Skocz do zawartości

E36 318i - pali na 3 cylindry, uszczelka pod głowicą?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam następujący problem ze swoją E36.

Model z 92 roku, 1.8 benzyna, M40, przebieg 270 tyś.

Silnik pracuje na 3 cylindrach, nie wkręca się powyżej 3500-4000 obrotów, do tego klekocze i klepię - jednak jak się go przygazuje nie słychać żadnych mechanicznych stuków. Silnik ma zalany nowy olej mineralny 15w40, wymienione filtry. Silnik z instalacją sekwencyjna lpg.

Byłem u mechanika, sprawdził wszystkie wtryskiwacze, zasilanie, iskre. Wszystko jest ok, silnik dostaję benzynę jak i lpg, iskra jest na wszystkich świecach. Silnik tak jakby "prycha" z wydechu i pomiaru wskazują, że nie przepala paliwa do końca.

Nie pracuję pierwszy cylinder i nie reaguje na odłaczenie/przyłączenie kopułki świecy, która daję iskrę...

Mechanik ma jeszcze sprawdzić sprężanie na zimnym silniku, ale mówi, że to może być uszczelka pod głowicą...?

Słyszałem też głosy, że może to być hydraulika tzw. szklanki? (ale to w kwestii stukotu).

Myślicie, że wymiana uszczelki pod głowicą pomoże? Czy może to coś innego?

 

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Pozdrawiam

M.

Opublikowano

aby oszukać google wpisałem szczekanie... i wyszło, że pies...

 

samochód kupiłem z zalanym mineralnym i przy taki przebiegu dalej leję mineralny... klasycznie M40 palą na 4 cylindry.

Opublikowano

Myślicie, że wymiana uszczelki pod głowicą pomoże? Czy może to coś innego?

Jeśli miał byś uwaloną uszczelkę pod głowicą to by ciśnienie z cylindrów dostawało się do układu chłodzenia a co za tym idzie bardzo twarde węże i ubytki płynu w chłodnicy . Moim zdaniem może to być wypalony zawór lub wytarty wałek rozrządu . Wszystko wyjdzie po zmierzeniu ciśnienia na cylindrach , jeśli będzie słabe ciśnienie na tym jednym cylindrze to i tak skończy się to zdjęciem głowicy.

Opublikowano
ja raczej bym uszczelki nie obwiniał o to, prędzej coś z zaworami, auto nie dość że na gazie to jeszcze minerał zalany. Jeśli ciśnienia nie robi w płyn, nie ubywa płynu, oleju do płynu nie wrzuca i do komory nie zalewa to raczej nie uszczelka. najpierw zrobić kontrolę ciśnienia sprężania, potem zobaczyć co dalej. Zdjąć dekiel i zobaczyć czy wałek nie wytarty, albo popychacz nie uwalony skoro w wydech puka a dopiero potem najwyżej targać głowiczkę
Opublikowano

dzieki, dodam tylko, że rozrząd wymieniany przy 250k, więc dopiero 20k przejechane... tez mi ta uszczelka nie pasuje, silnik trzyma stalą temp. 90 stopni, płyn chłodniczy w normie, nic nie cieknie...

a czy np. wymiana szklanek (klawiatury) moze rozwiazac problem z tym cylindrem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.