Skocz do zawartości

320d E46 136 KM--- moc jest ze mną!


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2.0d w e46 to nie mniej nieudana jednostka niż inne, tyle, że nie zawsze wytrzymuje pseudo-przebiegi i nieopdowiednie użytkowanie poprzednich właścicieli.

Wszystko inne - elektrozawory, zapchany egr czy uwaloną przepływkę łatwo wymienić/wyczyścić.

Czasem wystarczy zwyczajnie niesprawny któryś wąż podciśnienia i już jest problem, choć niby pierdołka. A diagnoza wszystkiego nie pokaże.

Opublikowano

Ja swoj problem juz rozwiązalem,tak jak pisalem w innym poscie.

Zwyklym carsoftem sobie zdiagnozowalem przeplywke bo disa cos nei moge zainstalowac :mad2:

Wiec przeplywke mam 314 i wszystkie objawy ustapily po jej wymianie,poniewaz na carsofcie pokazywalo mi przy max bucie chwilowo w overboscie max 700 jednostek i nagle spadal do 580 i tak sie juz trzymał do konca,wszystko przy pelnym bucie.Mowie nic tylko przeplywka walnieta elektronicznie.Po wymianie na uzywana 314(okazyjnie kupilem za 90 zł :mrgreen: )objawy ustapily i przy pelnymbucie mam 900 jednostek co i tak jeszcze jest malo,ale ekonomizer idzie na 4 do okolo 20 ltak 19,5 a na 5 tako kolo 16 raczej 15,5.

Opublikowano

fieman1 - masz cos jeszcze w silniku uszkodzone poza przeplywka. Sprawdzales kat wtrysku ? Podobno czasami jest przestawiony (slyszalem o takiej opcji w 320d) i tez auto jest mulaste.

 

I z Tym panem Godula to nie przesadzaj :lol: - mysle ze sa w Polsce lepsi magicy od diesli niz on.

 

Adaptacje zrobia nie tylko w ASO, DISem da sie to zrobic.

 

Generalnie mialem takie same objawy i umnie wystarczylo kupno nowej przeplywki zamiennika za 250 zl ;) . Bez zadnej adaptacji 139KM na hamowni. Juz ponad 60 tys km jest OK. Przed wymiana tez szacowalem moc na jakies 80KM bo vmax wynosil 170km/h i ogolnie byl MUL :wink: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ręce opadają, jak się czyta niektóre "mądrości". :duh:

Auto 10 letnie, powinno mieć bez problemu moc fabryczną, +/- kilka kucy.

Jeśli 136 konna 320d ma 113-117 KM, to należy NAPRAWIĆ USTERKĘ powodującą taki stan lub wymienić silnik na inny bo ten może mieć 500-600 tysięcy km przelatane.

Tuningowanie auta z brakiem mocy jest wg. mnie delikatnie mówiąc - GŁUPIE !!

Moim skromnym zdaniem silniki M47 nie są nieudanymi jednostkami, po prostu dobrych mechaników brak :mrgreen:

Co do porównań z silnikami 1.9TDI VAG, nie znam się na dokładnych oznaczeniach, ale wiem jedno, że większość opinii o niezniszczalności i niezawodności powstała w oparciu o jednostki najsłabsze np: 90KM, bez zmiennej geometrii, intercoolera itd. W każdej BMW, 320d, 318d dostaje się silnik z bardziej zaawansowanym sterowaniem, a tym samym trudniejszy do diagnozy.

Opublikowano
Ręce opadają, jak się czyta niektóre "mądrości". :duh:

Auto 10 letnie, powinno mieć bez problemu moc fabryczną, +/- kilka kucy.

Jeśli 136 konna 320d ma 113-117 KM, to należy NAPRAWIĆ USTERKĘ powodującą taki stan lub wymienić silnik na inny bo ten może mieć 500-600 tysięcy km przelatane.

Tuningowanie auta z brakiem mocy jest wg. mnie delikatnie mówiąc - GŁUPIE !!

Moim skromnym zdaniem silniki M47 nie są nieudanymi jednostkami, po prostu dobrych mechaników brak :mrgreen:

Co do porównań z silnikami 1.9TDI VAG, nie znam się na dokładnych oznaczeniach, ale wiem jedno, że większość opinii o niezniszczalności i niezawodności powstała w oparciu o jednostki najsłabsze np: 90KM, bez zmiennej geometrii, intercoolera itd. W każdej BMW, 320d, 318d dostaje się silnik z bardziej zaawansowanym sterowaniem, a tym samym trudniejszy do diagnozy.

 

Byl tu juz osobnik z 530tys.km w 320d 136KM i wyszlo na hamowni mu 134KM i moment tez w normie ;) . a auto bylo po niemieckim taxie wiec realnie jeszcze troche wiecej moglobyc :lol: . Po chipie mial 158KM.

 

Co do chipa w takim aucie to racja. Choc sa bylem swiadkiem jak przyjechal koles meskiem 2.2cdi , chcial odrazu chipa bo mu auto nie idzie i wyszlo mu po shamowaniu ok 80KM :lol: , pan z hamowni odrazu go odeslal po nowa przeplywke boscha :wink: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.