Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Co prawda wstyd pisać o takim problemie ale cóż, nie wiem co robić ;) otóż tak: Kiedyś z rozpędu wpadłem na stację benzynową i powiedziałem do sprzedawczyni że potrzebuje olej 5w40 byle jaki bo i tak mam do wymiany. Pisałem coś na komórce, zapłaciłem i pojechałem, u znajomego który już na mnie czekał tylko szybko dolałem tego oleju i wtedy zauważyłem że to był olej 5w50 (paragonu nie miałem żeby wymienić ale i sam byłem sobie winien że nie zwracałem uwagi co dostaje bo pisałem na komórce). Przejechałem na tym oleju kilka km (ok 200 - 250) i teraz samochód mi chodzi 2razy głośniej nie potrafi się wkręcić na obroty i wyraźnie brakuje mu mocy. Czy to wina oleju (na olejach szczerze się nie znam za bardzo jeżeli chodzi o ich specyfikacje)? Czy tylko jakiś zbieg okoliczności i szukać innego powodu?

 

Silnik do 2tyś obrotów idzie w miarę normalnie ale powyżej zaczyna bardzo głośno chodzić i nie ma duże kłopoty żeby przekroczyć 3tyś obrotów. Mocy tak jakby było że 70km. Temperatura w normie cały czas.Oleju dolałem 1L, a i tak będę wymieniał w tym tygodniu.

 

 

 

z góry dzięki i pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej to nie przez to ale kto to wie co tam wlałeś?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Mobil 5w-50 Rally Formula, żeby być dokładnym. Co innego może spowodować takie objawy? uszczelka pod głowicą?
Opublikowano
Mobil 5w-50 Rally Formula, żeby być dokładnym. Co innego może spowodować takie objawy? uszczelka pod głowicą?

 

zardzewiałe wydechy, katalizator padnięty - wytnij chyba, że już robiłeś

 

P.S padnięta uszczelka to twarde węże, mieszanie się płynu i oleju, parowanie szyb, pęknięta nagrzewnica, temperatura wysoka, ubywanie płynu chłodniczego

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Jechałem teraz autkiem i tak: węże ok, temperatura silnika cały czas w normie, ogrzewanie chodzi jak ta lala szyby nie parują, tyle że przy wkręcaniu na obroty głośno chodzi i ma kłopot przekroczyć 3tys obrotów.

 

Katalizator jeszcze nie był wypruwany. Jak sprawdzić najlepiej czy to ten katalizator? Od razu go wytargać?

Opublikowano
Jeszcze tylko dodam że znacząco wzrosło mi spalanie.

a konkretniej ile i jak to stwierdziłeś

 

P.S uderz w kata jak się odezwie to do wymiany (zagrzechoce)

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

Dokładnie nie jestem Ci w stanie powiedzieć, ale widzę po prostu że szybciej mi opada wskazówka poziomu paliwa i komputer mi pokazuje mniej km do przejechania na danej ilości paliwa. Wcześniej mając na ciepłym silniku 15L paliwa w baku komp pokazywał mi że mam do przejechania ok 180km. Gdy wyłączyłem samochód i zapaliłem go np. na następny dzień i był zimny komp max zaniżał do 150km. Teraz w tej samej sytuacji na ciepłym pokazuje 160km, a na zimnym 120km.

Podjadę wieczór dziś do znajomego na warsztat to zobaczę tego kata.

Opublikowano

Dokładnie nie jestem Ci w stanie powiedzieć, ale widzę po prostu że szybciej mi opada wskazówka poziomu paliwa i komputer mi pokazuje mniej km do przejechania na danej ilości paliwa. Wcześniej mając na ciepłym silniku 15L paliwa w baku komp pokazywał mi że mam do przejechania ok 180km. Gdy wyłączyłem samochód i zapaliłem go np. na następny dzień i był zimny komp max zaniżał do 150km. Teraz w tej samej sytuacji na ciepłym pokazuje 160km, a na zimnym 120km.

Podjadę wieczór dziś do znajomego na warsztat to zobaczę tego kata.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Weź podłącz ją pod kompa i sprawdź czy sondy lambda żyją?

Do sprawdzenia jeszcze wrtyskiwacze czy nie leją < regulator ciśnienia paliwa tez warto by sprawdzić.>

Ogólnie to pod kompa z nią.

 

Możesz jeszcze spróbować zrobić RESET i sprawdzić czy chociaż przez chwilę po tym nie będzie lepiej?

 

A może paliwa kiepskiego zalałeś?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Oglądałem wieczorem i słychać jakieś brzęki spod samochodu. tak jakby kat. Rano pojadę z nią na kompa i zobaczę co się tam wyświetli, jak nie będzie żadnych błędów to jadę pruć kata.

Paliwo od kiedy jest ze mną w Polsce (czyli od stycznia) leje tylko 98 na bp albo vpower na shell.

napiszę jak tylko posprawdzam te rzeczy.

Z góry dzięki za sugestie i napiszę co i jak po komputerze.

Opublikowano

Wróciłem właśnie od mechanika który wypruł mi kata i wszystko chodzi jak ta lala. Pierwsza część kata była w środku luźna i obijała się o obudowę i kruszyła na drugą część która się przez to zatkała. Wszystko pięknie tylko ten dźwięk mnie teraz trochę przeraża ;p

 

Dzięki wszystkim którzy się zainteresowali moim tematem i dzięki za podpowiedzi.

Opublikowano
No nie jest może jakaś mega głośna ale na pewno głośniejsza niż przed wyjęciem kata. Ale to chyba normalne z tego co mi wiadomo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.