Skocz do zawartości

[E81/E82/E87/E88] Wszystko o oponach i felgach


wirciak

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć,

 

mam 2 pytania dot. felg i opon w mojej jedynce (E87, 120D, 2005, S226A Sports suspension settings):

 

1. Czy opony 205/55 R16 mogą być używane z łańcuchami? Czy jedyna opcja to 195/55?

2. Czy felgi od F20, z następującymi parametrami będą pasować do E87?: 7J16 H2, 5x120, IS/ET40

Głównie chodzi mi o odsadzenie, ponieważ z tego co patrzyłem to OEMowe felgi 7J16 do E87 mają ET44.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Czy felgi od F20, z następującymi parametrami będą pasować do E87?: 7J16 H2, 5x120, IS/ET40

Głównie chodzi mi o odsadzenie, ponieważ z tego co patrzyłem to OEMowe felgi 7J16 do E87 mają ET44.

 

Mam zimowe R16 205/55 z F20 i pasują OK. Faktycznie wystają o 4mm więcej na zewnątrz od dedykowanych, ale to nie problem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do dealera i dowiedziałem się, że 205/55 R16 można spokojnie używać z łańcuchami śniegowymi.

 

Teraz zastanawiam się tylko czy warto dopłacić i wziąć Run Flaty, czy też nie. Nie mam zapasu w E87, więc teoretycznie mogłoby to być sensowne. Z drugiej strony Run Flaty mają sporo wad. Jak to wygląda u Was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeśli czynnik finansowy jesteś w stanie znieść to powinieneś kupić RoF ze względu na to, że zawieszenie Twojego auta jest do tego przystosowanego. W przeciwnym razie przy tak wysokim profilu będziesz odczuwać delikatne pływanie samochodu przy zakrętach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ROF R16 205/55 w E81 i jest OK. Zawieszenie standard - Continental Ice Control.

Lato R18 ROF - Good Year i też ok.

W E91 na oponach ROF było strasznie niekomfortowo i przeszedłem na zwykłe XL.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W końcu kupiłem 205/55R16 Nokian WR D4 w wersji Run Flat (oznaczenie Nokiana FRT) i jestem bardzo zadowolony. Auto nie jest wcale jakieś specjalnie twarde (a wręcz miększe niż na moich letnich R18 bez RFT). Bardzo dobra przyczepność na śliskim i w błocie (miałem okazje już testować). Opony są dość ciężko dostępne, ale wg mnie zdecydowanie warte swojej ceny, szczególnie w polskich jesienno-zimowych warunkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Będą tarly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikomu się nie chce przewijacie tyle stron w tył żeby się dowiedzieć, czyli ogólnie mówiąć minimum to felgi 6 calowe, a maksymalne: przód ( 8J i ET34 na oponie minimum 225) i tył (8,5J i ET37 na tej samej oponie, bo 255 trą o błotniki. Wszystko poniżej i powyżej pasuje bez problemu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do dealera i dowiedziałem się, że 205/55 R16 można spokojnie używać z łańcuchami śniegowymi.

 

Teraz zastanawiam się tylko czy warto dopłacić i wziąć Run Flaty, czy też nie. Nie mam zapasu w E87, więc teoretycznie mogłoby to być sensowne. Z drugiej strony Run Flaty mają sporo wad. Jak to wygląda u Was?

 

Miałem ten sam dylemat. Zamało miejsca w bagazniku na pelnowymiarową opone i bagazę. Wybrałem pełnowymiarowe opony + pełen Assistance za nieduże pieniądze. Nie zauważyłem plywania. Komfort o duzo wiekszy.Ale to moje zdaanie

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie to runflaty maja wady?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zamian są zdecydowanie bardziej precyzyjne w prowadzeniu oraz o wiele bezpieczniejsze.. Jeśli chodzi o wagę to jest praktycznie identyczna do opon XL wazylem.. Dla mnie więcej zalet niż wad szczególnie ze 1er nie ma miejsca na koło zapasowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cena jest dużo wyższa. W 1 raczej mało ludzi jeździ XL, a od zwykłych są dużo cięższe. Ich jedyna zaleta to , że na flaku dojedziesz do wulkanizacji. Oby tylko ten super pośredni system kontroli ciśnienia powiedział że brak powietrza w oponie. Tak naprawdę ta opona nie siada tak mocno bez powietrza, więc komp może tego nie wychwycić. Wjdzie że zanim się kapniesz, że coś jest nie tak, to już ją zajedziesz. Ja kupiłem zwykłe ale jeżdze wkoło komina.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ich kluczowa zaleta to precyzja prowadzenia, cypis ma racje. Jeździłem wieloma jedynkami na różnych oponach, różnica między zwykłą gumą a runflatem jest moim zdaniem zasadnicza na korzyść tych drugich ;) kolejna sprawa to bezpieczeństwo (wystrzał w oponie przy wyższych prędkościach może się różnie skończyć, polecam zapoznać się z filmikami). Ojciec ostatnio na ROF złapał gumę, czujnik wychwycił od razu, dojechał 100 km do domu bez problemu ;) dla mnie ROF same plusy (poza ceną, ale moim zdaniem na oponach nie ma co oszczędzać), jedynie zimą jeżdżę na zwykłych bo lepiej sobie radzą na śniegu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Muszę teraz letnie kupić to się zastanowie jakie. Najgorsze że mówią że to jakoś specjalnie siè na felgę zakłada żeby rantów nie uszkodzić. To w mojej wiosce pewnie spierdzielą albo nikt się nie podejmie :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem na kapciu 100 km i przez połowę dystansu nawet się nie zorientowałem lecąc ponad 90 km/h

Po zatrzymaniu się oponka lekko jakby siadła ale nie miałem pewności czy ma powietrze czy nie bo na dotyk nie stwierdzisz

Dojechałem na stację sprawdziłem ciśnienie było 0 atmosfery.

Więc ja osobiście stwierdzam że warto jeździć na runflacie po pierwsze a po drugie są bardziej doskonałe na zakrętach nie uginają się jak standard kapeć

Ja jeżdżę na good year Eagle i są nie do zabicia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam letnie Nokian Z Line i chyba nie miałem jeszcze lepszej letniej opony, polecam. Brat w 118d jeździ na Pirelli P7 Cinturato i w porównaniu z moimi wypada strasznie słabo, szczególnie na mokrym, bywa wręcz niebezpiecznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przed mówcą Nokiany kozak, moje 205 przy zakresie 2-3 lepiej hamowały niż koledze chińskie z zaje**** bieżnikiem (jak traktor) ;D Ale niestety trzy sezony i opony na śmietnik, wadą jest słaba wytrzymałość.

 

Może macie rację ja na RunFlatach przejeździłem parę miesięcy, jeżeli chodzi o precyzję prowadzenie no to minium 18" bo inaczej mocno odczuwa się ruchy opony na feldze (tym bardziej jak ma się zimówki 195/55r16 :norty: ).

 

PS: Mógłby ktoś znany po raz setny powiedzieć czy te wartości są graniczne dla e87 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.