Skocz do zawartości

[e39] 530d Ciśnienie doładowania


tedeusz

Rekomendowane odpowiedzi

standardowo powinno byc 2,2bar cisnienia bezwzglednego czyli 1,2bar nadcisnienia sprawne turbo moze podac czasowo do 1,5 przez 10s pozniej jak pisal jeden użytkownik forum włącza się tryb awaryjny związany z przeladowaniem. Jesli to 1.6 masz chwilowo to pewnie jest dobrze jesli ciagle to albo elektrozaworek siadł albo łopatki zmiennej georetri zostają w pozycji pełnego otwarcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości gdzie się podpiołeś tym wskaznikiem ?. Między intercoolerem a egr na tej aluminiowej rurce ?.

 

Co do cisnienia po dzisiejszych testach wyskoczyloi mi 2,45 bar chwilowo

 

http://images48.fotosik.pl/285/c7fd5dad9a69a9d7.jpg

No to chyba coś masz nie tak z czujnikiem ciśnienia. Po lewej masz wartość, jaka powinna być, a po prawej wartość mierzoną. Wydaje mi się, że czujnik przekłamuje, bo nie sądzę, żeby turbina wydmuchała więcej niż jej fabryka dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości gdzie się podpiołeś tym wskaznikiem ?. Między intercoolerem a egr na tej aluminiowej rurce ?...

 

Wyciągnąłem czujnik doładowania z kolektora, wsadziłem w kolektor trójnik, do trójnika oryginalny czujnik doładowania i czujnik od wskaźnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

http://img51.imageshack.us/img51/861/turboej.jpg

 

 

Podepne sie pod temat.

Co myslicie o tym cisnieniu doladowania? Przez chwilke mialem 1600mbar a pozniej juz tak sie trzymalo...

Mam chipa na ok 230KM(tak juz kupilem), czy przez to wskazania moga byc inne niz powinny ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ciśnienie doładowania jest ok 30-50 mbar wyższe niż powinno być, w całym zakresie obrotów.

A mam inny problem i zastanawiam się co z nim zrobić, bo przepływka podaje za dużo powietrza o ok. 200 mg/suw pod obciążeniem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ciśnienie doładowania jest ok 30-50 mbar wyższe niż powinno być, w całym zakresie obrotów.

A mam inny problem i zastanawiam się co z nim zrobić, bo przepływka podaje za dużo powietrza o ok. 200 mg/suw pod obciążeniem,

Mam ten sam silnik i ten sam problem (nadwyżka masy powietrza). Przepływomierz wymieniłem na nowy BOSCH bo poprzedni czasami rejestrował mi błąd. Fachowiec, który robił mi test mówił, żebym się tym zbytnio nie przejmował, więc jeżdżę :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się też nie przejmował gdyby nie to, że pomimo dobrych danych live (oprócz przepływki) zwiększyło mi się spalanie. Przy prędkściach 160-180 spalanie było na poziomie 7,6 - 7,7 na 100 a w tej chwili nie umiem zejść z 8.2 litra/100.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się też nie przejmował gdyby nie to, że pomimo dobrych danych live (oprócz przepływki) zwiększyło mi się spalanie. Przy prędkściach 160-180 spalanie było na poziomie 7,6 - 7,7 na 100 a w tej chwili nie umiem zejść z 8.2 litra/100.

Moze lambda juz sie konczy? To ustronstwo powoduje wieksze spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się też nie przejmował gdyby nie to, że pomimo dobrych danych live (oprócz przepływki) zwiększyło mi się spalanie. Przy prędkściach 160-180 spalanie było na poziomie 7,6 - 7,7 na 100 a w tej chwili nie umiem zejść z 8.2 litra/100.

Moze lambda juz sie konczy? To ustronstwo powoduje wieksze spalanie.

Lambda w dieslu? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DarioKa -> Prosze - lambda w diesel... jak nie wiesz to sie nie odzywaj!

Moj blad tylko ze myslalem iz chodzi o E60 a nie E39.

http://img59.imageshack.us/img59/9404/lambdah.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DarioKa -> Prosze - lambda w diesel... jak nie wiesz to sie nie odzywaj!

Moj blad tylko ze myslalem iz chodzi o E60 a nie E39.

http://img59.imageshack.us/img59/9404/lambdah.jpg

Więc właśnie, pisząc "Lambda w dieslu :duh: " miałem na myśli E39, których posty dotyczą, a nie E60 z DPF. Tak więc kolego emde 1982 jeśli się odzywasz, to rób to precyzyjnie, albo wcale. Pasowałoby pamiętać również o pisaniu po Polsku z interpunkcją.

Edytowane przez DarioKa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się też nie przejmował gdyby nie to, że pomimo dobrych danych live (oprócz przepływki) zwiększyło mi się spalanie. Przy prędkściach 160-180 spalanie było na poziomie 7,6 - 7,7 na 100 a w tej chwili nie umiem zejść z 8.2 litra/100.

Wrócę do Twojego poprzedniego postu, ponieważ zasięgnąłem języka u mojego serwisanta na temat większej masy powietrza. Powodów może być kilka, a wymienił mi 3 najistotniejsze:

- przekłamanie przepływomierza (można łatwo sprawdzić podmieniając na inny)

- za mało otwierający się EGR (jak zaślepisz EGR to przepływka momentalnie wychwyci zbyt dużą masę i wywali Ci błąd EGR, sam to przerabiałem)

- problem ze sterowaniem turbiną.

Ten ostatni jest najbardziej złożony, ponieważ może dotyczyć elektrozaworu sterującego turbiną (dość drogi, ok. 500 zł), membrany (tzw. bąka) sterującej turbiną, przewodów podciśnieniowych oraz samej pompy vaccum.

Ja zacznę od pomiaru podciśnienia tuż za pompą oraz przy turbinie, żeby wiedzieć czy wszystkie przewody są ok. Przepływkę mam nową, a EGR był już testowany, więc te punkty mogę sobie odpuścić.

Jak coś znajdę, to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się też nie przejmował gdyby nie to, że pomimo dobrych danych live (oprócz przepływki) zwiększyło mi się spalanie. Przy prędkściach 160-180 spalanie było na poziomie 7,6 - 7,7 na 100 a w tej chwili nie umiem zejść z 8.2 litra/100.

Wrócę do Twojego poprzedniego postu, ponieważ zasięgnąłem języka u mojego serwisanta na temat większej masy powietrza. Powodów może być kilka, a wymienił mi 3 najistotniejsze:

- przekłamanie przepływomierza (można łatwo sprawdzić podmieniając na inny)

- za mało otwierający się EGR (jak zaślepisz EGR to przepływka momentalnie wychwyci zbyt dużą masę i wywali Ci błąd EGR, sam to przerabiałem, warto też wyczyścić rurkę powrotu spalin)

- problem ze sterowaniem turbiną.

Ten ostatni jest najbardziej złożony, ponieważ może dotyczyć elektrozaworu sterującego turbiną (dość drogi, ok. 500 zł), membrany (tzw. bąka) sterującej turbiną, przewodów podciśnieniowych oraz samej pompy vaccum.

Ja zacznę od pomiaru podciśnienia tuż za pompą oraz przy turbinie, żeby wiedzieć czy wszystkie przewody są ok. Przepływkę mam nową, a EGR był już testowany, więc te punkty mogę sobie odpuścić.

Jak coś znajdę, to napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z racji lekkich problemów z ciągiem poniżej 2000 obr, sprawdziłem wszystkie węże podciśnienia, wyczyściłem cały dolot, łącznie z czujnikami i wymieniłem zawór sterujący żaluzjami turbiny (płaciłem około 400 zł za Pierburg'a). To było krótko przed świętami Bożego Narodzenia. Już od dłuższego czasu mam zamontowany w aucie (w okolicach dźwigni otwierania maski) czujnik podciśnienia - wpięty przy głównym rozgałęzieniu za pompą, który w czasie kiedy miałem problemy z ciągiem stał cały czas na max czyli - 1bar, co wcześniej nie miało miejsca bo cały czas podczas rozpędzania ładnie pracował i było widać "odcinkę" turbiny.

Także na pewno odpadają:

- problemy z podciśnieniem (węże, sterowanie, itp.),

- turbina (zawsze wskazania są ok 30 - 50 mbar większe, zgodne z normą wg. serwisu), wymieniona na nową około 1,5 roku temu, na starej też tak było tylko puszczała olej do dolotu,

Podmiana przepływki nie jest taka łatwa jak się jej nie ma "w zasięgu". Sklep nie pożyczy, warsztat zaraz chce naprawiać i kasować. Problem może jeszcze być jak piszesz w EGR, jak tylko będzie czas to rozbiorę, wyczyszczę i podepnę DIS'a dla skontrolowania. Coś może być w temacie bo oprócz jak pisałem zwiększonego spalania i zawyżonych mas powietrza przy gwałtownym przyspieszeniu ciągnie za mną lekko ciemna chmura spalin, czego wcześniej nie było.

 

P.S.

Panowie M-Auto w Opolu twierdzą, że nadwyżka pomiaru powietrza nie powinna przekraczać 20%, wtedy miałem około 8-10% jak to policzyłem (500 soll - 550 act.). Dziś 500 soll - ~700 act, więc 25%. Pytanie czy Panowie z Opola mówią szczerą prawdę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Twojego PS, to nie wiem. to trzeba sprawdzić w TIS. Oni pewnie napisali tam jaka jest dop. różnica między pomiarem a wzorem.

Co do problemów z AGR, to z pewnością jak się zawór otwiera mniej niż powinien (mniej spalin wraca z kol. wyd. do kol. ssąc.), to wtedy silnik zasysa więcej czystego powietrza niż potrzebuje, a komputer podaje więcej paliwa, żeby mieszanka nie była zbyt uboga. Mamy więc efekt przepału i pojawia się ciemny obłoczek z tyłu. Za zbyt małe otwarcie odpowiadają 3 elementy: sam AGR, elektrozawór sterujący (ten pod kolektorem ssąc.), lub właśnie słabe vaccum. Jeśli, jak piszesz, vaccum jest na 100% ok, to pozostają Ci już tylko 2 do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem to już kilka razy, ale jeszcze raz jak widze nie zaszkodzi, bo sporo osób niepotrzebnie tutaj błądzi..

 

1.)Sprawna przepływka przy max obciążeniu musi pokazywac ponad 1000 jednostek.

2.)Nowa dochodzi do 1150-1200. 100% pewności daje test „Air mass system w DISie

3.)Przepływka zużywa się zaniżając wskazania, nigdy odwrotnie

4.)Ciśnienie doładowania chwilowe może być, wręcz musi być wyższe przy gwałtownym depnięciu, nawet do 2500mb – jest to tzw. „overboost”. Po kilku sekundach jest zbijane do właściwego(wymaganego w danym momencie). Jest to realizowane poprzez ruch sztangi na turbinie, a jak to nie wystarcza to otwarciem egr.

 

Zasada ta jest identyczna w silnikahc od m47n, przez M57 i M57N. Oczywiście dane wymagane się nieco różnią.

Przykładowo w moje 530d przepływka pokazywała max 650 jednostek co zaowocowało mocą 163 km na hamowni – wykres się załamywał po przekroczeniu 3000 obr.

 

Jeśli parametry wszystkie ok, a auto zaczyna przykapcac i więcej palić to niestety wtryski dają już o sobie znać. Korekcje na inpie mogą być nawet ok. – proba przelewowa prawdę powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem to już kilka razy, ale jeszcze raz jak widze nie zaszkodzi, bo sporo osób niepotrzebnie tutaj błądzi..

 

1.)Sprawna przepływka przy max obciążeniu musi pokazywac ponad 1000 jednostek.

2.)Nowa dochodzi do 1150-1200. 100% pewności daje test „Air mass system w DISie

3.)Przepływka zużywa się zaniżając wskazania, nigdy odwrotnie

4.)Ciśnienie doładowania chwilowe może być, wręcz musi być wyższe przy gwałtownym depnięciu, nawet do 2500mb – jest to tzw. „overboost”. Po kilku sekundach jest zbijane do właściwego(wymaganego w danym momencie). Jest to realizowane poprzez ruch sztangi na turbinie, a jak to nie wystarcza to otwarciem egr.

 

Zasada ta jest identyczna w silnikahc od m47n, przez M57 i M57N. Oczywiście dane wymagane się nieco różnią.

Przykładowo w moje 530d przepływka pokazywała max 650 jednostek co zaowocowało mocą 163 km na hamowni – wykres się załamywał po przekroczeniu 3000 obr.

 

Jeśli parametry wszystkie ok, a auto zaczyna przykapcac i więcej palić to niestety wtryski dają już o sobie znać. Korekcje na inpie mogą być nawet ok. – proba przelewowa prawdę powie

A co ty na to, jeśli i przepływomierz i wtryski są nowe? Podkreślam, nowe, nie regenerowane. Turbina pompuje książkowo (overboost ok.), a masa powietrza mierzona większa o ok. 200 mg niż powinna. Spalanie wyższe o ok 1-1,5 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem to już kilka razy, ale jeszcze raz jak widze nie zaszkodzi, bo sporo osób niepotrzebnie tutaj błądzi..

 

1.)Sprawna przepływka przy max obciążeniu musi pokazywac ponad 1000 jednostek.

2.)Nowa dochodzi do 1150-1200. 100% pewności daje test „Air mass system w DISie

3.)Przepływka zużywa się zaniżając wskazania, nigdy odwrotnie

4.)Ciśnienie doładowania chwilowe może być, wręcz musi być wyższe przy gwałtownym depnięciu, nawet do 2500mb – jest to tzw. „overboost”. Po kilku sekundach jest zbijane do właściwego(wymaganego w danym momencie). Jest to realizowane poprzez ruch sztangi na turbinie, a jak to nie wystarcza to otwarciem egr.

 

Zasada ta jest identyczna w silnikahc od m47n, przez M57 i M57N. Oczywiście dane wymagane się nieco różnią.

Przykładowo w moje 530d przepływka pokazywała max 650 jednostek co zaowocowało mocą 163 km na hamowni – wykres się załamywał po przekroczeniu 3000 obr.

 

Jeśli parametry wszystkie ok, a auto zaczyna przykapcac i więcej palić to niestety wtryski dają już o sobie znać. Korekcje na inpie mogą być nawet ok. – proba przelewowa prawdę powie

A co ty na to, jeśli i przepływomierz i wtryski są nowe? Podkreślam, nowe, nie regenerowane. Turbina pompuje książkowo (overboost ok.), a masa powietrza mierzona większa o ok. 200 mg niż powinna. Spalanie wyższe o ok 1-1,5 l/100 km.

 

A ja na to, że nie czytasz ze zrozumieniem.

Na postoju to sobie można tv oglądać.

Robiłeś "Air mass system test" w DISie? On to robi w pełni automatycznie(no prawie)na postoju i oblicza ciśnienie doładowania matematycznie przy 3000obr. jak dobrze pamiętam, przymyka egr itd. i wyświetla na koniec podsumowanie z odchyleniami.

 

Taki test powinien być poprzedzony próbami drogowymi, czyli 80 kmh i pedał do podłogi.

Air mass wymagany jest zazwyczaj 900-950 jednostek, a przy sprawnej przeplywce wartość zmierzona powyzej 1000, nawet 1200.I tak jest dobrze, nie należy się sugerować że wartość wymagana jest niższa od rzeczywistej. Tak wogóle to wieloma wskazaniami oczekiwanymi w inpie pod dde4.0 nie należy sie sugerować np. roboczogodziny przy których mamy zawsze xxxxxxx "!" , a uchybienie w drugą stronę w Inpie to ciśnienie podprogówki, gdzie powinien byc określony zakres minimum z wykrzyknikiem, koło 3,5 bara myśle i wywalać od razu błąd tej pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem to już kilka razy, ale jeszcze raz jak widze nie zaszkodzi, bo sporo osób niepotrzebnie tutaj błądzi..

 

1.)Sprawna przepływka przy max obciążeniu musi pokazywac ponad 1000 jednostek.

2.)Nowa dochodzi do 1150-1200. 100% pewności daje test „Air mass system w DISie

3.)Przepływka zużywa się zaniżając wskazania, nigdy odwrotnie

4.)Ciśnienie doładowania chwilowe może być, wręcz musi być wyższe przy gwałtownym depnięciu, nawet do 2500mb – jest to tzw. „overboost”. Po kilku sekundach jest zbijane do właściwego(wymaganego w danym momencie). Jest to realizowane poprzez ruch sztangi na turbinie, a jak to nie wystarcza to otwarciem egr.

 

Zasada ta jest identyczna w silnikahc od m47n, przez M57 i M57N. Oczywiście dane wymagane się nieco różnią.

Przykładowo w moje 530d przepływka pokazywała max 650 jednostek co zaowocowało mocą 163 km na hamowni – wykres się załamywał po przekroczeniu 3000 obr.

 

Jeśli parametry wszystkie ok, a auto zaczyna przykapcac i więcej palić to niestety wtryski dają już o sobie znać. Korekcje na inpie mogą być nawet ok. – proba przelewowa prawdę powie

A co ty na to, jeśli i przepływomierz i wtryski są nowe? Podkreślam, nowe, nie regenerowane. Turbina pompuje książkowo (overboost ok.), a masa powietrza mierzona większa o ok. 200 mg niż powinna. Spalanie wyższe o ok 1-1,5 l/100 km.

 

A ja na to, że nie czytasz ze zrozumieniem.

Na postoju to sobie można tv oglądać.

Robiłeś "Air mass system test" w DISie? On to robi w pełni automatycznie(no prawie)na postoju i oblicza ciśnienie doładowania matematycznie przy 3000obr. jak dobrze pamiętam, przymyka egr itd. i wyświetla na koniec podsumowanie z odchyleniami.

 

Taki test powinien być poprzedzony próbami drogowymi, czyli 80 kmh i pedał do podłogi.

Air mass wymagany jest zazwyczaj 900-950 jednostek, a przy sprawnej przeplywce wartość zmierzona powyzej 1000, nawet 1200.I tak jest dobrze, nie należy się sugerować że wartość wymagana jest niższa od rzeczywistej. Tak wogóle to wieloma wskazaniami oczekiwanymi w inpie pod dde4.0 nie należy sie sugerować np. roboczogodziny przy których mamy zawsze xxxxxxx "!" , a uchybienie w drugą stronę w Inpie to ciśnienie podprogówki, gdzie powinien byc określony zakres minimum z wykrzyknikiem, koło 3,5 bara myśle i wywalać od razu błąd tej pompy.

A dlaczego zakładasz, że nie rozumiem co czytam? A może dlatego, że wydaj Ci się, że wiesz więcej niż inni?

Wszystko było robione zgodnie z instrukcjami serwisowymi i właśnie pod DIS-em i głowicą DK 2.1. W dodatku robił to człowiek, który pracował jw ASO jak E39 była w salonach.

I co Ty na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.