdą bez problemu do mojej jedynki ?

 

http://olx.pl/oferta/unikatowe-alufelgi-bmw-17-m-power-opony-CID5-ID8oWvf.html

 

Dokładnie to są te felgi , tu znów ma et40 ? :mad2:

Opublikowano
Klocki to pojęcie względne , 9 czy 10 cali można tak nazwać :) wrzucę na nie opony bez run flatu I wagowo będzie to samo:) chodzi mi o to czy wejdą one do mojego auta i czy przy 215 będzie mocno duży naciąg bo czytałem różne opinie :duh: I nie oczekuje opinii typu sprzedaj i kup inne :mad2:
Opublikowano
nie wiem kto wam te bzdury o wagach opon wciska do glowy runflaty waża dokladnie tyle samo co zwykle opony w wykonaniu XL moze jak index predkosci bedzie nizszy to masa ciut spadnie ale bridgestone w runflacie wazy doklanie tyle samo co conti sport 5 bez runflata.. z runflatem bardziej twardo natomiast prowadzenie pewniejsze. naciąg poogladaj sobie na http://tyrestretch.com/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tymi wagami opon różnie bywa, ale np moje zimowe Hankook R17 225/45 XL, mają solidne, grube ścianki i są rzeczywiście tak samo ciężkie jak RFT (ROF) Bridgestona.

Letnie mam R18 z ogumieniem mieszanym 225 i 255 - Fuldy SportControl XL, i one już nie są tak ciężkie jak porównywalne ROF (nie ważyłem :wink: ale takie sprawiają wrażenie).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
wiem wiem , widziałem tabelke :) widziałem ową tabelke :D ale 225 nie chce zakładać za słaby silnik , ogólnie felgi miały być 7,5 J tak zapewniał mnie sprzedawca , prawda inna i sprzedawca wypiera się znów że mówił inaczej :) odsyłać ? szkoda na przesyłke :) 215/45 myślę że powinno być ok ? naciąg minimalny :roll: Tylko ... 8j et47 17 z oponami 215/45 wejdą bez problemu do mojej jedynki ?

 

http://olx.pl/oferta/unikatowe-alufelgi-bmw-17-m-power-opony-CID5-ID8oWvf.html

 

Dokładnie to są te felgi , tu znów ma et40 ? :mad2:

Normalnie wyglada 205/50 na 8j ja mam takie na zime

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano
wiem wiem , widziałem tabelke :) widziałem ową tabelke :D ale 225 nie chce zakładać za słaby silnik , ogólnie felgi miały być 7,5 J tak zapewniał mnie sprzedawca , prawda inna i sprzedawca wypiera się znów że mówił inaczej :) odsyłać ? szkoda na przesyłke :) 215/45 myślę że powinno być ok ? naciąg minimalny :roll: Tylko ... 8j et47 17 z oponami 215/45 wejdą bez problemu do mojej jedynki ?

 

http://olx.pl/oferta/unikatowe-alufelgi-bmw-17-m-power-opony-CID5-ID8oWvf.html

 

Dokładnie to są te felgi , tu znów ma et40 ? :mad2:

Normalnie wyglada 205/50 na 8j ja mam takie na zime

 

 

No i widzisz , Ty mówisz normalnie inni że duży naciąg :mad2:

Opublikowano
nie wiem kto wam te bzdury o wagach opon wciska do glowy runflaty waża dokladnie tyle samo co zwykle opony w wykonaniu XL moze jak index predkosci bedzie nizszy to masa ciut spadnie ale bridgestone w runflacie wazy doklanie tyle samo co conti sport 5 bez runflata.. z runflatem bardziej twardo natomiast prowadzenie pewniejsze. naciąg poogladaj sobie na http://tyrestretch.com/

 

Moje RoF zimówki GY są na bank cięższe od nowych letnich GY XL

Zimówki vs letnie to pewnie niezbyt dobre porównanie, ale kurde ten wzmocniony oplot w RoF musi przecież więcej ważyć.. nie jest to jakaś masakryczna różnica, ale jest.

Opublikowano
wazone waga z dokladnoscia 0.2kg wynik identyczny. dla 2 danych opon ten sam rozmiar 225/40/18 byc moze w 16 jest roznica..
Opublikowano
wazone waga z dokladnoscia 0.2kg wynik identyczny. dla 2 danych opon ten sam rozmiar 225/40/18 byc moze w 16 jest roznica..

ja o 17 pisałem. nie ważyłem ich, ale czułem różnicę przy pakowaniu jednych i drugich.

 

ale wobec dalszego wątku, to dokładnie, u kierowców niż opon ważniejsza jest masa własna :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.