Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Uważam ze moja 530d za głosno pracuje. Mam automat i przy ok 2200 obr w kabinie pojawia sie nieprzyjemny hałas/warkot. Mowa tylko przy dodawaniu gazu/przyspieszaniu. Nie mam zastrzeżeń gdy ciagne ją na 3000/3500 tys, wtedy zrozumiałe ze natęzenie dzwięku w kabinie moze rosnąć. Ale drażniące jest gdy przy spokojnej jeździe dodaje lekko gazu i jest to od razu wyraźnie słyszalne w środku. Sprawdzałem poduchy pod silnikiem/skrzynią, są ok. Sam dzwięk toczenia auta jest wporządku, tylko podczas przenoszenia momentu hałas wzrasta. Zdaża sie czasami ze jakies elementy metalowe pod autem, lub w komorze silnika wpadają w rezonans i daja metaliczny dzwięk. Rozmawiałem na ten temat z mechanikiem podczas jazdy testowej i nic szczegolnego nie zauważył. Nie wiem za co się łapać i co sugerowac mechanikom do sprawdzenia.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli już chcesz się do czegoś przyczepić to na początek sprawdziłbym układ wydechowy - zwłaszcza łącza elastyczne (zwane też siatkami). Jak są wypierdziane lub dźgnięte od przetarcia o glebę (oryginalne łącza elastyczne BMW nie są zbyt masywne i mocne i dość łatwo ulegają wyeksploatowaniu) to pojawia się taki lekko buczący dźwięk. Dodatkowo wtedy daje się wyczuć trochę mocniejszy smród spalin w kabinie.

Poza tym - jeśli auto się zbiera ok to nie szukałbym dziury w całym (skoro i mechanik po przejechaniu się nie zauważył nic niepokojącego).

Pzdr.

Opublikowano

Zawsze jak mechanik czy ktokolwiek wsiadzie za kołko, to nie widzi/slyszy nic niepokojacego.

Autem trzeba pojezdzic conajmniej z tydzien, zeby wychwycic wszelkie drobnostki.

Opublikowano
na początek sprawdziłbym układ wydechowy - zwłaszcza łącza elastyczne (zwane też siatkami).

no własnie tez tak myslałem ze moze to być cos z wydechem, bądz zapchany katalizator, pytanie moje tylko jest, jak ten układ własciwie sprawdzać , skoro nie ma dziur i czy zwykły warsztat jest w stanie dobrze to zdiagnozować.

Opublikowano
Jeśli już chcesz się do czegoś przyczepić to na początek sprawdziłbym układ wydechowy - zwłaszcza łącza elastyczne (zwane też siatkami). Jak są wypierdziane lub dźgnięte od przetarcia o glebę (oryginalne łącza elastyczne BMW nie są zbyt masywne i mocne i dość łatwo ulegają wyeksploatowaniu) to pojawia się taki lekko buczący dźwięk. Dodatkowo wtedy daje się wyczuć trochę mocniejszy smród spalin w kabinie.

Poza tym - jeśli auto się zbiera ok to nie szukałbym dziury w całym (skoro i mechanik po przejechaniu się nie zauważył nic niepokojącego).

Pzdr.

 

Potwierdzam miałem to samo.

Łacze elastyczne było do wymiany.

Opublikowano

Siatki/elastyki to nawet sam możesz wizualnie sprawdzić, nie będzie Ci potrzebny do tego jakiś spec/warsztat (a jeśli już to podjedź gdzieś gdzie robią wydechy/tłumiki - najszybciej to obczają) - wejdź pod auto i zobacz. Jak są rozszczelnione/pęknięte to będą osmalone na czarno. Dodatkowo siatka będzie też już poprzecierana lub poszarpana trochę. Ja wymieniłem już u siebie te siatki bo parę razy gdzies lekko przytarłem o ziemię. Ale jak mi wycięli stare i pokazali to były tak delikatne (żeby nie powiedzieć - tandetne), że się nie dziwię, że padają. A jak wziąłem te, które zamiast tego wstawili no to ważyły i wyglądały jak pancerniki jakieś - mocniejsze, sztywniejsze, trochę grubsze (ale pasujące w tunel aby się o siebie ani o tunel nie obijały). Cała operacja wymiany kosztowała mnie 250pln. Teraz jest cicho i bez żadnych smrodów w kabinie.

BTW: Jak będziesz chciał to wymienić w ASO to zapłacisz jak za zboże bo oni tego nie wycinają tylko wymieniają CAŁY odcinek wydechu - od tych złączy aż do kolektora wydechowego (razem oczywiście z tymi pierwszymi katalizatorami/tłumikami tuż za kolektorem) więc kwota za samą część jest bardzo wysoka. A tłumikarze z jednej strony odkręcają śruby w kryzach, z drugiej strony wycinają i później to wszystko wpsawują z jednej strony a z drugiej przykręcają śrubami w kryzach do reszty wydechu.

Pzdr.

Opublikowano
Dzieki za wszystkie poddpowiedzi. Zaczne od sprawdzenia wydechu. Tak sobie mysle czy jak by sie okazało ze jest szczelny, to czy mozna podejżewać skrzynie, bądz ogólnie napęd?
Opublikowano
Nie wiem jak głośna jest twoja , ale u mnie też od 2500 około silnik pracuje głośniej. Może tak ma być? A może pora przejechać się jakimś daewo, lub golfem i....jakie te nasze Beemki są ciche :norty:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.