Skocz do zawartości

Dziwne wibracje


antymoher2010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam;

W mojej becie przy hamowaniu trzęsie kierownicą a wibracje przechodzą na budę. Najbardziej telepie przy dużych prędkościach.

Przetaczałem tarcze i nic nie pomogło. Wymieniłem tarcze na nowe z klockami i dalej nic !

Jak ktoś by wiedział o co chodzi to plis o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdź czy przypadkiem opony nie są już wyząbkowane. U mnie się wyząbkowały już trochę i huczy i drga przy hamowaniu jakby całe zawieszenie było rozkręcone albo łożyska szlag trafił. Wizualnie opony wygladają bardzo dobrze ale jak ręką przejedziesz (zwłaszcza po tych ząbkach bliżej brzegu opony/bieżnika to czuć pod palcami "fale Dunaju"). A wystarczy, że założę zimówki i cichutko i równiutko - mjut i orzeszky normalnie. Musze na dniach zakupić jakieś inne opony a te na przemiał dać.

Więc zanim zaczniesz rozbebeszać coś poważniejszego sprawdź dokładnie opony.

Pzdr.

P.S. Słyszałem, że e39 nie zawsze dobrze reaguje na operację przetaczania tarcz. Tak więc jeśli opony okażą się ok to w następnej kolejności przyjrzałbym się dokładniej tarczom właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam założone jeszcze zimówki i właśnie wymienię na lato i zobaczymy co będzie. Choć z drugiej strony zimy mam micheliny super stan i zimą elegancko latały i nic nie telepało.

Ale skoro teraz zaczęło to wystarczy, że na tych zimówkach przy suchym asfalcie gdzieś mocniej przyheblowałeś, ABS w porę nie popuścił koła i w kilku miejscach zblokowało koło - czytaj - wytargało trochę gumę/bieżnik (zimówki są bardziej miękkie od letnich) co kilka centymetrów i masz już odkształcony obwód opony, a co za tym idzie, będzie odczuwalne bicie przy hamowaniu itp.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze raz sprawdź zawieszenie.

zwłaszcza tuleje górnych wahaczy.

Zdemontuj osłony tuleji i dokłasdnie popatrz.

U mnie mechaniki na trzech szarpakach nie widzieli uszkodzonych tuleji.

Wreszcie trafiłem na takiego który wiedział co robi.

 

Sprawdź też dokładnie przekładnię kierowniczą.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.