Skocz do zawartości

[E81/E82/E87/E88] Wszystko o oponach i felgach


wirciak

Rekomendowane odpowiedzi

viewtopic.php?f=33&t=116028&start=75 Tu masz jeszcze na Mugello jedynkę. ;) Na forum wygrzebałem tyle że na srebrnej E87, ale za to chyba nie VT?!.

O i tu dosyć duże zdjęcie ale chyba tu jest na 19" ?! http://img696.imageshack.us/f/dotz2.jpg/

Generalnie do czerwonego jak dla mnie będzie bajecznie!!! :cool2: Zresztą grunt żeby Tobie się Twoje auto podobało. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

 

 

Z całą pewnością felgi z linku 2 i 5 do jedynki nie wejdą, zbyt niskie ET.

Z pozostałych jak dla mnie, bierz te z 3 linku :twisted: :wink:

 

1. Felgi z modelu 5 nie pasują do 1/3

2. felga trochę już nie z epoki e87.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zajawke na takie

 

http://moto.allegro.pl/bmw-bbs-z3-z4-e46-5x120-oryginalne-felgi-piekne-i1509132851.html

 

ma ktoś fotkę 1 na tych felgach?

 

Nigdy nie widziałem jedynki na ellipsoid styling 107, a szkoda bo Z4 wygląda na nich bardzo ciekawie. Obstawiam że jedynka też by tak wyglądała. Pod warunkiem że bez M-Pakietu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirot napisał(a):

WITAM

Panowie takie felgi;

17", szer. 7" ET40

 

jakiego rozmiaru oponki najlepiej kupić? interesuje mnie wersja normalna (jeden rozmiar na tył i przód) oraz wersja dla koneserów:-) (tył szeroko, przód wąsko)

 

dzieki za pomoc.

pozdrawiam mirek

 

Felgi wejdą na pewno. Co do opon to jak 4 takie same to przy tej szerokości 205/50/17... Nie wiem czy przy felgach wszystkich 7" jest sens wkładać na tył szerszą oponę. Teoretycznie mógłbyś włożyć na tył 225/45 tak jak się to robi przy 7.5 bo odchyłka jest w normie, ale weź pod uwagę jak Ci się na feldze ułoży ta opona. Będzie odrobinę w kształcie trapezu schodzącego się do felgi.

 

 

dziekuję za pomoc, szczerze mówiąc myslałem o oponkach 225/45 tył i 215/45 przód. czy takie cos ma sens? ta odchyłka nie jest czymś niekożystnym dla prowadzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że docelowy rozmiar na 7" feldze to 205/50, to przy 225/45 masz odchyłkę 0.4%, a przy 215/45 odchyłka wyniesie 1.9%. Są to w obu przypadkach dopuszczalne wartości. Co się zmieni? Licznik będzie minimalnie przekłamywał. Zresztą jak porównasz 18" felgę z oryginalnym rozmiarem dedykowanym przez BMW do dedykowanej 17" to też jest między nimi odchyłka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Kuba

 

a w takim razie mam jeszcze jedno pytanie skoro najlepszy byłby rozm 205/50 to może bym dał taki przód a z tyłu 225/45?

a czy różnica 50 i 44 oznacza że przednia opona będzie wyższa niż tylnia? nie bedzie to dziwnie wygladało..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjnie BMW dopuszcza np w M-Pakowych felgach 205/50 na 7 calowej feldze z przodu i na tylnej osi jest felga 7.5 cala i opona 225/45. Obwód koła przedniego w takiej sytuacji wynosi 636.8mm dla przedniego i 634.3 dla tylnego. U Ciebie przy 225/45 na 7 calowej feldze będzie mniejsza różnica.

 

edit: i nie chodzi że 205/50 był by najlepszy, są różne możliwości. Dałem ten rozmiar za przykład bo standardowo BMW wyposaża 17" felgę o szerokości 7" w 1er w oponę 205/50. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne, zamówiony zestaw DOTZ Mugello 18' za kwotę 2200zł bez opon. :)

gdzie zamawiales ? sam chce do swojej kupic takie :) tylko zastanawiam sie nad czarnymi do swojej srebrnej buni :) do tego swiatelka czarne tylnie i czarna nerka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie felga :

rozmiar-17"

rozstaw-5x120

szerokość -8J

ET-35

wejdzie do jedynki? ktoś na takich felgach jeździ? Jakie opony na to?

 

Wejdzie :wink:

Jeżdżę na takich dokładnie felgach, tylko 18", niema najmniejszych problemów :lol:

oponę mam 225/40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Planuje zmiane opon, do tej pory na mojej E87 mialem nalozone Run Flaty felga 17 i przyznam, ze przy naszym zawieszeniu mega twardo!

Waham sie nad zmiana na zwykle opony, poleciacie, negujecie? Jak sie ma zmiana na "zwykle opony" w przypadku systemu pomiaru cisnienia??? czy przy zwyklej oponie tez sie inicjuje test? system nadal dziala? nie wykazuje bledow? JAKIE LETNIE OPONY POLECACIE?

z gory dzieki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a ja mam 2 pytania praktyczne - czy run flaty koniecznie trzeba zakładać na specjalne felgi? skąd wiadomo, że te, które kupię akurat będą dobre? w tej chwili mam letnie run flaty na felgach MAK, ale na szczęście nie miałam nigdy żadnych przygód i problemów, natomiast o co chodzi z tym rozszerzeniem felgi (extended hump)?

 

i druga sprawa - czy opony o szerokości 225 (to chyba najszersze na jakie bym się mogła zdecydować) zwiększają spalanie i zmniejszają moc auta? 118d, jak widać, po lifcie, więc trochę mocniejsze. i nie mogę się zdecydować czy 17 czy 16, czy z run flatami znowu czy bez. bezpieczeństwo przemawia ale... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja na twoim miejscu na lato wziąłbym 17 Run Flat, dla mnie bezpieczeństwo jest najważniejsze, wiem że jest dużo zwolenników jak i przeciwników opon Run Flat, ja cały czas jeżdżę i czuję się dobrze, mimo tych fatalnych dróg :mad2: :mad2: :mad2:

Jeżeli chodzi o szerokość opony to fakt wpływa to na spalenie może podnieść o jakieś 0,3 do 0,5 jeżeli chodzi o moc, to w twoim przypadku będzie prawie nie zauważalna :mrgreen:

Na temat felg do Run Flat poczytaj sobie Tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z racji ze na przyszly sezon zmieniam felusie na wieksze postanowilem nie inwestowac w oponki typu run flat na obecne felgi i kupilem zwykle :) problem polega na tym ze nie bardzo wiem w jakim rozmiarze opona dojazdowa ma byc :) wiem ze 16 cal :8) moze ktos bedzie cos wiedzial gdzie moge sie szybko zaopatrzyc w taka dojazdowke :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje Kamilu :) przymierzales je moze na bryce ? nie chcialbym pozniej zalowac :) rozwiazales moze przewozenie tego zapasu w autku ? pokrowiec jakis ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu ma nie pasować ?

Rozmawiałem ze sprzedającym i twierdzi że na 100% pasuje w dodatku potwierdziła to jeszcze jedna osoba .

 

Co do przechowywania koła w bagażniku , cały czas myśle jak to zrobić aby koła nie było widać . Prawdopodobnie będzie wyżej podłoga w bagażniku zrobiona , oczywiście koło w pokrowcu . Kupiłem je jakiś czas temu i zamiast w samochodzie leży a garażu :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja na twoim miejscu na lato wziąłbym 17 Run Flat, dla mnie bezpieczeństwo jest najważniejsze, wiem że jest dużo zwolenników jak i przeciwników opon Run Flat, ja cały czas jeżdżę i czuję się dobrze, mimo tych fatalnych dróg :mad2: :mad2: :mad2:

Jeżeli chodzi o szerokość opony to fakt wpływa to na spalenie może podnieść o jakieś 0,3 do 0,5 jeżeli chodzi o moc, to w twoim przypadku będzie prawie nie zauważalna :mrgreen:

Na temat felg do Run Flat poczytaj sobie Tutaj

 

jeździsz właśnie na 17 run flat? wpływ na spalanie nie byłby duży, dobrze, że na mocy się nie odbije :)

 

dzięki za linka, już przeglądnęłam temat. a teraz jeszcze taka sprawa - czy te opony na przód i tył tej samej szerokości (205 lub 225) będą homologowane przez bmw? tzn. w razie złego (tfu tfu odpukać) ubezpieczalnia nie miałaby na mnie ładnego haka, że mam złe opony?

 

pozdrawiam świątecznie :)

pepe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, pomóżcie. Kupiłem pół roku temu E87, autko już wtedy stało na zimowych oponach (normalny winter contact continetala na firmowym alu 16) dodatkowo od sprzedającego dostałem komplet gum letnich typu run flat...przyszła wiosna,przyszedł czas na zmiane. W zakładzie wyklanizacyjnym nie poinformowano mnie że były jakies problemy przy zmianie,lecz niestety po dwóch dniach na kompputerze wywaliło mi błąd ciśnienia w kołach :/ pierwszy raz go widze, wczesniej tego nie było...dopompowałem powietrza,bo myślałem że może za mało mi w wulkanizacji napompowali,jednak błąd nie znikł:/ jakies rady? co moze byc przyczyną błędu? jak się go pozbyc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.