Skocz do zawartości

Spadek mocy silnik M62TU4.4 99r automat374000km


Maxtoto

Rekomendowane odpowiedzi

4.4 99r 375000km

 

Witam.

Od kilku tygodni mam problem w postaci spadku mocy na 4 i 5 biegu. Na 3 pierwszych biegach auto przyspiesza (jest wyczuwalny spadek mocy przy około 3700 /4200 obrotów na pierwszych 3 biegach ale kręci do końca do 170km/h) na 4 biegu obroty spadają ponizej 4000 i auto zbiera się okrutnie wolno ledwie zamykam 4 wbijam 5 i jest 215km/h i tyle.

W ECU jest błąd P1509 czyli " Variable valve timinig bank 1" i świeci się CHECK ENGINE oczywiście. Z tym błędem jeżdżę od mniej więcej 30000km i nigdy nie było takich problemów z mocą aż do teraz. Okazuje się że są kolejne 2 błędy: P0170 - Fuel trim malfunction (mieszanka zbyt uboga) bank 1 i P0173 czyli to samo w bank 2. Przeczyściłem przepływkę ale nie ma efektu co dalej? Dolot, podciśnienie z separatora oleju, katalizatory? Gdzie szukać i od czego zacząć?

Auto sprawia wrażenie jakby miało kluche w gardle idzie ale jakby z tyłu plandeka, na postoju silnik pracuje równo.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za wskazówki.

Edytowane przez Maxtoto
Czy ktoś zamawiał BMW?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

VANOSik chyba :? albo cos z rozrządem (camshaft)...

 

30.000km? Gratuluje wyobrazni :cool2: Gdy mi sie kiedys zapalil Check engine (sonda lambda), powolutku dotoczylem sie do serwisu. Gdyby teraz mi sie zapalil i problem dotyczyl rozrzadu, na pewno bym juz nie jezdzil a na pewno nie cisnal do dechy. :duh:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gdyby byla przeplywka to by byla przeplywka a nie camshaft position :duh: . Bardzo latwo sprawdzic czy przeplywka jest sprawna, poprostu odlaczyc ja podzas pracy silnika. Jesli na wolnych obrotach dziala dobrze, to raczej przeplywka nie jest.

Ty pewnie z byle sraczką lecisz do serwisu

Do serwisu badz na forum, w kazdym razie reaguje na "Check engine" na przyklad. W wolnym tlumaczeniu znaczy SPRAWDZ SILNIK a nie jezdzij dalej az zajezdzisz. W oplu nie bedzie VANOS'a, niemialbys problemu. Moze trzeba pomyslec o zmianie?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety diagnozy kompa na niewiele się zdają, w tym przypadku, poczytaj troche lektur. Widzę że chcesz się wykazać a ja tu o pomoc zerknij na to :

http://www.meeknet.co.uk/E38/BMW_E38_Case_Study_Stalling.htm

 

Na wolnych obrotach nie gaśnie, ale jak próbuje utrzymać na 2000 to trochę odpuszcza. Kupię MAF i camshaft sensor, nic mi innego do gowy nie przychodzi, wymienie świece i na końcu elektrozawór od vanosa.

Czy ktoś zamawiał BMW?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Sugerujesz, że na 1szych 3 biegach wszystko jest OK. W takim razie jak z przyspieszeniem do 100km/k. Zmierz czas (powinno być coś koło 6,5sec). Jak przyspieszenie będzie w normie to faktycznie ewidentny problem z 4 i 5 biegiem i w takim razie obstawiam skrzynie biegów.

Jak przyspieszenie będzie znacząco gorsze (>8,5sec) to najprościej sprawdzić katy i od tego bym zaczął.

Natomiast następnie usunął bym ten błąd.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radi sugerujesz automat, 1 z serwisantów też tak gadał ale jakoś nie chce mi sie wierzyc przecież na pierwszych biegach skrzynia jest bardziej obciążona nie? A katy jak sprawdzić ? Robiłem przegląd nic nie wyszło ma być 0.45 na maxa? Piszcie trochę precyzyjniej. Na 1 biegach lekko szarpie przeczytaj dokładnie.
Czy ktoś zamawiał BMW?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też był problem z mocą. Żadnych błędów nie było. Właściwie to się zorientowałem jak mnie objechało 325i ;-)

Akurat w moim przypadku to były katy. Oczywiście zanim do tego doszedłem to było wiele innych pomysłów w różnych warsztatach. Wystarczy uderzyć w katalizator ręką. Jak jest uszkodzony to będzie słychać, jak w środku grzechocze.

Po wycięciu jak ręką odjął - zupełnie inne auto. Z czasem zamontowałem nowe.

 

Skoro na niższych biegach lekko szarpie, to też nie jest normalne. A biegi 4 i 5 nie mają dużo wspólnego z biegami 1-3.

Jak już pisałem, sprawdź katalizatory, czy nic w nich nie grzechocze. A właściwie to najpierw możesz sprawdzić przyspieszenie do 100km/h.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi katami to możliwa sprawa bo ma juz prawie 400000 km co do wycięcia to będzie nieciekawie bo mówią że na strumienicach nie polata a nowe katy to jakieś 7 tyś więc grubo, ale trzeba stuknąć to stuknę(A muliła na wszystkich biegach i dzwięk się zmienił?). Moja do 100 rwie pozatym mam 20 cali i 275 z tyłu więc ciężko będzie mierzyć te 7 sek, ale coraz bardziej mnie przekonujesz. Wymienie świece, czas na nie już, przemyje czujnik wałka i spróbuje podmienić przepływkę bo nowa 300euro. A ci co dopiero pokupili bety to niech się wstrzymają z komentarzami bo się srać chce. Dzięki Radi.
Czy ktoś zamawiał BMW?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no i wlasnie teraz wychodzi jazda z tym bledem przez 30k km.

a tak pozatym to niemam slow :duh:

podejscie masz zaj..te

Przestan masa :!: On jest ekspertem, przeczytal duzo lektur na ten temat. Dziwne tylko, ze pyta na forum. :duh:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.