Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przejechalem juz 7000km na gazie i chcialem sie podzieli refleksjami.

Instalacja kosztowala mnie 4500zl montowalem w firmie instal gas w Gdyni.

Na poczatek sama firma. Czytalem na forum o nich i postanowilem u nich montowac. Umawialem sie 2 razy na telefon - wyraznie sugerujac jaki zbiornik mnie interesuje do jakiego samochodu i ze chce miec wlew kolo wlewu pb. Jak sie w koncu z autem to panowie powiedzieli ze wlewu nie zamontuja tam gdzie chce bo tam jest za _malo_miejsca_.

Wiec dostarczylem panom instalatorom fotke ze sa da w e36 zamontowac - na co typ mi mowi: "...no tak panie ale tam trzeba kolanko wstawic, a to trzeba kupic..." :evil: zaraz zrodzil sie drugi problem z butla - wyrazie zaznaczalem ze interesuje mnie butla 630/250 60L, najpierw niby nie wejdzie pozniej nie ma w hurtowni, bedzie na jutro, pozniej sie jednak znalazla w innej hurtowni ale trzeba bedzie 100 doplacic (na poczatku byla mowa o 4400), machnalem reka - ma byc i juz. Suma sumarum auto stalo u nich 2 dni.

Wtryski matriks, reduktor zalozony do 200km - mysleli ze to jest 2.5.

Pojechalem po odbior - wszystko ladne gladko pracuje, sprawnie sie przelacza na pb/lpg.

Suma sumarum jak sie gada z warsztatem najlepiej PRZED zalozeniem ustalic wszystkie detale no i wyraznie postawic na swoim, place - wymaga, a jak nie pasi to nie zakladamy i juz. Panowie instalatorzy jeszcze musza sie troche nauczyc w kwestii obslugi klienta.

Sama eksploatacja przebiega prawie bezproblemowo. Na poczatku udalo mi sie zatankowac tylko 48l lpg, podjechalem do gazownikow poprosilem o "zwiekszenie" ;-) pojemnosci - teraz wchodzi 58l i jest git :cool2:

Mielem tylko jedna niespodzianke - zepsul sie zawor ktory podaje gaz z butli na reduktor - objawilo sie to tym ze zatankowalem do pelna - chce jechac a czujnik mi wariuje - piszczy caly czas jak by byla rezerwa - podjechalem do zakladu - element wymieniony - uszkodzenie typowo mechaniczne.

Sam wskaznik ilosci gazu z regoly nie pokazuje faktycznego stanu - dosc szybko schodzi na rezerwe i w sumie tylko po liczniku kilometrow orientuje sie ile jeszcze moge przejechac na gazie. Podobno w butlach toroidalnych jest problem z prawidlowem odczytem ilosci gazu, a moze to jest kwestia regulacji po "poszerzeniu" zbiornika.

Didy na wskazniuku jarzyly sie sakramencko zwlaszcza rezerwa (czerwona) i dioda pracy na lpg (niebieska) lekko je maznalem czarnym markerem - teraz jest znosnie.

Koncuwke wlewu chowam pod klapka wlewu - idealnie sie tam miesci - siedzi ciasno - nie wypadnie.

Silnik po uruchomieniu chodzi na pb przez 20sec i jezeli w tym czasie osiagnie temperature 30 stopni - sam sie przelacza na lpg - nie czuc tego w zadne sposob - po prostu dioda migajaca (niebiesko) robi sie na stale i juz. Zauwazylem ze nie przalacza sie na lpg jezei mam wcisniety pedal gazu - ale jak go na chwile odpuszcze to ciach i jest.

Zdazylo mi sie 3 razy ze po odpaleniu bardzo kulawo pracowal - jak by chwycily tylko 3 gary (swiece mam swiezo wymienione na NGK nr 6), nie wiem co ejst grane - jako ze byly to tylko trzy przypadki na razie daje sobie z tym spokoj, ale fakt jest ze nigdy wczesniej tego nie bylo.

Spalanie jest ok czyli np 9.5l w trasie, 12.5 w miescie (silnik 2.0, automat), ale niestety czuje roznice przy jezdzie na pb/lpg na niekorzysc lpg. Dzwonilem do producenta instalacji - KME i facet sie pytal czy zostala przeprowadzoan kalibracja - czyli stworozna mapa pb i pozniej lpg - zapytalem sie w warsztacie NIE ZROBILI tego hmmm to nie najlepiej o nich swiadczy, zwlaszcza ze typ z KME powiedzial ze bez tego praktycznie nie mozna mowic o poprawnie zainstlowanej instalacji. Umowilem sie z warsztatem ze wykonamy to w tym tygodniu- podobno trwa to okolo 1h.

Co do amej pracy silnik - czasami zdarzy mu sie zafalwoac na wolnych obrotach, czasami codzi rowno - podobna sytuacje mialem na pb wiec poki co nie narzekam, chociac przed pierwsza regulacja falowanie bylo wyrazne, zamierzam kupic interfejs i samemu troche w ustawieniach pogrzebac.

Jako ze butla jest troche wyzsza niz zapas - musialem na okolo podlozyc cos zeby podloga w bagazniku byla rowna - tymczasowo jest to tektura ale mysle zeby wyciac cos estetycznie na wymiar.

 

Teraz fotki instalacji:

http://img237.imageshack.us/img237/9208/resizeofdscf09202uj.th.jpg http://img237.imageshack.us/img237/2493/resizeofdscf09211gl.th.jpg http://img237.imageshack.us/img237/125/resizeofdscf09224ca.th.jpg http://img237.imageshack.us/img237/6536/resizeofdscf09233pu.th.jpg

 

http://img237.imageshack.us/img237/1183/resizeofdscf09245fv.th.jpg http://img237.imageshack.us/img237/7384/resizeofdscf09259gn.th.jpg http://img237.imageshack.us/img237/8289/resizeofdscf09262nc.th.jpg http://img237.imageshack.us/img237/5462/resizeofdscf09278se.th.jpg

 

http://img237.imageshack.us/img237/9249/resizeofdscf09281mc.th.jpg http://img237.imageshack.us/img237/2100/resizeofdscf09306es.th.jpg

uff sie rozpisalem - generlanie jestem zadowolony - mam nadzieje jeszcze wyregulowac calsoc zeby nie bylo czuc roznicy pb/lpg i w tedy bedzie miodzio :8)

 

Przez prawie rok bylem przeciwnikiem gazu - smigalem np pb, ale ostatnie podwyzki zmusily mnie do tego - pensja ta sama, kilometrow nie ubywa, a cena idzie w gore - chory film :mad2:

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

hmm no to pali ci jednak mniej niz mi - mi od 10,5 do 14 (z tym ze na 17" alu) .. ja mam wtryski pod kolektorem - jak mialem na kolektorze to czasem potrafil zgasnac .. ja mam wlew na zderzaku od spodu (mam inne zderzaki tak ze nie widac) .. tylko jedno mnie zastanawia - jak oni u ciebie upchali taka butle ?? bo mi sie miesci do mojej tylko 32 litry :(

 

a instalke mam of corz taka sama - ale ja nie mam roznicy pomiedzy LPG a PB :twisted:

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano

prawde mowiac tez chcialem zeby wtryski schowali, ale rzekomo "w razie niemca" to tak jest do nich latwiejszy dostep - cos w tym jest, butla 60l ktora mam wchodzi spokojnie w miejsce kola zapasowego, tylko jest troche wyzej niz podloga, ale mi to nie przeszkadza, a zalezalo mi na max pojemnosci, oficjalnie do mojej wchodzi 48l, ale jak pisalem poprosilem o "zwiekszenie" pojemnosci :wink: czyli podgiecie plywaka i teraz jest lux - 58l,

smigam na 205/60/15 i nie zamierzam zmieniac na wieksze - na nasze dziurawe drogi jest to rozsadny kompromis, a uzywam auta na codzien i do roboty wiec nawiajam troche km na budzik,

troche mnie wlasnie boli ta roznica w mocy pb/lpg ale bede meczyl typow zeby zrobic mape pb i pozniej przelozyc to na lpg, czy u Ciebie byla robiona mapa?

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
nie, zadnej mapy nie robilismy... troche pojezdzilismy z kompem w srodku i typek od gazu poprzestawial czasy wtruskow gazu i jest lux :D tzn bylo .. bo sie rozregulowalo (ale poodbno to normalne co kilkanascie tysiecy) i musze do nich podskoczyc zeby na nowo wyregulowac ..
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Teraz te instalacje są zupełnie inne. U mnie założona jeszcze przez innego właściciela w Poznaniu była za ok. 2000zł i butla 60l, ale w bagażniku, nie w miejscu koła zapasowago i troche miejsca zajmuje. U Ciebie jest o wiele lepsze rozwiązanie, a do tego wogóle nie widać, że auto jest na gaz bo zawór schowany.
http://img222.imageshack.us/img222/9720/bmw3ln0.png
Opublikowano
to sie dziwie ze tobie to az tak dobrze chodzi .. bo mi bez podlaczania pod kompa naprawde kiepsko to smigalo ... jedz do nich i niech ustawiaja !! tym bardziej ze wcale malo nie dales ...
kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
dziwne, że nie zrobili ci od razu kalibracji. Przedwczoraj wymieniałem tylko filtr i raczej chyba prewencyjnie, ale kalibrację zrobili. Aha i u mnie trwało to ok. 15 min. - of corz za free (instalka zakładana była gdzie indziej, a gdzie indziej jest serwisowana, a kasy za to nie brali :) .
- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano
Kiloff napisałeś że jak wtryski są na kolektorze ssącym to samohód potrafi zgasnąc.Mógłbyś wyjaśnić dlaczego.Gaśnei tzn że czasami nie pali od pierwszego razu?
Opublikowano
autokalibracje mialem wykonana, ale zeby instalacja funkcjonowala nalezy "zebrac" mape wtryskow na benzynie - czyli jazda z rozna predkoscia i obrotami i dopiero na tej podstawie tworzoan jest mapa wtryskow dla lpg - tak zrozumialem technika KME - producenta diego, co zreszta brzmi dla mnie rozsadnie, zreszta sciagnalem sobie instrukcje instalacji diego i tam w punkcie 5.2 jest opisane tworzenie mapy

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
Kiloff napisałeś że jak wtryski są na kolektorze ssącym to samohód potrafi zgasnąc.Mógłbyś wyjaśnić dlaczego.Gaśnei tzn że czasami nie pali od pierwszego razu?

 

z tego co mi gaziarze tlumaczyli (a raczej nic nie krecili bo zakldal to brat kumpla) .. to u mnie jest strasznie dlugo "cut off" - pewnie wszystkie bmw tak maja .. i wtryski nie mialy na tyle mocy aby dostarczyc w tak krotkim czasie tyle gazu przez dluzsze wezyki ... wiec przelozyli mi wtryski pod kolektor i skrocili wezyki .. a gasniecie mialo miejsce tylko jak jechalem na luzie .. pozniej mi sie przyznali ze akurat ta instalke do beemki pierwsza u mnie zakldali .. ale z tego co wiem pozniej pare montowali i zawsze juz dawali wtryski pod kolektor (dla pewnosci) ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
fanie to przedstawileś, dobry pomysł miałeś z fotkami, pierwszy raz widzialem jak to wygląda na sześciocelindrowym silniku, dzisiaj nawet śniło mi sie że gaz mi zakładali.. Jak nazbieram 5 tys zł to zakładam, Podziel sie kolejnymi spostrzeżeniam i odnosnie buni za kilka kolejnych tysięcy km. Pozdro!
kocham moją bejke!!!!!!!!!!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

niestety nie moge polecic firmy Instal Gas - od momentu zalozenia instalacji LPG proboje sie _doprosic_ o wykonanie mapy wtryskow,

Niestety jeden z wlascicieli p. Wojtek caly czas znajduje jakis powod zeby tego nie zrobic, a to najpierw interfejs zostal rozjechany przez jeden z samochodow, pozniej mial od producenta sciagnac schemat zeby cos samemmu sklecic, pozniej czekalismy na wysylke od producenta oryginalengo interfejsu i w koncu po entym telefoni bylem na dzis umowiony na spotkanie zeby po MIESIACU jezdzenia wykonac mape - typ sie nie zjawil :mad2: telefon wylaczony :evil:

to mnie naprawde rozsierdzilo, przeciez ja ZAPLACILEM za kompletna instalacje RAZEM z wykonaniem tej mapy !! :zlosc: ale wyraznie panom z instal gazu to nie robi, moze maja tylu klientow ze nie musza o nich dbac !!

no coz takie sa moje odczucia - jesli ktos bedzie chaicl zakladac DIEGO to NIE POLECAM tego warszatu, zanim zalozylem instalacja mialem opcje w Sopocie lbu w Gdyni, wybralem w gdyni bo bylo troche taniej i teraz ZALUJE

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

a mi w sopocie tak zrobili :)

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//pliki.ggn.pl/image006.jpg

Trzeba bylo tam jechac :P

pozdrawiam

mavic

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
niestety nie moge polecic firmy Instal Gas - od momentu zalozenia instalacji LPG proboje sie _doprosic_ o wykonanie mapy wtryskow,

Niestety jeden z wlascicieli p. Wojtek caly czas znajduje jakis powod zeby tego nie zrobic, a to najpierw interfejs zostal rozjechany przez jeden z samochodow, pozniej mial od producenta sciagnac schemat zeby cos samemmu sklecic, pozniej czekalismy na wysylke od producenta oryginalengo interfejsu i w koncu po entym telefoni bylem na dzis umowiony na spotkanie zeby po MIESIACU jezdzenia wykonac mape - typ sie nie zjawil :mad2: telefon wylaczony :evil:

to mnie naprawde rozsierdzilo, przeciez ja ZAPLACILEM za kompletna instalacje RAZEM z wykonaniem tej mapy !! :zlosc: ale wyraznie panom z instal gazu to nie robi, moze maja tylu klientow ze nie musza o nich dbac !!

no coz takie sa moje odczucia - jesli ktos bedzie chaicl zakladac DIEGO to NIE POLECAM tego warszatu, zanim zalozylem instalacja mialem opcje w Sopocie lbu w Gdyni, wybralem w gdyni bo bylo troche taniej i teraz ZALUJE

 

Witam,

 

Znasz może adres gdzie montują instalacje Diego w Sopocie?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sobie poczytałem...

Na wstępie chciałem zbesztać gazowników za umieszczenie listw na kolektorze - MASAKRA! Jest to szczyt lenistwa i kaszaniarstwa. Żeby włożyć wtryskiwacze pod kolektor, to trzeba go wyjąć, a to jest trochę pracy - leniom się nie chciało, więc wymyślili bajkę o czymśtam. Nie wierzę, żeby po wierceniu w kolektorze na silniku nic nie wpadło do wewnątrz...

Dwa: mapa... Żeby dobrze ustawić instalację LPG należy pojeździć z czujnikiem kaibracyjnym (dodatkowy czujnik ciśnienia wpinany w kostkę czujnika standardowego). NIE TRWA to 1h. Najpierw jeździ się na PB, potem na LPG. Następnie zmienia się nastawy za pomocą komputera, kasuje mapę LPG i jeszcze raz. W ten sposób można dość dokładnie dostroić instalacje, ale znowu... musi się chcieć gazownikom.

Tłumaczenie, że nie mają interfejsu, bo cośtam... Matko, niech sobie taki złożą, koszt koło 10zł albo zakup na Allegro za około 45-50zł... Mam alergię na ludzką głupotę i lenistwo nieuzasadnione.

Kai
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
niedz - niewiem jak to jest w sekwencji ale w przypadku II i I generacji to na bank xle założyli ci reduktor, chodzi o to że nie jest równolegle do kierunku jazdy i przy szybkim starcie i gwałtownym chamowaniu siła ciężkości działa na membrame w parowniku i sa zachwiania w jego pracy, więc mozliwe że i sekwencji tak to jest, niech ktoś mnie poprawi jak si myle;)
Opublikowano
niedz - niewiem jak to jest w sekwencji ale w przypadku II i I generacji to na bank xle założyli ci reduktor, chodzi o to że nie jest równolegle do kierunku jazdy i przy szybkim starcie i gwałtownym chamowaniu siła ciężkości działa na membrame w parowniku i sa zachwiania w jego pracy, więc mozliwe że i sekwencji tak to jest, niech ktoś mnie poprawi jak si myle;)

W sekwencji nie ma to znaczenia, reduktor można montować w różny sposób.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
niedz - niewiem jak to jest w sekwencji ale w przypadku II i I generacji to na bank xle założyli ci reduktor, chodzi o to że nie jest równolegle do kierunku jazdy i przy szybkim starcie i gwałtownym chamowaniu siła ciężkości działa na membrame w parowniku i sa zachwiania w jego pracy, więc mozliwe że i sekwencji tak to jest, niech ktoś mnie poprawi jak si myle;)

W sekwencji nie ma to znaczenia, reduktor można montować w różny sposób.

 

czemu bo jest ciśnienie większe??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niedz - niewiem jak to jest w sekwencji ale w przypadku II i I generacji to na bank xle założyli ci reduktor, chodzi o to że nie jest równolegle do kierunku jazdy i przy szybkim starcie i gwałtownym chamowaniu siła ciężkości działa na membrame w parowniku i sa zachwiania w jego pracy, więc mozliwe że i sekwencji tak to jest, niech ktoś mnie poprawi jak si myle;)

W sekwencji nie ma to znaczenia, reduktor można montować w różny sposób.

 

czemu bo jest ciśnienie większe??

 

W większości montują tak, jak piszesz, bo takie są "zalecenia". Jednak nie ma to większego znaczenia, bo w sekwencji ciśnienie jest monitorowane czujnikiem, a ilość gazu jest określana przez wtryskiwacze (ich czas otwarcia), a nie przez ciśnienie wyjściowe reduktora.

Kai
Opublikowano
niedz - niewiem jak to jest w sekwencji ale w przypadku II i I generacji to na bank xle założyli ci reduktor, chodzi o to że nie jest równolegle do kierunku jazdy i przy szybkim starcie i gwałtownym chamowaniu siła ciężkości działa na membrame w parowniku i sa zachwiania w jego pracy, więc mozliwe że i sekwencji tak to jest, niech ktoś mnie poprawi jak si myle;)

W sekwencji nie ma to znaczenia, reduktor można montować w różny sposób.

 

czemu bo jest ciśnienie większe??

 

W większości montują tak, jak piszesz, bo takie są "zalecenia". Jednak nie ma to większego znaczenia, bo w sekwencji ciśnienie jest monitorowane czujnikiem, a ilość gazu jest określana przez wtryskiwacze (ich czas otwarcia), a nie przez ciśnienie wyjściowe reduktora.

 

oj to widze że jednak ma znaczenie:) czujniki maja swa bezwadność pozatym czas otwarcia jest według mapy gazowej zapewne:) taki sam czas mniejsze ciśnienienie mniej gazu np. Ale pewnei to niema wiekszego wpłyywu na prace silnika moim zdaniem to uchybienie, tak samo jak przewody między wtryskiwaczami a kolektorem powinny byc mozliwie kródke tak na mój rozum żeby była jak najmniejsza bezwaładność i opór wysysanego gazu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.