Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich trochę szperałem ale nie znalazłem bezpośredniej odpowiedzi na moje pytanie ...

Mam silnik 330 d w automacie i zaczął mi coś dużo palić czy przyczyną mogą być dwie usterki które wykryłem??? :

1) ostatnimi czasy autko nie dogrzewa się , wskazówka stoi po środku tylko czasem gdy stoję w korku a gdy jeżdze w trasie stai na pograniczu niebieskiego pola - przypuszczam że to zawór EGR lub termostat ...

2) dopatrzyłem się dziurawej złączki tłumika(tej ruchomej złączki) jest troszkę głośniej ale czy to może mieć jaki kolwiek wpływ na spalanie ?

 

Usterki mam zamiar w najbliższym czasie usunąć lecz zastanawiam się czy wzrost spalania o 2-3l może być tym spowodowany?

Autko przy mega emeryckiej jeździe pali mi po mieście 9-11l w trasie nie zejdzie poniżej 7,5l przy 100-120km/h to chyba dużo?

Za wszelkie opinie i rady z góry dziękuję.

Opublikowano

Witam witam

czytałem inne posty oraz ten zasugerowany powyżej ale temat nie daje mi odpowiedzi na moje pytania dlatego liczę ,że ktoś jeszcze się wypowie;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na niedogrzanym silniku rzecz jasna auto wiecej Ci bedzie spalac. Co do łacznika nie ma to wpływu na spalanie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Mi też tyle pali :D 3.0d pochłania wiadra ropki na zimnym, niedogrzanym. Zwiększanie się spalania to już niedomagania układu zasilania, może przepływka oszukuje. Jeżeli to 184km to kolanko z przepływką na końcu przy turbince ( tam jest uszczeleczka łącząca ) możliwe że się odgniotła i turbinka zasysa lewe powietrze omijając przepływkę.
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare
Opublikowano

Słuchajcie mam pytanie odnośnie termostatu , ostatnio zasłoniłem obie nerki tekturą ,autko zaczeło się dogrzewać czy to normalne? :shock:

 

Nawet jak jechałem na trasie Głuchołazy- Warszawa (Ząbki) czyli około 400km autko ładnie trzymało temperaturę i co zadawalające spaliło 6,4 l wg komputera gdzie przy tej samej trasie wcześniej z niedogrzanym silnikiem komp pokazywał 7,5-8,5 l

 

Proszę o jakieś podpowiedzi bo zakupiłem już termostat główny(jeszcze nie wpłaciłem gościowi kasy) ale może to nie wina termostatu :?: :?: :?:

Opublikowano

nie zamierzam. Pytam bo pomyślałem sobie że to może być inna część i niepotrzebnie wymienię termostat .

O ile podpowiecie że to na 100% termostat to nawet sie nie będę zastanawiał :wink:

Opublikowano

nie potrzebnie wydawałeś kase na termostat główny masz do wymiany termostat egr

a żeby sprawdzić czy on jest sprawny to jest jakie 5minut roboty musisz go wykręcić i dmuchnąć w niego jeżeli powietrze swobodnie przechodzi to jest do wymiany jeżeli cięzko trzeba dmuchać w niego i tylko delikatnie przechodzi to jest sprawny i masz do wymiany główny termostat

przez mojego przechodziło jak przez pusta rurkę przez kupiony nowy praktycznie nie przechodziło po wymianie 90 stopni łapie po 3-5km i nigdy nie spada

pozdrawiam

życie zaczyna sie od 200km/h

http://royy.net/~serfer123/bmw/7.JPG

Opublikowano

Koledzy dziękuje za pomoc :cool2:

Dziś zebrałem się w sobie i postanowiłem sprawdzić termostat EGR . Wykręciłem go , nabrałem w usta powietrza dmuchnąłem i wyraźny opór powietrze przechodzi ale słabo i trzeba mocno dmuchać .

Po przeprowadzonym teście wydaję mi się że do wymiany jest termostat główny który już zamówiłem

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc :wink:

Opublikowano
A tak ogólnie to ile byś chciał żeby ci to autko paliło? Przecież masz prawie 190KM więc o 6 litrach zapomnij!
Opublikowano

kolego szsemla a ta twoja wypowiedz to ap ropo czego? :mad2:

 

KOLEDZY TAK JAK NAPISAŁEM WYŻEJ PROBLEM ROZWIĄZANY

WSZYSTKIM którzy pomogli jeszcze raz dziękuje za pomoc :handshake:

 

Proszę kolegów (administratorów) o zamknięcie tematu w celu uniknięcia bezwartościowych komentarzy -nic nie wnoszących.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.