Skocz do zawartości

330d - gorące powietrze na nogi i szybę przy AUTO


Art330XD

Rekomendowane odpowiedzi

Bo ten zawór działa zero-jedynkowo, wydłuża się tylko czas otwarcia w miarę ustawionej wyższej temp na climatroniku.

Więc bycmoze coś jest nie tak z panelem. Na początek podpiąć pod kompa i szczytać błędy. Można też disem go przeprogramować na nowo. A jak nie to wymiana, programowanie może być konieczne jeśli panel jest inny np. benzyna/diesel/dogrzewacz/webasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 151
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jestes pewien na 101% ze działa zero jedynkowo ??

 

pytam gdyz kiedys obserwowalem jego działanie i przy wlaczeniu auto pracował zero jedynkowo, przy ustawieniu danej temp otwierał sie i pracował cały czas, niezaleznie czy było to 19 stopni czy np 26

przy auto na temp 19 czy 26 raz działa raz nie...

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

From WDS:

 

Heater operation is based on the reheat principle. The air is cooled down by the evaporator and then heated up again to the required temperature by the heat exchanger. The temperature of the heat exchanger is controlled by a clocked water valve. In this way, the control unit calculates the valve opening times dependent on the above-specified input variables. The valve opening times are 0 ms at max. COLD and 3600 ms at max. WARM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bezpieczniki 28, 62 i 63 sprawdziłem są OK.

Panel dziś wymieniłem na dokładnie taki sam jak był, sprawdzone po nr części.

Dodatkowo sprawdziłem oba elektrozawory, które mam i o dziwo oba wyglądają na sprawne działają zero jedynkowo, im wyższa temp na klimie (którą ustawiłem na AUTO) tym z mniejszą częstotliwością pracują. Więc moje pytanie cholera o co chodzi ? Czemu dalej na nogi i szybe leci ciepłe powietrze przy zmianie z 16 na 16,5C ? Pomocy bo normalnie ręce już mi opadają. Sprawdzić jeszcze jakieś bezpieczniki ? Albo może pytanie z jaką częstotliwością zawór powinien pracować ? Bo przy 16.5C to jest to hmmm może dwie sekundy otwarty i tyle samo zamknięty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie bezpieczniki 28, 62 i 63 sprawdziłem są OK.

Panel dziś wymieniłem na dokładnie taki sam jak był, sprawdzone po nr części.

Dodatkowo sprawdziłem oba elektrozawory, które mam i o dziwo oba wyglądają na sprawne działają zero jedynkowo, im wyższa temp na klimie (którą ustawiłem na AUTO) tym z mniejszą częstotliwością pracują. Więc moje pytanie cholera o co chodzi ? Czemu dalej na nogi i szybe leci ciepłe powietrze przy zmianie z 16 na 16,5C ? Pomocy bo normalnie ręce już mi opadają. Sprawdzić jeszcze jakieś bezpieczniki ? Albo może pytanie z jaką częstotliwością zawór powinien pracować ? Bo przy 16.5C to jest to hmmm może dwie sekundy otwarty i tyle samo zamknięty ?

Dodam, że dziś jadąc do pracy ustawiłem nadmuch tylko na twarz i także przy 16C leciało zimne powietrze ale gdy podniosłem o 0,5C to od razu poleciało ciepłe co dziwne przy ustawieniu na kratkach centralnych pokrętła na 3 niebieskie kropki. Także lewa strona grzała cieplej a z prawych kratek leciało chłodniejsze powietrze. Wieczorem jadę na komputer i dam znać jakie błędy wywala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem na 100% pewien bo już dawno ten zawór rozbierałem. Ale wydaje mi się (tak przynajmniej podpowiada logika) że jest tam sprężyna która zawór otwiera a napięcie poprzez elektromagnes go zamyka. Więc bycmoze coś jest nie tak z zaworem albo napięcie jest za niskie albo gdzieś zanika. Nie wiem gdzie robiłeś diagnostykę ale np w inpie można chyba wymusić pracę zaworu. Może nowy, drugi zawór też nie jest sprawny. Ale z drugiej strony przy 16 stopniach działa jak należy - jest zamknięty.

 

Możesz też wypiąć wtyczkę od zaworu i podłączyć żarówkę i sprawdzić jakie są interwały świecenia odnośnie ustawionej temperatury na panelu. Potwierdzi do jego prawidłową pracę, sygnał z panelu będzie prawidłowy.

 

Czy jak wkładasz i wyciągasz wtyczkę przy zaworze (temp na climatroniku >16) słyszysz charakterystyczne puknięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest puknięcie bo na rozkręconym zaworze sprawdzałem czy reaguje, na starym i nowym sprawdzałem i reagował. Wczoraj jak na komp sprawdzaliśmy zawór to tez prawidłowo pokazywał czas reakcji w zakresie od 0ms przy 16C i zwiększając temp dochodził do 3600ms czyli max. Ciężko jest mi stwierdzić czy ma to ze sobą jakieś powiązanie ale jakiś czas temu montowałem do nieoryginalnego radia moduł sterowania z kierownicy i wyjmowałem całe radio i panel sterowania, czy mogłem wtedy coś tam uszkodzić ? Klapy sterujące nawiewem czy coś bo chyba od tego czasu zaczęły się moje problemy z nawiewem. I czy ktoś wie z jaką częstotliwością powinien otwierać i zamykać się ten zawór ? U mnie tak jak pisałem wcześniej przy 16,5C zawór jest ok 2s otwarty i na kolejne 2s się zamyka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej jednak strony gdyby nagrzewnica była uszkodzona to bym nie miał ciepłego powietrza ale czy są tam jakieś klapy, które sterują gdzie te ciepłe powietrze z obiegu szyby-nogi ma lecieć ? Bo gdy ustawie wszystkie nawiewy to przy 16,5C ciepłe powietrze leci na nogi i szybę zaś na twarz chłodne ale gdy wyłącze nogi i szybe to ciepłe leci z kratek centralnych nawet jak mam ustawione pokrętło na trzy niebieskie kropki i 16,5C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli zawór masz sprawny, a przy obecnej temp. Otoczenia nawet przy ustawieniu 16 stopni będzie lecieć cieple powietrze z nawiewow by ogrzać wnętrze do zadanych 16 stopni. Sprawdz te czujniki o ktorychh pisałem jeden jest koło tzw jeża.

Tak jak pisałem byl juz ten temat przerabiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź te termistory jak hopek3 radzi - to może być dobry trop.

A jak masz dostęp do inpy to sprawdź jaką temperaturę widzi panel. Wydaje mi się że jest to możliwe w diagnostyce ihka. Jeśli mimo ustawionej temp np 18 climatronik 'mysli' że jest wymagana 32 to otworzy zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oo ja jaki długi ten temat co mi podesłałeś dobra zobacze co tam napisane ale piszesz że przy 16C wieje mi ciepłym aby wyrównać temp ustawioną na klimie, co do tego masz racje że klima ustawiona na AUTO będzie utrzymywała temp która jest ustawiona na panelu więc może wiać ciepłym i zimnym ale ja tu ciągle piszę o ustawieniu ręcznym samego nawiewu bez klimy. Więc jeżeli za oknem jest max 6C to przy ustawieniu ręcznym nawiewu na temp 16.5 powinien wiać bez względu na to jaka temp jest w aucie cały czas powietrzem o temp 16,5C a wieje zdecydowanie za ciepłym.

Panowie o co chodzi z tymi termistorami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli zawór masz sprawny, a przy obecnej temp. Otoczenia nawet przy ustawieniu 16 stopni będzie lecieć cieple powietrze z nawiewow by ogrzać wnętrze do zadanych 16 stopni. Sprawdz te czujniki o ktorychh pisałem jeden jest koło tzw jeża.

Tak jak pisałem byl juz ten temat przerabiany.

tutaj sie mylisz, ustawienie 16 stopni w e46 to odpowiednik ustawienia minimum na klimatroniku w innych markach

u nas nie ma temp min na panelu, jest najniżej 16stopni i odpowiada to nawet w największy mróz dmuchaniem powietrza z ominięciem nagrzewnicy

 

cały proces regulacji temp zaczyna sie od 16.5 stopnia

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli zawór masz sprawny, a przy obecnej temp. Otoczenia nawet przy ustawieniu 16 stopni będzie lecieć cieple powietrze z nawiewow by ogrzać wnętrze do zadanych 16 stopni. Sprawdz te czujniki o ktorychh pisałem jeden jest koło tzw jeża.

Tak jak pisałem byl juz ten temat przerabiany.

tutaj sie mylisz, ustawienie 16 stopni w e46 to odpowiednik ustawienia minimum na klimatroniku w innych markach

u nas nie ma temp min na panelu, jest najniżej 16stopni i odpowiada to nawet w największy mróz dmuchaniem powietrza z ominięciem nagrzewnicy

 

cały proces regulacji temp zaczyna sie od 16.5 stopnia

I tak właśnie jest gdy ustawie 16C to ze wszystkich nawiewów wieje zimne a podniesienie temp o zaledwie 0.5 stopnia powoduje nadmuch ciepłego powietrza na nogi i szybe zaś twarz dalej chłodne, a gdy wyłacze nogi i szybe to od razu ciepłe leci na twarz. Podkreślam, że klima wyłączona i nawiewy uruchamiane ręcznie a nie AUTO. Przy klimie włączonej nogi i szyba dalej gorące a kratki centralne zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

testowałem dzisiaj klimatronik u siebie (klima wylaczona, bez uzywania auto),

- temp 16 stopni, wieje to co na dworze, nogi, twarz, szyba to samo powietrze, bez znaczenia czy kratka srodkowa jest ustawiona na czerwone (max) czy niebieskie (tylko chłodne)

- temp 16.5 stopnia, minialnie cieplejsze powietrze, wszedzie to samo, ustawienia srodkowej kratki na czerwone (max)

- temp 19 stopni, cieple powietrze, wszedzie to samo, ustawienia jak wyzej

- temp 19 stopni, srodkowa kratka na neutralną wartosc (biały kolor), nogi, szyba cieple, twarz letnie

- temp 19 stopni, srodkowa kratka na max zimną wartosc (biały niebieski), nogi, szyba cieple, twarz letnie, lekko zimne (napewno nie to co na dworze)

 

środkowa kratka na cieple, odczucie temp powietrza testowane na srodkowej kratce przy uzyciu dłoni ;p przy ustawieniach

- 16stopni - zimne, to co na dworze

- 17 stopnie - letnie/lekko cieple

- 19 - wyraznie cieplejsze

- 23 - cieple

- 26 - mocno cieple

- 32 - piekarnik, ciezko rękę utrzymać ;)

 

środkowa kratka na zimne, test dloni jak wyzej

- 16 stopni - to co na dworze

- 17 stopnie - zimne

- 19 - zimne/letnie

- 23 - letnie/cieple

- 26 - cieple

- 32 - cieple ale nie tak cieple jak na nogi/twarz

jak widac mimo niebieskiego ustawienia przy wyzszych temp wieje cieple

 

ustawienia na auto, srodkowa kratka na neutralna pozycje (bialy kolor)

- temp 19stopni, wieje minimalnie cieplym, wszedzie podobna temp

- temp 25 stopnie, jak w piecu ;) wszedzie tak samo grzeje

 

chyba działa jak trzeba, zazwyczaj ustawiam 18 stopni na auto(kratka srodkowa na max cieple), jest przyjemnie cieplo, wszedzie leci cieple powietrze

gdy potrzebuje sie mocno grzac to 22stopnie auto, wtedy jest bardzo cieplo

wiekszych wartosci temp nie uzywam bo ogrzewanie jest za mocne

 

sprawdz inpa jaka temp we wnetrzu widzi klimatronik, moze tutaj cos szwankuje na 90% jest to mozliwe do sprawdzenia wlasnie inpą

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

testowałem dzisiaj klimatronik u siebie (klima wylaczona, bez uzywania auto),

- temp 16 stopni, wieje to co na dworze, nogi, twarz, szyba to samo powietrze, bez znaczenia czy kratka srodkowa jest ustawiona na czerwone (max) czy niebieskie (tylko chłodne)

- temp 16.5 stopnia, minialnie cieplejsze powietrze, wszedzie to samo, ustawienia srodkowej kratki na czerwone (max)

- temp 19 stopni, cieple powietrze, wszedzie to samo, ustawienia jak wyzej

- temp 19 stopni, srodkowa kratka na neutralną wartosc (biały kolor), nogi, szyba cieple, twarz letnie

- temp 19 stopni, srodkowa kratka na max zimną wartosc (biały niebieski), nogi, szyba cieple, twarz letnie, lekko zimne (napewno nie to co na dworze)

 

środkowa kratka na cieple, odczucie temp powietrza testowane na srodkowej kratce przy uzyciu dłoni ;p przy ustawieniach

- 16stopni - zimne, to co na dworze

- 17 stopnie - letnie/lekko cieple

- 19 - wyraznie cieplejsze

- 23 - cieple

- 26 - mocno cieple

- 32 - piekarnik, ciezko rękę utrzymać ;)

 

środkowa kratka na zimne, test dloni jak wyzej

- 16 stopni - to co na dworze

- 17 stopnie - zimne

- 19 - zimne/letnie

- 23 - letnie/cieple

- 26 - cieple

- 32 - cieple ale nie tak cieple jak na nogi/twarz

jak widac mimo niebieskiego ustawienia przy wyzszych temp wieje cieple

 

ustawienia na auto, srodkowa kratka na neutralna pozycje (bialy kolor)

- temp 19stopni, wieje minimalnie cieplym, wszedzie podobna temp

- temp 25 stopnie, jak w piecu ;) wszedzie tak samo grzeje

 

chyba działa jak trzeba, zazwyczaj ustawiam 18 stopni na auto(kratka srodkowa na max cieple), jest przyjemnie cieplo, wszedzie leci cieple powietrze

gdy potrzebuje sie mocno grzac to 22stopnie auto, wtedy jest bardzo cieplo

wiekszych wartosci temp nie uzywam bo ogrzewanie jest za mocne

 

sprawdz inpa jaka temp we wnetrzu widzi klimatronik, moze tutaj cos szwankuje na 90% jest to mozliwe do sprawdzenia wlasnie inpą

 

 

I to się nazywa dopiero test :-) Dzięki i własnie to utwierdza mnie w przekonaniu że Twoja klima działa dobrze zaś moja nie bo np przy uruchomieniu samych kratek na twarz:

- 16C i pokrętło między kratkami na "neutralne" wieje zimne

- 16,5C pokrętło na 3 niebieskie kropki powietrze zdecydowanie dużo cieplejsze

- 16,5 C wszystkie nawiewy włączone - kratka centralna trzy niebieskie kropki i powietrze delikatnie cieplejsze niż przy 16C (czyli ok) zaś szyby i nogi gorące że jak się jedzie to odbijające sie powietrze od szyby jest na tyle ciepłe że aż w głowie się kręci.

Muszę zadzwonić do mechanika u którego wczoraj byłem zapytam jakim programem sprawdzał wczoraj auto ale testów wykonał dużo. Nie pamiętam jak temp wew auta ale zewnętrzna pokazywało dobrze. Jeżeli nic nowego się nie rozwinie to pojadę chyba do Magików od BMW i będę płakał jak zaczną liczyć :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

sprawdz inpa jaka temp we wnetrzu widzi klimatronik, moze tutaj cos szwankuje na 90% jest to mozliwe do sprawdzenia wlasnie inpą

 

Mozliwe ze masz racje odnośnie temperatury, od której zaczyna pracować klimatronik. Nie sprawdzałem tego przyznam. Choc ciekawi mnie rozwiązanie tego problemu, bo mam to samo. Jedynie wylaczenie nawiewu na nogi daje dobry rezultat.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylacz je manualnie jezeli to przyczyni sie do rozwiązania tego tematu, zajrzyj do tego linku jest tam przedstawiony ten czujnik a nawet dwa :wink:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=104576&start=15

Możliwe jest ze czujnik pokazuje za niska temp i dlatego klimatronik podbija grzanie. Jezeli to jest ten czujnik okaże sie zepsuty wystarczy kupic w sklepie elektrycznym termistor i wlutowac w czujnik.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popatrzylem w temat ktory podrzuciles i czujnik jest w obudowie całego nagrzewnicy (całego systemu grzejno/chłodzącego) i dostepd do niego jest z kabiny pod radiem ?

http://s192.photobucket.com/user/goterps0306/media/IMAG2182.jpg.html

tak wynika ze zdj wyzej, kto tam odważny niech grzebie, tyle ze wczesniej bym inpa w modelu klimy pogrzebał czy tam nie mozna odczytac wartosci z czujnika (albo disem)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy chodzi o te same termistory ale jak swego czasu odgrzybiałem klimę to właśnie po wyjęciu takich czujników (termistorów?) -były w białej obudowie. Jeden jest z przodu, po wyjęciu panelu klimy (ewentualnie jeszcze radia, nie pamiętam) dostęp do czujnika jest bardzo dobry. Drugi jest po lewej stronie, od kierowcy po zdjęciu osłony na wysokości kolan/nóg, dostęp też w miarę OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Proszę podpowiedzcie jak mam uszkodzony ten elektryczny podgrzewacz wody ( w aucie na zimnym silniku falują sobie obroty, bo taki podobno jest objaw uszkodzenia tego podgrzewacza) to on ma coś wspólnego z tym ciągłym podawaniem gorącego powietrza na nogi i szybę przy opcji AUTO czy tylko jest winny ten zawór wody przy podłużnicy?

Pytam bo wymieniłem ten zawór i dalej jest to samo i nie wiem czy ten podgrzewacz też trzeba wymienić żeby wszystko to działało prawidłowo?

318d m 47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam. Też od jakiegoś czasu borykam się z gorącym powietrzem na szybę oraz w okolicach nóg gdy mam na AUTO i włączone AC. Na wiosnę wydawało się jeszcze okey... Gdy na klimatroniku ustawię nadmuch tylko na wprost, to dmucha lekko ciepłe powietrze bez odczuwalnego chłodu jaki daje klimatyzacja.

 

Po przewertowaniu internetu oraz przeczytaniu powyższych postów rozkręciłem "elektrozawór" i wygląda on tak:

 

http://images78.fotosik.pl/627/4c88802ab2967666med.jpg

 

Nie pozostaje nic jak kupić taką uszczelkę i wymienić... Dodam jeszcze, że na wiosnę wymieniałem tzw. jeża, bo dmuchawa stanęła. Jeż kupiony nowy ale zamiennik. Początkowo myślałem, że może to jego wina, bo budową lekko różnił się od oryginału, ale po rozkręceniu elektrozaworu na pierwszy plan idzie nowa uszczelka.

 

Wie ktoś gdzie dostanę taką uszczelkę?

Będę wdzięczny za wszelkie namiary...

W przypadku oferowanego na portalu aukcyjnym zestawu naprawczego podobna uszczelka nie występuje (??)

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.