Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie muszę wymienić u siebie lewarek zmiany biegów bo ma spore luzy i pomyślałem sobie że zamiast oryginalnego wsadził bym short shifera http://moto.allegro.pl/item981185946_short_shifter_bmw_e30_e_30_e36_e_36_e46_e_46.html

Mam pytanie do posiadaczy tego lub osób które to widziały,jak to się sprawuje i czy warto,nie chodzi mi o szybkie zmienianie biegów tylko czy to poprostu nadaje się do użytku,czy np.nie zacina się itp.cena jest niska,więc pokusa duża,oryginalny lewarek i to używka jest droższa.Proszę o odpowiedzi znających temat a nie "myślicieli".Dzięki

Opublikowano

Sprawa wygląda tak że wkładając shiftera to jest to poprostu nic innnego jak ten sam drązek jak normalny tylko z innym punktem podparcia co sprawia że dolna cześć jest dłuższa i jak wiadomo będziesz szybciej zmieniac biegi ale będą one wchodzic troche cieżej w lato prawie ze tego nie odczujesz ale w zime tak jak to było w tą która nas opusicła :P jak było -20 a zostawisz samochód na polu to przy normalnym drążku za nim sie nagrzała skrzynia to było strasznie ciezko wrzucic bieg a jak będziesz miał shiftera to będzie masakra, fajna jest z tym sprawa bo też bym sobie to wsadził ale to nie dla mnie nie mam zamiaru w zime walczyc z drążkiem bo z tego co ja zaobserwowałem w zime jak masz zostawiony na noc samochód na 1 to wbijac biegi od 1-5 nie ma problemu ale wrzucic wsteczy z samochodu zostawionego na 1 to jest problem tak że to już kwestia gustu... a tak po za tym na kiego Ci to wała ile przez to zyskasz może z 0.5 sekundy a z reszta Twój samochód Twoja sprawa...

Pozdrawiam Przemek

Opublikowano

miałem w swojej poprzedniej buni ten short od tego sprzedawcy :) biegi wchodzą ciężej a najgorzej z wstecznym, troszkę go przerabiałem z kumplem, a i wydaje mi się że kolega tudm ma opisaną tą modyfikację w swoim wątku i też z tym samym shifterem i tez nie pasował jak trzeba :( no a jeśli do tego skrzynia nie jest za zdrowa to zaraz to usłyszysz :)

Podobno dobry short jest B&M Racing & performance ale cena sporo wyższa :)

Jak założysz szorta to luzy znikną :) a biegi będą sztywno wchodzić mi się podobało ale jakościowo nie jest to super towar :) mam teraz automat więc nie ma co skracać :(

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI
Opublikowano
Nie zależy mi na szybszym zmienianiu biegów bo niby po co,po prostu muszę wymienić lewarek biegów a ten short wydaje się tańszy i tyle,a nie wiecie ile kosztuje normalny lewarek?dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam.
Opublikowano

Jak nie zależy ci na szybszej zmianie biegów to odpuść sobie bo to rzeźba - nie pasuje zbyt dobrze i trzeba troszkę porzeźbić - to taki chiński wyrób :) co do wymiany lewarka to jak to rozbierzesz to zobaczysz że wymienić trzeba taki plastik w który zaklinowana jest ta kluka od drążka:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/330d-M57/LHD/N/2002/browse/gearshift/gear_shifting_mech_transm_diesel/#07

 

konkretnie część nr 7 jakieś 30- 35 zł

 

wydaje mi się że można wymienić jeszcze część nr 5 lecz nie koniecznie koszt tez koło 40 zł ale ktoś może to potwierdzić :

 

w manualu dochodzi jeszcze problem nie powracajacego na luz lewarka z 5 biegu :

viewtopic.php?f=15&t=114951

 

kolega Premier zrobił ładny DIY i wszystko opisał

Le Mans winners 2006 2007 2008 R10tdi :) 2009 908 HDI :) 2010 R15 TDI ;)no cóż trzeba wiedzieć gdzie leży przyszłość motoryzacji :) TDI

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.