Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widzę, że znowu zaczyna się nagonka na gaz. Panowie słuchajcie każdy podejmuje własne decyzje i jeżeli kolega chce założyć LPG to niech to robi. Nie piszcie, że jak masz BMW to nie powinieneś mieć LPG, bo to wiocha. Ludzie, co wy chcecie od instalacji LPG!!!. Ja wolę zaoszczędzone pieniądze wydać na edukacje mojego dziecka lub na inne pierdoły.

Z drugiej strony jak zasilanie LPG było by niewłaściwe do samochodów to auta te nie wyjeżdżałyby z takimi instalacjami z taśmy produkcyjnej.

Kolego „jajcarzd1” jak chcesz zakładać LPG to swojego BMW to się nie zastanawiaj. Pamiętaj tylko o tym aby wybrać dobry warsztat znający się na montażu LPG. No i co najważniejsze auta z instalacją powinieneś regularnie serwisować zgodnie z zaleceniami instalatora. Mój kolega założył instalacje do 4-ro letniego mercedesa. Zrobił nim na LPG ponad 180000km i praktycznie nie miał żadnych problemów. Musiał pamiętać tylko o regularnych przeglądach i serwisach. Auto jeździ do dzisiaj ma już ponad 220000km i dopiero teraz nowy właściciel musi wymienić instalacje na nowszą bo tamta się wysłużyła.

Opublikowano

nie chciałbym teraz dyskusji czy LPG to wiocha czy nie. Kwestie gazu okładam na później

 

Pytanie: tak ogólnie 318i-143km czy 320i-150km ? - który silnik jest lepszy, mniej awaryjny itp..

 

agora i jceel podpowiadają mi R6, to w sumie zgadza się z tym co wyczytuje w necie...

Opublikowano
nie chciałbym teraz dyskusji czy LPG to wiocha czy nie. Kwestie gazu okładam na później

 

Pytanie: tak ogólnie 318i-143km czy 320i-150km ? - który silnik jest lepszy, mniej awaryjny itp..

 

agora i jceel podpowiadają mi R6, to w sumie zgadza się z tym co wyczytuje w necie...

 

Reasumując można powiedzieć że:

- M52TU – droższa instalacja, prawie takie samo spalanie LPG jak w N42, trochę droższa eksploatacja, droższy przy zakupie, dużo łatwiejsze adaptacja LPG, lepsza kultura pracy.

- N42 – tańsza instalacja, tańsza eksploatacja (niewiele!!!), tańszy przy zakupie, problemy przy adaptacji LPG, gorsza kultura pracy (moje zdanie).

 

Parę danych:

Kod silnika Nm/obr. Kw(KM)/obr Poj. Spalanie

M52TU B20 - 190/ 3500 - 110 (150)/5900 - 1991cm - 9,0l (średnie)

N42/N46 B20 - 200/ 3750 - 105 (143)/6000 - 1995cm - 7,4l (średnie) w praktyce wychodzi większe :(

Opublikowano

dzięki za info agora, wyszukałem tez inne posty na temat 318i 143km niezbyt pochlebne, na pewno pomoże mi to w podjęciu decyzji.

pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Według mnie lepiej jest zainwestować w większy silnik i do niego wsadzić gaz, ponieważ na pewno będzie dłużej żył niż mniejsza jednostka z gazem na i poza tym spadek mocy będzie mniejszy. Pozdrawiam
Opublikowano
to jest auto zony nie chciała mocniejszej jednostki robi 50km dziennie do pracy i spowrotem czasem zakupy wiec niewydaje mi sie zeby cos sie stało jak sie go zagazuje. a skoro padła juz tu taka propozycja to moze ktos mi napisze jakie podzespoły trzeba bylo by wymieniać zeby wsadzic wiekszy silnik np 1995cm3 150KM od 320. lub inny .z góry dziekuje za jakies propozycje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymiana silnika 318i na 320i nie ma najmniejszego sensu. Bo po co to robic? Auto bedzie minimalnie szybsze i wyraznie bardziej paliwożernie. Dbać o to co jest, jezdzic tym i cieszyc sie i ewentualnie kiedys przy zmianie auta pomyslec o mocniejszym silniku. Takie moje zdanie.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
dobra zalozona instalacja gazowa do silnika 318i jest dobrym rozwiazaniem auto spala w cyklu mieszanym 10 l gazu w trasie spada do 7,5. dynamika jest taka sama co i na benzynie. tylko powtorze sie drugi raz wystarczy zalozyc dobra instalacje i nie oszczedzac na tym. ja juz na gazie zrobilem 40 tys km i nic mi sie nie stalo jak narazie odpukac:).
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
podpisze sie pod tym co kolega napisał wyżej Kaleczycie takie auta i zupełnie nie rozumiem po co kupujecie bmw skoro nie stać was na eksploatacje takiego auta,sam kiedys popełniłem taki błąd kupiłem e36 coupe silnik co prawda 1,8is 140KM z sekwencja Stag 3+ była to wtedy najnowsza generacja i wszystkie podzespoły praktycznie z najwyzszej półki i nie powiem bo na poczatku byłem ogromnie zadowolony i wogóle nie wiedziałem co znaczy instalacja gazowa w aucie tylko jezdzilem na stacje tankować i wymiana filtrow i swiec itd zaoszczedziłem napewno ale tylko do czasu kiedy po raz pierwszy wymieniłem sonde lambda oryginał Bosch pozniej kolejny raz sonda dochodziły problemy ze auto nie miało mocy na paliwie zaczynało gasnac pozniej na gazie poprostu temat rzeka z usterkami i to nie tylko moj pojedynczy przypadek , ale zależy tez ile kto robi km ja dziennie pokonywałem około 100-130km.

tak wiec reasumując jesli nie stać was na utrzymanie bmw w benzynie kupcie sobie diesla badz tez jakies inne tańsze auto w eksploatacji bo z perspektywy czasu jak widze ze jakis koles jedzie bmw nowsze modele a na zderzaku widze wlew od gazu to poprostu pusty smiech mnie ogarnia to tak jakby kupic nowego mercedesa i nie stać cie było na myjnie wybaczcie ale to jest tylko moje zdanie.

RaVi86 jak można porównywać e36 do nowego mercedesa, samochod jak samochod zaden nie lubi gazu ale ceny benzyny to wolaja o pomste do nieba

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam posiadam 316i 115KM N42B18

Chciałem się podzielić opinią o gazie w tym aucie.

Posiadam gaz instalka KME, reduktor KME SilVer, wtryski Hana koszt 2,290+pełna butla gazu.

Przejechałem 15tys kilometrów Polecam reduktory silver bardzo żywotne.

 

Najgorszy problem z instalacją gazową jest wtedy gdy nie wiemy co nam gazownik zakłada najlepiej iść z gotowym zestawieniem bo jeśli się nie znamy dostaniemy byle co i stąd bywają problemy. Mamy w domu 3 sanochody na gazie i z żadnym nic się nie dzieje 316i Leona 02r 1.6, A4 Avant 02 2.0i,

 

To już moje 3 auto na gazie i prawdę mówiąc nie wyobrażam sobie jazdy bez instalacji za 115zł robię około 450-470kilometrów dojeżdzam do warszawy przez wołomin droga nie jest naszybsza...

 

Z gazem nigdy nie miałem problemów ani w tym ani w innym aucie. Nie spadłęm z bananowego drzewa nie uważam że gaz w bmw to grzech bo auto służy głównie do jazdy trzeba o tym pamiętać.

 

A i dla wszystkich którzy widzą wyższość r6 chciałem dodać że nie ma fizycznej możliwości żeby nakarmić 6 cylindrów taniej niż 4.

Nie wspominając że sam koszt założenia instalacji jest dużo wyższy + koszty ekspluatacyjne czyli rozruch na paliwie paski płyny cena części.

 

Podsumowując też bym chciał 2,5R6 ale schodząc na ziemię...

jeśli ktoś szuka auta do jazdy do pracy polecam 1.8 115KM N42 bardzo małę spalanie Valvetronic to nie taki znowu skomplikowany układ i raczej nie ma co się tam psuć chyba że drut który dopuszcza powietza zaworom (fajny efekt kopa nie ma tego w VW:P)

Mimo 115Km koło szwagra A4 2.0 131Km robię co chcę dużo lepsze przyspieszenie bardzo odczuwalne.

Opublikowano
Witam posiadam 316i 115KM N42B18

Chciałem się podzielić opinią o gazie w tym aucie.

Mam deko nowszy silnik, nieco inną instalację (Zavoli + Stag + Hana), ale też powiem, że jak na razie (od ok. 20.000 km) wszystko OK, jeździ się fajnie, chociaż fakt - mocy trochę maławo, czasem żałuję że chociaż 318i nie mam - no ale jak na moje i żony wymagania 316i jest spoko. Spalanie - jak w podpisie, ok. 10 l gazu w cyklu mieszanym + nieco benzynki na rozruch, szacuję że < 1 l /100 km. Zasięg 500 km. Autko planuję jeszcze z 3-4 lata pomęczyć. Instalację zakładał mi prawdopodobnie najlepszy gazmen w Wlkp, Pitec, spec od BMW swoją drogą, sam ma 540i i bodajże 2 kupety E36. Także LPG nie jest takim złem, jak można wyczytać w postach typu "nie stać Cię na benzynę to kup se diesla, a nie hańb auta gazem". Być może taka osoba miała LPG 15 lat temu, 1 gen, albo źle dobraną i założoną. Ale jak się zapłaci normalną cenę (na 4 garki ok 2500 zł) a gaziarz dobrze to zestroi, to 0 problemów, tylko jeździć :) Z dwoja złego wolę, żeby mi się benzynka popsuła, niż diesel ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.