Skocz do zawartości

M pakiet i jego komfort


cezarbmw

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wszystkim. Zachorowalem na M pakiet i sie zastanawialem czy ta wersja jest lepsza, czy tez gorsza jesli chodzi o komfort jazdy. Z tego co sie narazie dowiedzialem M pakiet ma inne zawieszenie. Niewiem natomiast jakie?Czy jest twardze,niskie itd? Chcialbym sie od was dowiedziec czy ktos mial przyjemnosc jezdzic normalnym e39 i tym w M pakiecie?Jakie byly wasze odczucia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie w M Pakietach - tzw. M Technik - jest niższe i trochę twardsze. Co do odczuć to kupując auto obawiałem się, że będzie lipa z komfortem przy naszych polskich "drogach" ale nie jest tak źle jak mi się wydawało (jeżdżę na alu letnich 17", zimowe mam alu 16"). Uważam, że M Technik to kompromis między twardością zawieszenia obniżanego a komfortem podróżowania. W zakrętach auto się nie przechyla tak bardzo, lepiej reaguje na ruchy kierownicą, przy hamowaniu nie klęka tak nisko. Z drugiej strony musisz się liczyć z trochę wyższymi cenami za amortyzatory i sprężyny.

Co do serii to jechałem kiedyś ze znajomym jego seryjną 525i i wrażenia mam takie - większy komfort kosztem większego bujania auta w zakrętach.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiary opon w M-Pakiecie:

przód: 235/45/17

tył: 255/40/17

Jeśli chodzi o oponę to musisz liczyć cenę w zakresie 400 - 650pln/sztukę (jeśli interesują Cie opony dobrej jakości - markowe). Z jakimiś Goodridge'ami i innymi wynalazkami możesz i zejść nawet do 250 pln/sztukę nówki ale te opony są przeważnie nic nie warte - lepiej już kupić w dobrym stanie markową, świeżą używkę niż takie nówki wynalazki (najczęściej chińskie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam komfortowe zawieszenie, ale czesto jezdzilem innym na M-technik i tak jak pisze kolega Manolito77 - daje rade na dziurach, a w zakretach jest bezkonkurencyjne :cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam komfortowe zawieszenie, ale czesto jezdzilem innym na M-technik i tak jak pisze kolega Manolito77 - daje rade na dziurach, a w zakretach jest bezkonkurencyjne :cool2:

Oczywiście na dziurach też trzeba uważać bo czy standardowy zawias czy m-technik to jak się przyładuje w dziurę (nie trudno o to) to i tu i tu można koło zostawić za autem.

Pzdr.

P.S. Swoją drogą - ostatnio mijałem u siebie we Wrocławiu Mercedesa W124, który stał na swoim pasie jezdni z lewym przednim kołem wyłamanym razem z amortyzatorem i kawałkiem zawiechy. Przyznam, że nie wiem ja ta Pani kierująca to zrobiła bo przed nim nie było jakichś wielkich dziur. Być może był już tak zardzewiały, że wystarczyła bardzo mała dziura i zawiecha się poddała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Musisz brac pod uwage, ze kobiety maja szczegolne zdolnosci :8) . Obstawiam kraweznik, bo rowniez mogl wchodzic w gre.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim. Zachorowalem na M pakiet i sie zastanawialem czy ta wersja jest lepsza, czy tez gorsza jesli chodzi o komfort jazdy. Z tego co sie narazie dowiedzialem M pakiet ma inne zawieszenie. Niewiem natomiast jakie?Czy jest twardze,niskie itd? Chcialbym sie od was dowiedziec czy ktos mial przyjemnosc jezdzic normalnym e39 i tym w M pakiecie?Jakie byly wasze odczucia?

 

 

Co masz na myśli pisząc że M pakiet ma inne zawieszenie?

Możesz mieć M Pakiet i zawieszenie standardowe lub zawieszenie M-technic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim. Zachorowalem na M pakiet i sie zastanawialem czy ta wersja jest lepsza, czy tez gorsza jesli chodzi o komfort jazdy. Z tego co sie narazie dowiedzialem M pakiet ma inne zawieszenie. Niewiem natomiast jakie?Czy jest twardze,niskie itd? Chcialbym sie od was dowiedziec czy ktos mial przyjemnosc jezdzic normalnym e39 i tym w M pakiecie?Jakie byly wasze odczucia?

 

 

Co masz na myśli pisząc że M pakiet ma inne zawieszenie?

Możesz mieć M Pakiet i zawieszenie standardowe lub zawieszenie M-technic.

 

I tu robi sie ciekawie. Jak rozpoznac ze auto ma tylko ladne zderzaki i felgi a nadal standardowe zawieszenie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc wszystkim. Zachorowalem na M pakiet i sie zastanawialem czy ta wersja jest lepsza, czy tez gorsza jesli chodzi o komfort jazdy. Z tego co sie narazie dowiedzialem M pakiet ma inne zawieszenie. Niewiem natomiast jakie?Czy jest twardze,niskie itd? Chcialbym sie od was dowiedziec czy ktos mial przyjemnosc jezdzic normalnym e39 i tym w M pakiecie?Jakie byly wasze odczucia?

 

 

Co masz na myśli pisząc że M pakiet ma inne zawieszenie?

Możesz mieć M Pakiet i zawieszenie standardowe lub zawieszenie M-technic.

 

I tu robi sie ciekawie. Jak rozpoznac ze auto ma tylko ladne zderzaki i felgi a nadal standardowe zawieszenie???

To odrazu widać wizualnie, że auto siedzi niżej. Na letnich kołach krawędź opony/koła jest bardzo niewiele niżej od krawędzi błotnika (może ze 2-3 palce tam wchodzą. A na standardowym zawieszeniu ta odległość/szczelina jest sporo większa.

Poza tym to może rozgraniczmy PRAWDZIWY M-Pakiet, który fabrycznie składa się z wizualnego (na zewnątrz i wewnątrz) oraz mechanicznego - zawias M-Technik (koła w rozmiarach 235/45/17 przód i 255/40/17 tył) od M-PAKIETU rzeźbionego przez któregoś właściciela auta na zasadzie włożę sobie zderzaki i napiszę, że e39 M-Pakiet lub m-pakietu indywidualnie doposażonego przez kupującego w salonie (choć nie wiem czy była taka możliwość domówienia sobie np zderzaków m-pakietowych a reszta bez zmian - ale wtedy to na listwach progowych powinno widnieć Indywidual lub Sport lub cos takiego - na pewno nie ma wtedy na listwach ///M)

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
a czy majac zawieszenie normalne, mozna zastosowac amortyzatory od M-technika ? czy trzeba jeszcze cos zmienic? :wink:

zmieniac napewno nic nietrzeba tylko pytanie poco zmieniac

mi sie zdaje ze w m-pakiecie sa zwykle amory tylko sprezyny sa inne a napewno w wiekszosci przypadkow

zycie zaczyna sie po 50i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amorki tez sa skrocone... dedykowane sa Bilstein b8, sachs advantage i jakies z Monroa...

Te rowniez amorki stosuje sie do obnizen. niby na zwykle amorki tez mozna zalozyc obnizajace sprezyny ale niby do 40.

 

spogladajac nawet na allegro wszedzie pisze ze nie dla m technik, albo nie dla 535, 540. wiec roznice sa.

 

zewnatrz moze wygladac tak samo, ale bebechy sa inaczej budowane. roznica tez jest w jezdzie na obnizonych amorkach i krotszych sprezynach, a normalnych amorkach i krotszych tych samych sprezynach. Na tych obnizonych jest auto bardziej komfortowe niz na zwyklych.

B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy majac zawieszenie normalne, mozna zastosowac amortyzatory od M-technika ? czy trzeba jeszcze cos zmienic? :wink:

zmieniac napewno nic nietrzeba tylko pytanie poco zmieniac

mi sie zdaje ze w m-pakiecie sa zwykle amory tylko sprezyny sa inne a napewno w wiekszosci przypadkow

W m-pakiecie inne są:

1) amortyzatory - inna charakterystyka pracy

2) sprężyny - sprężyny są zdaje się krótsze i bardziej twardo zestrojone

3) i bodajże stabilizatory - grubsze/szersze niż standard

Zresztą temat różnic między m-technikiem a zwykłym zawiasem był już ładnych kilka razy wałkowany więc wystarczy użyc szukajki.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.