Skocz do zawartości

E53 Szyber - Panorama nie domyka się


Mruk

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem. Dziś gdy wróciłem z zakupów, okazało się, że nie mogę zamknąć szyberdachu. Był w pozycji tylko uniesionej do góry i gdy chciałem go zamknąć to po lewej stronie w mniejszej połówce coś się zablokowało. Po wielu próbach troszkę dach się przymknął ale szczelina została. Poradźcie co z tym zrobić, ewentualnie do kogo się udać w Warszawie najlepiej jutro, bo jak będzie padać to zaleje mi auto. RATUNKU !!!!! Edytowane przez Mruk

Moc jest Bogiem, Prędkość Nałogiem, Drift Zabawą, a BMW Podstawą!


Ten kto wolny, nad swym losem nie płacze.

http://images40.fotosik.pl/109/a7d127f79a376034m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam\

Kolego miałem to samo, szyberdach był uchylony a zamknęła się tylko ta większa część a ta mała nic :mad2: Okazało się że coś tam się ułamało w prowadnicach i kaplica. Na szczęście znajomy zamknął mi go ręcznie, to dość kłopotliwe bo należy najpierw odłączyć elektrykę od szyber (kostka w maskownicy światełek wnętrza nad lusterkiem) a potem pomału domykać go raz z jednej strony raz z drugiej przesuwając aż się zakotwiczy. Można jeszcze teoretycznie spróbować domknąć ręcznie taką specjalną "korbką" (łamanym kluczem imbusowym) który jest na wyposażeniu samochodu, wejście na klucz w schowku na okulary, niestety to nie zwsze da się zrobić. Stało mi się to jakieś 2 miechy temu i tak jest do dziś. mój mechanik powiedzial że z tymi dachami tak się dzieje ale nie zbyt chętnie ktokolwiek to naprawia. Ktoś tu kiedyś pisał (chyba Astro) że miał coś popsute w panoramie i po wizycie w aso wycena=4000 zł. Daj znać jak coś wymyślisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jeśli pisząc szyber masz na myśli panoramę i nie zamykające się to mniejsze okno, to masz uszkodzone prowadnice. Naprawa w ASO ok. 3200zł . Przypadłość panoramek w X5. U mnie jeszcze po jakimś czasie połamała się klamka, dowiedziałem się w ASO że to kolejny 'kwiatek' w tym modelu (gdy klamka zaczyna chodzić ciężko znaczy że niedługo zakończy swój żywot) , dziwne że podobne problemy były w E39 :duh: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, miałem na myśli "panoramę". Same nie ciekawe rzeczy, cóż, chyba na razie postaram się po prostu zamknąć ten szyber i tyle.

 

Co do klamki. Jeśli masz na myśli klamkę w któryś z 4 drzwi, to to nie duży jest koszt. Ja ostatnio to robiłem, bo po mrozach pękł mi środek. Cały środek to wydatek 250 zł plus robocizna 100 za zdjęcie boczka, ale jak ktoś wie jak to zrobić to zawsze na piwko zostaje ;)

Moc jest Bogiem, Prędkość Nałogiem, Drift Zabawą, a BMW Podstawą!


Ten kto wolny, nad swym losem nie płacze.

http://images40.fotosik.pl/109/a7d127f79a376034m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawa w ASO to oczywiście najwyższy koszt z możliwych ale czy nikt inny tego nie naprawia?? to jakaś paranoja żeby płacić ponad 3000 za takie gó...

 

Zgadza się, bólem jest że jest to tylko dodatek bez którego auto jeździ ... szyny które się łamią kosztują 1300zł , reszta to robocizna. U mnie w ASO ruch nie jest za duży i zawsze auto było oddawane po ok. 2h , tym razem zajęło 3 dni bo podobno zmontowanie tego wszystkiego to długa i żmudna praca... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, wysokie ceny tych ich "roboczogodzin" powiedzmy ze rozumiem, dwa kawałki plastiku za 1300 powiedzmy że też mogę zrozumieć to w końcu BMW :norty: ale nie rozumiem dlaczego nie mogę znaleźć nikogo innego kto mógł by mi to naprawić. Jeszcze jedno pytanie: czy wobec tego da się tak zrobić żeby ta większ część panoramy normalnie funkcjonowała a ta mniejsza (popsuta) była po prostu odłączona i cały czas zamknięta????? Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie pisałem już o warsztacie zajmującym sie szyberdachami a nawet do nich dzwonilem , gościu przez telefon powiedział mi że zna problem z panorama dachami robił już kilka bardzo dużo X5 ,X3 jak i 5 z racji że nie jestem z Warszawy i mam troche daleko bo 300 km w jedną strone pytałem już na tym forum czy ktoś może podjechać do gościa ze swoim problemem . Koleś przez telefon powiedział ze 30-40 min i będzie wiedział co jest nie tak z dachem . Może ktoś z Was podjedzie do niego ze swoim problemem i powie czy jest sens jechać taki kawał drogi . Namiary na warsztat : http://www.szyberdachy.waw.pl/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli nie zamyka Ci się ten mały dach a reszta chodzi to znaczy że masz właśnie połamaną prowadnicę, nie mam teraz zdjęcia ale chodziło o element nr.7 . Tak z ciekawości, ile kosztuje naprawa tego dachu u tego speca?

Ja wiem że to prowadnica tylko pytam czy możliwe jest funkcjonowanie samej dużej części :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli nie zamyka Ci się ten mały dach a reszta chodzi to znaczy że masz właśnie połamaną prowadnicę, nie mam teraz zdjęcia ale chodziło o element nr.7 . Tak z ciekawości, ile kosztuje naprawa tego dachu u tego speca?

Ja wiem że to prowadnica tylko pytam czy możliwe jest funkcjonowanie samej dużej części :?:

 

Tego niestety nie wiem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

W moim X3 pojawił się również problem z panoramą, po uchyleniu dachu nie można było już go zamknąć przyciskiem, widać było, że blokowana jest mniejsza część z lewej strony. Dach ostatecznie zamknąłem ręcznie za pomocą klucza, dodatkowo musiałem śrubokrętem przesuwać prowadnice, by opuścić mniejszą część. Mniejsza część z lewej strony lekko wystaje 2-3mm. Nie wiem jeszcze czy będzie przeciekać w tym miejscu :wink:

Odsuwanie/zamykanie podsufitki jak i dachu działa prawidłowo. Podnosić już nie próbowałem :) . Poniżej link do strony opisującej problem, może komuś przyda się. Pzdr

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=19533603

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Koledzy mam pytanie - czy moglibyście sprawdzić w swoich be... - czy na szybach szyberdachu widnieją nadrukowane certyfikaty i oznaczenia tak jak na wszystkich pozostałych szybach w samochodzie?? U mnie (X5 2004 r. 3D) nie stwierdzilem żadnego napisu i to mnie zaciekawiło. Może ktoś kiedyś robił dach i zamontował zamiennik szyberdachu??? Oby nie :))

Pozdrawiam i Proszę o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dla wiadomości wszystkich zainteresowanych. Szyberdach typu panorama (dwuszybowy) w autach BMW został zaprojektowany przez jakiegoś Turka lub Francuza a to znaczy iż jego konstrukcja jest do ..... . Najczęściej występujące usterki to:

 

1. Z pozycji uchylenia (obie szyby w górę) nie zamyka się szyba mniejsza. Diagnoza - urwany lub wygięty malutki ząbek wychwytu na lince. Leczenie - konieczna wymiana linek głównych. Koszt 500 PLN robocizna + cena zestawu przednich prowadnic (niestety BMW wzorem innych nie sprzedaje już części pojedynczo).

 

2. Stuki podczas jazdy lub w czasie otwierania i zamykania szyberdachu. Diagnoza - pęknięcia w warstwie plastiku nalanej na prowadnice. Leczenie - j.w.

 

Jak widać naprawa dachu powinna zamknąć się kwotą ok 1500 PLN. Czas naprawy to przynajmniej 1 dzień. Przy wymianie części wskazane jest by zostawić dwa stare elementy na bokach prowadnic głównych gdyż nowe są tak sknocone iż lepiej ich nie używać. Smarowanie całych prowadnic byle smarem przyspiesza proces ich zniszczenia. Dawanie do naprawy osobie nie doświadczonej zwykle kończy się połamaniem elementów (bardzo specyficzny sposób demontażu i montażu prowadnic). I tyle w tym temacie mam do powiedzenia. Decyzja należy do zainteresowanego. Toż to jego pieniądze. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rowniez problem w swoim X5...

Jak panorama jest zamknieta to mam szczeline taka jaka powinna byc przy uchylonym dachu...

 

tzn.

dach zamkniety to roleta powinna byc zamknieta a jest szczelina

dach uchylony to roleta powinna miec szczeline a jest zamknieta

 

Czy ktoś wie jak to rozwiązać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zasadniczo powinno pomóc programowanie. Uchyl dach a następnie wciśnij i trzymaj (ok. 20s) przycisk uchylania aż roleta otworzy się szyby zrobią komplet cykli a na koniec roleta zamknie się. Trwa to długo ale tak wygląda programowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak jak kolega juz ci napisal musisz zaprogramowac tak samo jak otwieranie szyb w drzwiach od skrajnego polozenia do zamkniecia musisz trzymac wcisniety guzik az uslyszysz taki pstryk przekaznika koncowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie jest skrajne tylne przesuniecie szyby przedniej. U mnie cofa się do położenia szyby tylnej nakładając się (wchodząc pod tylną). Gdy nacisnę przycisk krócej ta przednia cofa się jakieś 2/3. Przy ponownym naciśnięciu lub przy pierwszym dłużej trwajacym wchodzi pod tą tylną w całości.

Natomiast zauważyłem, że podnosząca się z przodu "zasłonka" unosi w chwili ruszania samochodu, na postoju nawet przy skrajnym cofnięciu pierwszej szyby nie unosi się.

Edytowane przez ROUTE 66 RIDER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.