Skocz do zawartości

Czujniik tem. zewnetrznej pomocy!!!


silverr

Rekomendowane odpowiedzi

witam jest to juz ktorys z kolei poscik na temat owego czujnika temp. zew. ktory pokazuje -40*C no i poszukalem troszke i znalazlem gdzies na necie ze miesci sie pod nadkolem z przodu ze strony pasazera no ale niestety nic tam nie ma sprawdzilem oba nadkola no i niestety brak czujnika, akiedys przychaczylem zdezakiem na kraweznik no i troszke go oberwalo moze wtedy tez czujnik sie oberwal no wiec mam pytanie co w takiej sytuacji moge zrobic procz oddania auta do elektryka i jak zwykle przeplacic autko to e39 520i z 99r

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. czujnik temp. jest pod nadkolem z prawjej strony,jeśli go nie ma to powinny zostać dwa kabelki. przerabiałem to niedawno. Czujnik oryginał 126zL+10zł dwa piny+9 zł wtyczka. można zrobić samemu, trzeba zlutować kable które zostały z tymi które są przy pinach i zabezpieczyć przed wilgocią. ja tak zrobiłem i działa. czujnik kupowałem ASO BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał kolego powyżej. Czujnik jest po prawej stronie w przedniej części nadkola jest on schowany w takim otworze w plastiku więc jak go zgubiłeś to powinny byc dwa cienkie kabelki gdzieś tam w pobliżu. Ja kupowałem u znajomego taki czujnik za 30zł i lutowałem kable do pinów a potem zalałem sylikonem i jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nowego. Ja tydzień temu także oberwałem nadkole krótkie pod zderzakiem - prawe. Pękło ale się trzymało. Na autostradzie przy prędkości 150km/h i silniejszym podmuchu wiatru nadkole się zawinęło na jezdnię, wciągnęło je pod koło i oderwało - razem z czujnikiem :?

Na szczęście czujnik się przy szarpnięciu wypiął z kostki więc o tyle dobrze, że wystarczy wpiąć w nią nowy - bez lutowania.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma małe pytanko u mnie w e39 termometr jest we właściwym miejscu ale szleje tzn. raz jest -2 a za moment +18 co to może oznaczać?? do wymiany?

Na Twoim miejscu odpiął bym czujnik/termometr i przeczyścił styki. Prawdopodobnie albo nie łączy tam coś (poluzowała się kostka) albo od wilgoci zaśniedziały styki i dlatego wariuje bo nie przewodzi jak powinno.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększenie wskazania to zwarcie, nie brak połączenia!

Gdyby coś nie stykało jak należy wskazania były by zaniżone.

Nie zawsze, jezeli dostanie sie woda, i to slona, to moze zmniejszac rezystancje czujnika, a to zawyza wskazania.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oops!

 

Przepraszam, ze niefortunnie zacytowalem Kolege, ale chodzilo mi o efekty, jakie moze spowodowac przedostajaca sie do zlacza wilgoc, woda. Nie zawsze jest to tylko korozja stykow, ktora zanizy wskazania.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co przepraszać. Proponuję koledze czym prędzej awarię czujnika usunąć, bo ma ona wpływ na temperaturę silnika (zwłaszcza fazę rozgrzewania do właściwej temperatury pracy), oraz w zależności od wyposażenia, na Webasto i klimatyzację. Oba te urządzenia wariują pod wpływem błędnych wskazań temperatury.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co przepraszać. Proponuję koledze czym prędzej awarię czujnika usunąć, bo ma ona wpływ na temperaturę silnika (zwłaszcza fazę rozgrzewania do właściwej temperatury pracy), oraz w zależności od wyposażenia, na Webasto i klimatyzację. Oba te urządzenia wariują pod wpływem błędnych wskazań temperatury.

Idąc tym tropem należałoby sądzić, że skoro ja obecnie mam oderwany czujnik temperatury zewnętrznej i pokazuje mi cały czas -40* to każdego ranka przy odpalaniu powinien mnie obecnie witać napis "VORGLUHEN" (no bo przecież "jest na dworze -40*"). :norty:

Jednak odkąd się zrobiło ciepło silnik nie sygnalizuje potrzeby wstępnego podgrzewania. W związku z tym śmiem twierdzić, że termometr zewnętrzny nie jest ściśle powiązany z funkcjonowaniem silnika (w klimie to może jeszcze jakoś współpracuje itp - choć w sposób odczuwalny to tego nie zauważyłem żeby mi klima jakoś wyjątkowo intensywniej grzała/działała przy tym "-40* mrozie")

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja koledze powiem tak. U mnie zawyżenie temperatury o ~15 stopni (na zewn. -1C, na liczniku ok +16C) na początku grudnia dało takie efekty:

- Klima ustawiona na 22C-auto, mimo tego z nawiewów dmuchało prawie lodowatym powietrzem. Pierwsza myśl padnięty jeż, pojechałem do ASO kupiłem, wymieniłem, a tu zero poprawy.

- Dogrzewanie silnika (WEBASTO) przestało się uruchamiać, pomimo komunikatu o podgrzewaniu świec. Sprawdzane DISem działało bezbłędnie, przy obsłudze manualnej.

Tutaj może jeszcze dochodzić wskazanie temp. powietrza zasysanego, lub ewentualnie inny czujnik więc komunikat o podgrzewaniu świec nie musi mieć koniecznie związku jedynie z "termometrem" zewnętrznym. To są moje przypuszczenia, najlepiej byłoby sprawdzić w WDS układ podgrzewania świec.

- Silnik nagrzewał się (temp. płynu 87C) dopiero po przejechaniu ponad 30km, względnie ponad 20 minutach jazdy, co skutkowało dużo wyższym spalaniem. Przy codziennej trasie 2x125km spalanie wzrosło z 7,2l na 8,6l. Termostaty sprawdzone, działające poprawnie.

 

Po wypięciu czujnika okazało się że wskazanie wynosi od -35C do -28C, więc szukałem dalej, okazało się że poprzedni właściciel coś majstrował i przewody były sztukowane (zwinięte na szybko kable zaklejone taśmą), dostała się woda i robiło się zwarcie. Poprawiłem spapraną robotę i wszystkie objawy minęły jak ręką odjął.

Dodatkowo powiem tylko tyle, że przewody czujnika wpięte są do ECU, więc nie podejrzewam, żeby sterownik wysyłał info jedynie do wyświetlacza na liczniku.

 

P.S.

Koledzy z innych for BMW zarówno polskich jak i niemieckich też często piszą o takich przypadłościach związanych z padnięciem czujnika.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w każdym razie - pomimo obecnie braku czujnika temperatury zewnętrznej nie ma żadnych objawów opisanych przez kolegę wyżej. Auto nagrzewa się mniej więcej po 12 minutach jazdy w mieście, spalanie utrzymuje się na takim samym poziomie, klima działa bez najmniejszych odchyłów, WEBASTO działa (bardzo charakterystyczny zapach spalin z WEBASTO - inny niż spaliny z wydechu/katalizatora). Być może zwarcie na czujniku temperatury zewnętrznej coś tam może mieszać w elektronice natomiast jego brak nie powoduje głupienia elektroniki w aucie. :wink:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma małe pytanko u mnie w e39 termometr jest we właściwym miejscu ale szleje tzn. raz jest -2 a za moment +18 co to może oznaczać?? do wymiany?

Na Twoim miejscu odpiął bym czujnik/termometr i przeczyścił styki. Prawdopodobnie albo nie łączy tam coś (poluzowała się kostka) albo od wilgoci zaśniedziały styki i dlatego wariuje bo nie przewodzi jak powinno.

Pzdr.

 

 

styki oczyszczone nasmarowane odpowiednim smarem w spreyu i wszystko w OKI!!!!!! dzieki za podpowiedz!!! dopisze jeszcze jedna uwage u mnie ta szalejąca temperatura miała wpływ na webasto i klimatronik które wraz z szalejąca temp szalały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
witam podlacze sie do tematu bo nigdzie nic nie moge znalezc szukam juz ze 3 tyg i nic a mianowicie mam nurtujacy mnie problem z czujnikiem otoz go nie ma. Nawet nie ma kabli po nim w okolicy nadkola. Znalazlem dwa cienkie kabelki pod maska i domyslam sie tylko ze to mogly byc te kol niebieski z czer paskiem i niebieski chyba z braz paskiem. Pytanie brzmi czy to by byly te kable do polaczenia z czujniliem zew? Mam juz tten czujnik ale nie mam go gdzie podlaczyc a na zegaracz -40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.