Skocz do zawartości

BMW 528i E39 przełożenie lamp przednich


paw1972

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kolega kupił niedawno BMW 528i E39 z 2002 r. Ma zamontowane "zwykłe" lampy i chciałby wymienić na lampy z soczewkami, lub lampy z ksenonami/biksenonami. Moje pytanie - czy są jakieś różnice jeśli chodzi o podłączenie lub montaż lamp z soczekwkami w miejsce zwykłych. Drugie pytanie to jeśli zdecyduje się na wymianę na kompletne lampy ksenonowe/biksenonowe to czy podłączenie (elektryka oraz spasowanie) jest na zasadzie plug and play czy wymaga jakiś kombinacji, przeróbek.

pozdr. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiliśmy taką podmiankę u znajomego w e39 tyle że przed liftingiem:) ale nie ma żadnego problemu nic nie trzeba było przerabiać w kablach (o ile lamy oryginał nie wiem jak jest w lampach stylu ANGEL EYES) wymiary lampy z soczewkami czy bez z ksenonami czy bez są takie same :) tyle że troszkę przetwornica odstaje jak masz ksenon ale bez obaw :) na pewno się zmieszczą :) gdzieś kiedyś miałem fotki jak wyglądała podmianka krok po kroku :) jak znajdę to wrzucę :) (chodź nie wiem czy znajdę bo to było parę ładnych lat temu) ale żadnej filozofii tam nie było :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje bardzo za szybka odpowiedz :) .

Ogladalem przed chwilka to BMW, calkiem ladny i zadbany z dosc malym przebiegiem (90 tys. mil), ma spryskiwacze fabryczne. Bede u niego wieczorem i przekaze mu ta informacje. Bede mu pomagal w montazu nowych lamp i jakby byl jakis problem to poprosze o pomoc :wink:

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... ? jak ma fabrykę spryskiwacze to prawdopodobnie ktoś przed sprzedażą samochodu wymontował lampy z ksenonem :) a wstawił "byle jakie" dużo tańsze :) te z ksenonem w komplecie z przetwornicami opchnie za ok 2 tys zł :)zawsze jak auto z salonu ma ksenon to ma też spryskiwacze :) ale i możliwe też że ktoś przy zakupie w salonie poprosił o spryskiwacze do zwykłych lamp :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie ktoś wymontował ksenony. Lampy po liftingu miały spryskiwacze w wersjach na Anglię i były bez ksenonu. Czytałem już gdzieś na forum, że jeśli lampa jest poliftowa i bez ksenonu to jest angielska.

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E39 z 2002 roku powinny być lampy poliftowe z soczewką i oryginalnym żółtawym ringiem. Chcąc mieć xenony, wystarczy dokupić jakiś zestaw hid z przetwornicami i będzie śmigało, jeden kolega forumowicz z Wrocławia tak ma zrobione :D Nie wymieniaj kolego lamp na te zamienniki depo czy inny dalekowschodni szajs bo oszpecisz autko.

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E39 z 2002 roku powinny być lampy poliftowe z soczewką i oryginalnym żółtawym ringiem. Chcąc mieć xenony, wystarczy dokupić jakiś zestaw hid z przetwornicami i będzie śmigało, jeden kolega forumowicz z Wrocławia tak ma zrobione :D Nie wymieniaj kolego lamp na te zamienniki depo czy inny dalekowschodni szajs bo oszpecisz autko.

Potwierdzam. Ja u siebie w 525D z 2003 r. też mam zamiast standardowych żarówek H7 włożone HIDy 6000K w fabryczne poliftowe soczewki i wszystko ładnie świeci. Jeszcze tylko muszę kiedyś się zabrać za doposażenie w spryski i będzie miód malyna.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze mówiąc kolego Manolito77 te spryskiwacze (u mnie fabryczne) to nie wiele dają :? Nie wymyją dostatecznie reflektora jak jest brudny. W zimie jak było to nieszczęsne błoto pośniegowe na ulicach, to reflektory strasznie się syfiły, zwłaszcza jak się za kimś jechało. Spryskiwacze nie wiele pomagały, obowiązkowo miałem ze sobą zawsze szmatkę i płyn do szyb, w ten sposób dopiero można było wyczyścić idealnie reflektor. Zabrudzony reflektor ksenonowy baaardzo kiepsko świeci, światło jest rozszczepione i prawdopodobnie oślepia jadących z naprzeciwka.

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja doskonale wiem, że te spryskiwacze to wielkiego szału nie robią i nie wypucują szkła tak jak to po umyciu szmatką i płynem (w zimie jak przymarzła trochę ta breja to nawet Karcherem trza było solidnie podymać żeby lampy znów były czyste na maxa). Ale zawsze to trochę grubszego syfu przepłucze (o ile jest jeszcze w miarę świeży i mokry) a dwa, zawsze to już mniejsze podejrzenie o dołożone ksenony w przypadku kontroli Policji. Bez sprysków odrazu widać, że ksenony są dołożone, a ze spryskami nie wzbudza to już takich myśli :wink:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat racja :) Przynajmniej policja się nie przyczepi. Zawsze można sobie atrapy spryskiwaczy zrobić :D

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściciel BMW - kolega długo szukał wymuskanego egzemplarza z pakiet sportowy, kierownica M, dość bogato wyposażony. Od razu zwrócił uwagę, że coś nie tak z lampami. Wyglądają na wymienione, są zaparowane, auto bardzo zadbane, natomiast lampy bardzo zaniedbane, do tego mocno zaparowane - jak z innego auta. Lampy będzie kupował oryginalne, ale raczej używane. Ja do swoich soczewek też dokładałem HID 6000k Bosch Mini, opuszczone przesłony na Europę - nikt nigdy nie strzelił mi długimi. Nie mam spryskiwaczy, ale na trasach (autostrady) co kilkaset km przecieram szkła. Przy normalnych warunkach pogodowych nocnych jednak spryskiwacze przydałyby się (ori mają b. duże ciśnienie), choćby dla lepszego samopoczucia :D

pozdr..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, jak kolega mógł kupić 528i z 2002r? Jak ich już wtedy nie produkowali? Poza tym pisząc "zwykłe lampy", chodzi Ci pewnie o przedliftową lampę bez soczewki? Druga niewiadoma, bo jeżeli 2002r, to powinieneś mieć lampy po lifcie, a tam nie ważne czy xenon, czy nie, zawsze była soczewka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości, jak kolega mógł kupić 528i z 2002r? Jak ich już wtedy nie produkowali? Poza tym pisząc "zwykłe lampy", chodzi Ci pewnie o przedliftową lampę bez soczewki? Druga niewiadoma, bo jeżeli 2002r, to powinieneś mieć lampy po lifcie, a tam nie ważne czy xenon, czy nie, zawsze była soczewka.

BMW brytyjskie na UK wyprodukowane w 2002 i zarejestrowane w 2002 r. z silnikiem 2.8 l - 528 i na klapie, w dowodzie rejestracyjnym i pod maską, a lampy ma przedliftowe bo może poprzednik podmienił/założył tańsze-stare po dzwonie/sprzedał ksenony ...... powinien mieć ale nie ma :wink: stąd między innymi temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki. Sprawdzę mu po kodach wyposażenia czy miał ksenony fabryczne czy zwykłe lampy. Czy jesteś pewien na 100 % , że wywali mu błąd - przepalona żarówka - po zamontowaniu ksenonów (w przypadku kiedy nie miałby fabrycznych) ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miala ksenon - to nie powinna miec mozliwosci regulacji wysokosci swiecenia w srodku po prawej stronie. I jak wrzucisz xenony(a byly zwykle) to zapewne wywali Ci blad na kompie o przepalonych zarówkach z przodu ;)

Ja doposażyłem swoje soczewki w HIDy (fakt - brałem HIDy z górnej półki cenowej: lepsze przetwornice, lepsze żarniki itp) i żadnego błędu spalonej żarówki nie ma. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW brytyjskie na UK wyprodukowane w 2002 i zarejestrowane w 2002 r. z silnikiem 2.8 l - 528 i na klapie, w dowodzie rejestracyjnym i pod maską.

 

To że zarejestrowane w UK w 2002r to żadna nowość, tutaj często jest to spotykane ale wyprodukowane na pewno nie było w tym roku, można to sprawdzić chociażby na realOEM wybierając po kolei E39 i silnik 2,8 to data produkcji kończy się na 08/2000.

Powinno być też pod maską miesiąc i rok produkcji auta.

Jak jest inaczej to pewnie coś jest grubymi nićmi szyte. Obym się mylił.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to sorry, ja niestety mialem chyba jakies tanie hidy i mi blad wyskakiwal, poza tym wymienilem je jednak na zwykle, bo po prostu lepiej mi sie jezdzi na zwyklych. Tak samo mam z ledami z tylu - takze pokazuje spalone zarowki - choc to to akurat jest podobno normalne -trzeba jakis opornik wrzucic.

 

 

BMW brytyjskie na UK wyprodukowane w 2002 i zarejestrowane w 2002 r. z silnikiem 2.8 l - 528 i na klapie, w dowodzie rejestracyjnym i pod maską.

 

To że zarejestrowane w UK w 2002r to żadna nowość, tutaj często jest to spotykane ale wyprodukowane na pewno nie było w tym roku, można to sprawdzić chociażby na realOEM wybierając po kolei E39 i silnik 2,8 to data produkcji kończy się na 08/2000.

Powinno być też pod maską miesiąc i rok produkcji auta.

Jak jest inaczej to pewnie coś jest grubymi nićmi szyte. Obym się mylił.

Pozdrawiam

 

Wystarczy vin, http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi <- wklepac go tutaj i wszystko sie staje jasne w ktorym roku, a nawet miesiacu auto wyprodukowano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że Anglicy mieli swój osobny "rynek". Jeżeli masz rację, to zwracam honor i dzięki za doinformowanie. Zmiana lamp na tańsze nie zawsze oznacza dzwon. Może po prostu jedna się zbiła, chociażby na parkingu, a każdy wie ile kosztuję xenon ori polift. Możliwe, że sprzedający myślał, że nikt nie zauważy różnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na nr VIN od właściciwla BMW. Co do rynku brytyjskiego - auto dostaje życie w momencie nadania tablic rejestracyjnych/rejestracji w DVLA, którą wykonuje ASO - stąd wartość przy sprzedaży zależy od rejestracji (w jednym występują dwa "roczniki" - starszy i młodszy, np. końcówka 51 to auto z pomiędzy 09/2001-02/2002, a z końcówką 02 to 03/2002-08/2002) i różnice w wartości, a więc z 2002 może być tańszy i droższy :) . Byłoby "śmiesznie" jeśli BMW z produkcji z 2000 r. a sprzedane przez ASO w 2002 roku. Ale nic poczekamy na VIN bo sam jestem baaardzo ciekaw.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłoby "śmiesznie" jeśli BMW z produkcji z 2000 r. a sprzedane przez ASO w 2002 roku. Ale nic poczekamy na VIN bo sam jestem baaardzo ciekaw.

pozdr.

 

"Śmieszne" ale prawdziwe. Znam przypadek ale dotyczący motocykla notabene również BMW wyprodukowanego w 2006 a rejestracja jest 2008. W tym kraju wszystko jest możliwe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dekoder nie chce mi zadziałać (nie podoba mu sie mój IP). Nr. VIN to:

WBADM52000GE39612

Jeśli odczytacie to poproszę o info - przekażę niezwłocznie koledze.

pozdr.

 

[EDIT +]

 

OK odkodowałem = data produkcji 07/2000 :lol: a więc przed liftem. Można się strasznie naciąć na zakupie angola - sprzedany w styczniu 2002 r.

Dzięki za wszelką pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że lepsza E39 z 2000r z wąską nerką, przedliftowymi lampami i 2,8, a niżeli poliftowy z tymi rzeczami. Tak masz pewność, że jest seria :)

 

Dziwi mnie tylko jedno, że nie rzuciło Ci się to w oczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.