Skocz do zawartości

320d 136PS; MOC - niestety nie jest ze mną.


mbzqg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów!

Z problemem borykam się już około 3 miesięcy. Mianowicie chodzi o szeroko opisany na forum spadek mocy.

Problem w tym że wykonałem już masę czynności i nie ma poprawy. Oto co wykonałem:

1. Egr wyczyszczony

2. Elektrozawór sterowania turbiną - nowy

3. Czujnik doładowania ciśnienia w kolektorze ssącym - nowy

4. Przepływka nowa - oczywiście BOSH

5. Wymieniony na nowy filtr odmy

6. Po odpięciu egr i zaślepieniu - nie ma różnicy

7. Sprawdzony wirnik od turbiny - nie ma znaczącego luzu (przód tył - nie ma luzu, na boki delikatny ok 1mm)

8. Cięgno od gruszki turbo działa prawidłowo

Opiszę teraz objaw - samochód przyspiesza w pełnym zakresie, ale na każdym biegu turbo dziura powyżej 2tyś obrotów czuć wzrost mocy i nagle jakby turbina pzeładowywuje i muł. Jak odpuszczę gaz i docisnę na nowo samochód przez chwile odzyskuje przyspieszenie i znów przeładowanie. Dodam jeszcze że na 4 biegu spalanie dochodzi do 14-16 litrów i spada, na wcześniejszych 3 biegach i idzie równo na 20 l.

Poza tym przy pomiarze przyspieszenia na 4 biegu zakres od/do 80-120km/h zajmuje to okropnie długie prawie 20 sek. (z tego co wiem powinno to zająć jakieś 10 sek.).

Pomóżcie proszę bo już od zmysłów odchodzę!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów!

Z problemem borykam się już około 3 miesięcy. Mianowicie chodzi o szeroko opisany na forum spadek mocy.

Problem w tym że wykonałem już masę czynności i nie ma poprawy. Oto co wykonałem:

1. Egr wyczyszczony

2. Elektrozawór sterowania turbiną - nowy

3. Czujnik doładowania ciśnienia w kolektorze ssącym - nowy

4. Przepływka nowa - oczywiście BOSH

5. Wymieniony na nowy filtr odmy

6. Po odpięciu egr i zaślepieniu - nie ma różnicy

7. Sprawdzony wirnik od turbiny - nie ma znaczącego luzu (przód tył - nie ma luzu, na boki delikatny ok 1mm)

8. Cięgno od gruszki turbo działa prawidłowo

Opiszę teraz objaw - samochód przyspiesza w pełnym zakresie, ale na każdym biegu turbo dziura powyżej 2tyś obrotów czuć wzrost mocy i nagle jakby turbina pzeładowywuje i muł. Jak odpuszczę gaz i docisnę na nowo samochód przez chwile odzyskuje przyspieszenie i znów przeładowanie. Dodam jeszcze że na 4 biegu spalanie dochodzi do 14-16 litrów i spada, na wcześniejszych 3 biegach i idzie równo na 20 l.

Poza tym przy pomiarze przyspieszenia na 4 biegu zakres od/do 80-120km/h zajmuje to okropnie długie prawie 20 sek. (z tego co wiem powinno to zająć jakieś 10 sek.).

Pomóżcie proszę bo już od zmysłów odchodzę!!!

 

Może pompa paliwa ma słabą wydajności i dlatego się tak dzieje.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobnie. Kupuje przeplywek co bedzie to bedzie. Tej z M47 nie sprawdzisz kompem dokladnie.

Cena 485 zl za orginal BOSHa.

 

Ale ty mas znowa wiec moze soft masz stary. Sprawdz INPA jaka masz wersje oprogramowania A5 czy D5.

A moze cos z katalizatorem juz zapchany.

Albo po prostu nie dojedziesz (kazdy ma problem z moca w tym modelu).

Aha przpelywka na 4 biegu dochodzi ci do 14l czy dochodzi do 14l pozniej sie cofa i znowu wzrasta ?? (ja tak mam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już dawno to zrobiłem - przecież to podstawa - nie wyrzuca żadnego błędu.

Nie dla wszystkich to podstawa

Też obstawiał bym turbinę. a jeżeli masz możliwość sprawdzić disem real, co pokazuje komputer przy jeździe na 3, 4.. może wtedy program coś pokaże

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 4 tak jak piszesz idzie do 14 spada pozniej wzrasta. Tez mysle o zpieczonych kierowniczkach i chyba sie za to zabiore albo gdzies oddam do czyszczenia moze ktos wie gdzie najlepiej cos takiego zrobic w wwa?? i ile to moze kosztowac?? Bo samemu to chyba ciezko bedzie zrobic. Moze ktos cos poradzi?? W koncu po to jest to forum ;)

 

 

do fornal: a co z ta wersja oprogramowania?? A5 czy D5 jaka to różnica?? napisz mi coś!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A5 to niby stara wersja softu

D5 to nowa przygotowana pod nowe przeplywki

Tylko tyle wiem o tym.

Moza to sprawdzic w INPIe. Cos mi sie wydaje ze mamy turba pozapiekane i to jest ta przyczyna problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artii co myslisz ze moze to cos byc z przeplywka. Ja tez tak mam ze idzie do 18l na 4ce pozniej sie cofa do 14 i znowu rosnie. Soft mam D5 (bo juz ktos przeplywke zmienial). Ale poprzednik chyba odmy nie wymienil i to moglo zawalic przeplywke znowu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym tygodniu jadę do mechanika i sparwdzę ten soft. Ale ja coś obstawiam te zapieczone kierowniczki w turbo, tak mi się wydje. ehhh

 

 

Od tego bym zaczął. Turbo się nakręca, kierownice sie nie zamykają i przeładowują. Sterownik dla ochrony wchodzi na chwilę w tryb awaryjny żeby nie uszkodzić silnika, ciśnie spada i pozwala jechać dalej. Na postoju nie będzie odcinał. Rozbierz turbo oczyśc kierownice z nagaru i będzie dobrze. Kierownice zapiekają się od zbyt delikatnej i miejskiej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Nie wiem jak to jest z tymi waszymi wozami ale u mnie w rodzinie jeździła 320D 99r 10 lat i jedyne co sie zepsuło to przepływka i sprzęgło przy 120000km (o wahaczach i amortyzatorach nie bede wspominał). Łopatki turbiny i przestawiacz kąta wtrysku w pompie sie nie zapiekły bo przepał był, jakoś zawór EGR się nigdy nie zapiekł, zaworki EGRu i turbiny nigdy nie były czyszczone, czujnik ciśnienia doładowania sie nie zepsuł i jakoś wszystko chodziło a wiem co pisze bo mam warsztat samochodowy. Olej i filtry wymieniane, dobry ON i było ok. Auto sprzedałem z przebiegiem 185000km.

 

Co do problemu autora postu to całkowicie zapieczone kierownice turbiny odpadają moim zdaniem bo przy "długotrwałym" przeładowaniu sterownik ogranicza dawke i auto traci moc aż do ponownego uruchomienia silnika a nie do ponownego naciśnięcia pedału gazu.

Moim zdaniem jest problem z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia doładowania a przyczyn może być więcej niż jedna. Miedzy innymi ważne jest żeby kierowce turbiny chodziły lekko i płynnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.