Skocz do zawartości

320d Przeplywomierz jaki i czy napewno??


stanek90

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wiekszosc e46 i moja ma problemy z moca,po pierwszych ogledzinach zauwazylem ze posiada od nowosci przeplywke ta 400 314,wiec mysle ze to ona jest tu winna,po odlaczeniu przeplywki samochod praktycznie tak samo idzie.Ekonomizer na 4 idzie na 14 l a na 5 na 10 l.Samochod jest z dolu mulasty tak od 2000 do 2000 czuc moc ktora nagle jest jakby odcinana i dalej ciagnie ale tak jakbym mial przyczepe.Gorzej niz moj poprzedni 110 KM b5

 

 

Mam jeszcze pytanie co do tych przeplywek lepiej kupic niby ta replike 314-nastki MTM i nie programowac na nowa,czy oryginal bosha 527 i udac sie do serwisu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki juz zrobione...

Wiec silnik to m47 320d

po 1 kolega mial na mysli temat postu, popraw choc przypuszczam ze mod i tak zamknie bo po po 2 temat jest obszernie opisany na forum, naprawdę szukajka nie gryzie np http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=119662&hilit=przep%C5%82ywomierz

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak że miałem ostatnio podobne doświadczenia, i nie polecam tego MTM-a. Lepiej kup boscha i przeprogramuj. Właśnie ostatnio kupiłem bo też u mnie był stary bosch i nic z tego. Jak założyłem to szarpanie na postoju jak i w zakresie 1000-2000rpm przy stałej prędkości i odpuszczaniu gazu, i szarpniecie po każdej zmianie biegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Co do tematu to jeszcze nie rozwiazalem problemu bo obecnie brak czasu,ale dzisiaj zrobilem pomiary przeplywki w carsofcie... :8)

Wiec przy pelnym gazie na 5 biegu gdzies przy 3 tys obr wartosc zadana jest 1000 mg a komputer podaje 590 mg,wiec problem chyba jest w przeplywce,dodam ze cisnienie jest wymagane i rzeczywiste na 1.1 bar tez przy tych samych obr.

Po odpieciu przeplywki pokazuje wymagane 1000 a rzeczywiste 650 i to by sie zgadzalo bo samochod ciutke lepiej idzie,lecz dopiero po tych 3 tys z dolu jest zamulony bez przeplywki,co na podlaczonej to nie wystepuje czyli takie mocne zamulenie,ale skokowe przyspieszenie i mul od 2300...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

od jakiegoś czasu przerabiałem problem przepływki w swoim aucie. Orginalna przepływka która miałem (juz pozmianowa) niestety padła i z braku gotowki kupilem jakas podrobe za niewielkie pieniądze.

 

Poprawa była odczuwalna ale w pewnych zakresach obrotowych jakby silkik głupiał, słabł potem znowu ciagnal i tak bez konca. Szukalem przyczyn i w koncu nie wiem sam jak na to wpadlem ale potanowilem poszukac roznicy w obudowach oryginalnej i podrobionej przeplywki.

 

Pierwsze co rzucilo sie w oczy to to ze otwory w siatce która wpada powiietrze do przepływki w oryginalnej przepływac są większe. postanowiłem przełożyc wkład podrabianej przepływki do oryginalnej obudowy i problem zniknął. Autko chodzi jak powinno, nic nie muli ciagnie od samego dołu.

 

Proponuje zatem tym którzy maja problem z podrabianą przepływką o taki manewr. Może pomoże.

 

Oczywićie wymiana robiona przy odpietym aku i zlaczonymi klemami.

 

Różnice w wymiarach obodow mogą wynikac przede wszystkim z procesu produkcji danego producenta. Stąd i rożnica w cenie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem rozwiazany.Wymienilem przeplywomierz na uzywany 0928400314 i jezdzi sie teraz miodzio.Co prawda niby komp obcina jeszcze troche dawki,bo wedlug carsofta za malo mierzy o 100 jednostek,ale jest nieporownywalnie lepiej.Co do tego spadku mocy jaki byl po 2200 obr to przeplywomierz byl za to odpowiedzialny.Po obserwacji dynamicznej jego wynikow zaobserwowalem ze wartosc wskazana i aktualna zasysanego powietrza ladnie szla w parze do tych wlasnie 2200-2400 obr a pozniej nagle wartosc aktualna spadala i tak sie juz utrzymywala do konca.Wniosek padniety elektronicznie przeplywomierz.Wazne jest to ze oczywiscie zadnych bledow nie bylo,trzeba to poprostu wywnioskowac. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm kupywalem na takich warunkach ze sprawdze jak on chodzi,a jezeli bedzie wszystko ok to zaplace.Po jezdzie testowej odczulem ze jest o niebo lepiej(odrazu banan :mrgreen: )Pozniej podlaczylem kompa i z wlascicielem sie przejechalem i pokazalem ze nie jest pierwszej mlodosci i kupilem za 80 zł :D Takze zaoszczedzilem mnostwo kasy,bo jak wiadomo najlepiej kupic nowke ...527 za 600 zł i zaprogramowac za 250

 

Co do programowania nie programowalem bo wczesniej mialem 314...Wedlugo kompa mam nowe oprogramowanie D5 i ciekawi mnie jak zaloze 527 co sie bedzie dzialo,bo mozliwe ze takze nie bedzie trzeba programowac.Niestety nie sprawdze tego bo nikt w okolicy nie ma buni :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Witam

Prawdopodobnie mam złą przepływkę więc chciał bym kupić nową boscha która bedzie pasowała do mojego modelu tylko jak to sprawdzić który nr jest odpowiedni?

Znalazłem dwa typy 928 400 527 (wydaje mi się ze do euro 3) i 928 400 529 (chyba euro 4) i teraz pytanie jak sprawdzić która jest odpowiednia i jakie jest euro? Czy ma to jakieś wielkie znaczenie?

Kolejne pytanie czy po wymianie trzeba coś programować? Czy wystarczy założyć i będzie ok?

Vin fy09064

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://czescidobmw.pl/przeplywomierz-masowy-powietrza-bosch-0-928-400-527--0928400527,2bos

Ten pierwszy, po wymianie należy skasować jego adaptacje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.