Skocz do zawartości

Spadek mocy silnik M62TU4.4 99r automat374000km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

4.4 99r 375000km

 

Witam.

Od kilku tygodni mam problem w postaci spadku mocy na 4 i 5 biegu. Na 3 pierwszych biegach auto przyspiesza (jest wyczuwalny spadek mocy przy około 3700 /4200 obrotów na pierwszych 3 biegach ale kręci do końca do 170km/h) na 4 biegu obroty spadają ponizej 4000 i auto zbiera się okrutnie wolno ledwie zamykam 4 wbijam 5 i jest 215km/h i tyle.

W ECU jest błąd P1509 czyli " Variable valve timinig bank 1" i świeci się CHECK ENGINE oczywiście. Z tym błędem jeżdżę od mniej więcej 30000km i nigdy nie było takich problemów z mocą aż do teraz. Okazuje się że są kolejne 2 błędy: P0170 - Fuel trim malfunction (mieszanka zbyt uboga) bank 1 i P0173 czyli to samo w bank 2. Przeczyściłem przepływkę ale nie ma efektu co dalej? Dolot, podciśnienie z separatora oleju, katalizatory? Gdzie szukać i od czego zacząć?

Auto sprawia wrażenie jakby miało kluche w gardle idzie ale jakby z tyłu plandeka, na postoju silnik pracuje równo.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za wskazówki.

Edytowane przez Maxtoto
Czy ktoś zamawiał BMW?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

VANOSik chyba :? albo cos z rozrządem (camshaft)...

 

30.000km? Gratuluje wyobrazni :cool2: Gdy mi sie kiedys zapalil Check engine (sonda lambda), powolutku dotoczylem sie do serwisu. Gdyby teraz mi sie zapalil i problem dotyczyl rozrzadu, na pewno bym juz nie jezdzil a na pewno nie cisnal do dechy. :duh:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Dlatego mam już kolejne BMW z opla by już nic nie zostało, Ty pewnie z byle sraczką lecisz do serwisu, stawiam na przepływkę i muszę kupić niestety.
Czy ktoś zamawiał BMW?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdyby byla przeplywka to by byla przeplywka a nie camshaft position :duh: . Bardzo latwo sprawdzic czy przeplywka jest sprawna, poprostu odlaczyc ja podzas pracy silnika. Jesli na wolnych obrotach dziala dobrze, to raczej przeplywka nie jest.

Ty pewnie z byle sraczką lecisz do serwisu

Do serwisu badz na forum, w kazdym razie reaguje na "Check engine" na przyklad. W wolnym tlumaczeniu znaczy SPRAWDZ SILNIK a nie jezdzij dalej az zajezdzisz. W oplu nie bedzie VANOS'a, niemialbys problemu. Moze trzeba pomyslec o zmianie?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Niestety diagnozy kompa na niewiele się zdają, w tym przypadku, poczytaj troche lektur. Widzę że chcesz się wykazać a ja tu o pomoc zerknij na to :

http://www.meeknet.co.uk/E38/BMW_E38_Case_Study_Stalling.htm

 

Na wolnych obrotach nie gaśnie, ale jak próbuje utrzymać na 2000 to trochę odpuszcza. Kupię MAF i camshaft sensor, nic mi innego do gowy nie przychodzi, wymienie świece i na końcu elektrozawór od vanosa.

Czy ktoś zamawiał BMW?
Opublikowano

Witam!

 

Sugerujesz, że na 1szych 3 biegach wszystko jest OK. W takim razie jak z przyspieszeniem do 100km/k. Zmierz czas (powinno być coś koło 6,5sec). Jak przyspieszenie będzie w normie to faktycznie ewidentny problem z 4 i 5 biegiem i w takim razie obstawiam skrzynie biegów.

Jak przyspieszenie będzie znacząco gorsze (>8,5sec) to najprościej sprawdzić katy i od tego bym zaczął.

Natomiast następnie usunął bym ten błąd.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Radi sugerujesz automat, 1 z serwisantów też tak gadał ale jakoś nie chce mi sie wierzyc przecież na pierwszych biegach skrzynia jest bardziej obciążona nie? A katy jak sprawdzić ? Robiłem przegląd nic nie wyszło ma być 0.45 na maxa? Piszcie trochę precyzyjniej. Na 1 biegach lekko szarpie przeczytaj dokładnie.
Czy ktoś zamawiał BMW?
Opublikowano

U mnie też był problem z mocą. Żadnych błędów nie było. Właściwie to się zorientowałem jak mnie objechało 325i ;-)

Akurat w moim przypadku to były katy. Oczywiście zanim do tego doszedłem to było wiele innych pomysłów w różnych warsztatach. Wystarczy uderzyć w katalizator ręką. Jak jest uszkodzony to będzie słychać, jak w środku grzechocze.

Po wycięciu jak ręką odjął - zupełnie inne auto. Z czasem zamontowałem nowe.

 

Skoro na niższych biegach lekko szarpie, to też nie jest normalne. A biegi 4 i 5 nie mają dużo wspólnego z biegami 1-3.

Jak już pisałem, sprawdź katalizatory, czy nic w nich nie grzechocze. A właściwie to najpierw możesz sprawdzić przyspieszenie do 100km/h.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

no i wlasnie teraz wychodzi jazda z tym bledem przez 30k km.

a tak pozatym to niemam slow :duh:

podejscie masz zaj..te

zycie zaczyna sie po 50i
Opublikowano
Z tymi katami to możliwa sprawa bo ma juz prawie 400000 km co do wycięcia to będzie nieciekawie bo mówią że na strumienicach nie polata a nowe katy to jakieś 7 tyś więc grubo, ale trzeba stuknąć to stuknę(A muliła na wszystkich biegach i dzwięk się zmienił?). Moja do 100 rwie pozatym mam 20 cali i 275 z tyłu więc ciężko będzie mierzyć te 7 sek, ale coraz bardziej mnie przekonujesz. Wymienie świece, czas na nie już, przemyje czujnik wałka i spróbuje podmienić przepływkę bo nowa 300euro. A ci co dopiero pokupili bety to niech się wstrzymają z komentarzami bo się srać chce. Dzięki Radi.
Czy ktoś zamawiał BMW?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no i wlasnie teraz wychodzi jazda z tym bledem przez 30k km.

a tak pozatym to niemam slow :duh:

podejscie masz zaj..te

Przestan masa :!: On jest ekspertem, przeczytal duzo lektur na ten temat. Dziwne tylko, ze pyta na forum. :duh:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Radi a ile sond masz? U mnie są po jednej przed katem i 1 za katalizatorem? (daj namiary jak mozesz na te polskie).
Czy ktoś zamawiał BMW?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.