Skocz do zawartości

Zmulanie na benzynie na wysokich obrotach | rozwiązane :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na benzynie, na wysokich obrotach zauważam zmulenie, to znaczy wkręca się prawidłowo do odcięcia, ale w okolicach 5000 robi to wyraźnie wolniej i czuć że powinno iść lepiej. Po szybkiej zmianie biegu na nastepny przez sekundę - dwie idzie jakby na nie wszystkich cylindrach, zamulony.

Nie dawno wymieniłem wałek, rozrząd, dźwigienki, popychacze, podkładki, świece i przewody na nowe. Cewka zapłonowa wyglada dobrze. Ta kopułka gdzie są przewody też wygląda to niby dobrze.

Czy tak powinno być? Czy jest coś przez co może się tak dziać?

Już centralnie nie mam pomysłu co to może być. Silnik to 1.8@m40@1992. Prosze o pomoc.

 

 

UPDATE 31.10.2005

=======

Po wymianie kopułki, palca rozdzielacza, przepływomierza i zakupie nowych sprężyn zaworowych... stwierdzam że:

 

Problemem był popychacz oraz dźwigienka w pierwszym cylindrze, zawór ssący.

Uległy one, mimo tego że były nowe, uszkodzeniu, ponieważ poprzedni właściciel nie zmieniał za bardzo oleju u było dużo syfu w głowicy.

 

Teraz auto chodzi dobrze (mam nadzieję że zmuły się nie pojawią już)

Edytowane przez Kyokushin
Opublikowano

nowiutkie ze sklepu prosto.

Dodam że to zamulenie jest przy obciążonym silniku, czyli wtedy gdy jadę i przyspieszam. jak stoję i na wolnych przegazuję to wkręca się bez problemu.

Opublikowano
Cewka zapłonowa wyglada dobrze. Ta kopułka gdzie są przewody też wygląda to niby dobrze.

 

to w takim razie jedyna rada jaka mi pozostaje.... sprawdzić palec rozdzielacza zapłonu i pooglądać w nocy dokładnie kopułkę czy gdzies niema przebicia...

 

piszesz jeszcze, "że na beznynie"..... a instalacja LPG też jest??

Opublikowano
sprawdz cisnienie jakie daje pompa paliwa - wymien tez filtr paliwa.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Jest instalacja LPG. Na LPG chwilę po złapaniu muła, jak się ciśnie gaz dalej, następuje strzał i trzeba dolot pod maską do kupy składać...

Sprawdzałem w nocy (również przy wysokich obrotach, fajnie jest po ciemku wsadzić głowe pod maskę i wrkecić na 6k :twisted:, szczególnie jak wisco się załączy )... fajki się nie świecą.

Jak sprawdzić ten palec rozdzielacza? (na postoju jak wrkęcam niby jest ok, benzyna do odciny, a gaz nawet 6500, problem jest podczas jazdy przy obciążeniu silnika, czy napewno rozdzielacz może mieć coś do tego).

Właśnie rozkręcam przepływomierz... na forum tu znalazłem że ktoś miał źle ustawione cośtam i miał coś podobnego. U mnie wygląda na to że przepływomierz jest ok (padrząc od strony filtra powietrza klapka idzie równo z linią, natomiast patrząc od strony silnika klapka jest w niewielkiej odległości od drugiej, takiej załamanej linii która tam jest widoczna).

Opublikowano

Gdzie jest ta przepustnica? To bym przeczyścił.

Spałem i jeszcze jedna myśl mi do głowy przyszła... Bo ostatnio mi wymieniali rozrząd. Czy to możliwe żeby był ustawiony o jeden ząbek w niewłaściwą stronę (Jak to sprawdzić samemu nic nie rozkręcając, bo sam tego nie umiem ustawiać)?

Opublikowano

Jakby to byl rozrzad to by w calym zakresie obrotow nie chodzil tak jak powinien. Sprawdz filtr paliwa. Moze to byc rowniez przeplywomierz. To ze klapka chodzi i sie nie wygiela to nie znaczy wcale e sie nie przestawil na zebach.

 

Najpierw sprawdz filtr a pozniej jedz do elektromechanika zeby ci sprawdzil przepywomierz.

Opublikowano

Dziś zdjęłem kopułkę.... te 4 bolczyki były mocno zryte. Niechcący jeden bolec ułamałem jak czyściłem (był mocno zryty wewnątrz), chciałem go minimalnie przygiąć i jak tylko się lekko dotknęłem żeby sprawdzić czy to jest sprężyste (czy da się odgiąć) on się ułamał.

 

1) Czy te zryte bolce mogą mieć związek z moim problemem?

2) Ile kosztuje nowa kopułka? :mad2:

3) Gdzie w Warszawie to najtaniej kupić?

Opublikowano
w inter carsie około 80zł eps włoski! wypalona cewka-------> wypadającę zapłony, słaba iskra, wieksze spalalnie, nierówna praca silnika itp.!!
Opublikowano

Hmm... nie wiem czy jeszcze do tego nie wymienić palca rozdzielacza, ale ten akurat wygląda na w miare ok.

Jak dobrze sprawdzić cewkę? bo wygląda na ok, ale różnie to bywa.

Puki co na następną wymianę mam komplet świec, komplet przewodów (bez jednego, msuze sztuke dokupić) i nie chciałbym wymienić cewki, żeby została :)

Jaki jest koszt palca?

Jaki jest koszt cewki?

Bo jak nie dużo to może bym i to przy okazji zmienił... ale coś mi się wydaje że przyczyna gdzie indziej tylko za cholere nie wiem gdzie ;(;(;(

Opublikowano

dzięki za ceny, wymienie palec i kopułke... instalowałem ten program do cen z intercars ale mi nie chce chodzić :/

Jutro jak założe te dwie rzeczy to napisze czy coś to zmieniło czy nie.. później najwyżej cewka.

fuck! ta kopułka 314 pln kosztuje w intercarsie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zmierzyłem kompresje.. wskazuje 13 (nie wiem czy mój przyrząd nie przekłamuje na skali) na każdym cylindrze. Fakt faktm wszędzie równo.

Zrobiłem diagnostykę kompa -> Nie ma błędów, wszystko teoretycznie działa.

 

Dodam że samochód jakby z lekkim lagiem reaguje na gaz i na obroty wchodzi nie tak szybko jak powinien -> na luzie stojąc (porównałem z inną bmw 1.8, co prawda m10)... Czy mogę podejrzewać że sonda lambda np. wolno reaguje? oraz czy wykryła by to analiza kompa?

Opublikowano

Witam. Miałem kiedyś problem taki z jednym BMW 325 auto posiadało instalację II generacji. I tak jak mówisz podobne objawy na benzynie auto jechało do 5 tys potem spadek mocy zauważalny. Po zdjęciu zwężki w dolocie (tzw. mikser) wszystko wróciło do normy. Spróbuj ściągnąć zwężke dużo roboty nie ma a koszty zerowe.

Pozdrawiam

Opublikowano
Tak, ale niby stojąc w miejscu na wolnych obrotach powinno błyskawicznie reagować na wciśnięcie gazu, mimo zwężki, a tak nie jest, ma małego laga i wkręca się wolniej niż inne auta.
Opublikowano
a jak zdjąc zwężkę w dolocie zeby wszystko było cacy?:) i skoro to pogorsza osiągi to po kiego druta to montują nei mozna zrobić tak zeby nie ograniczać dolotu? :mad2:
howgh!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.