Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od niedawna jestem prawie szczęśliwym posiadaczem E30 318i Turing z 92roku. Zakupiłem samochód ponad tydzień temu i od tego czasu powoli dowiaduje się o nim coraz więcej. Na liczniku widnieje 157tkm. nie wiem od jak dawna nie działa licznik wcześniejszy właściciel nie powiedział. Wlany był olej o gęstości 5w/50 co sugerowało by, że jeździł w gorącym klimacie (na tylnej szybie jest naklejka Bimbo a bordo co kojarzy się z Hiszpanią). Od momentu kupna silnik lekko klekotał co mi się nie podobało ale cena była ciekawa silnik czyściutki i blacha w dobrym stanie. W Niedziele wróciłem z dalszej trasy jechaliśmy w 5 osób na koncert zrobiłem ponad 500km w ciągu 2 dni. Dzisiaj byłem u mechanika żeby zerknął na silnik i tak jak myślałem wstępnie będzie trzeba wymienić popychacze i cholera wie co jeszcze. Do tego po odkręceniu korka wlewu paliwa samochód się przez chwile dusi i pracuje nierówno. Silnik jest szczelny i z tego co obserwuje od tygodnia oleju nie ubywa. Martwi mnie też odrobina masła na korku ale wydaje mi się, że to raczej wina zimy i tego, że samochód u wcześniejszego właściciela więcej stał niż jeździł. Do tego znalazłem w schowku ogłoszenie z allegro odnośnie wałka rozrządu (pytanie czy został zakupiony i wymieniony:/). Nie miałem wcześniej styczności z bmw ale wydaje mi się że silnik jest dosyć zamulony. Jutro wymienię olej zgodnie z zaleceniem mechanika kupiłem olej zachodniej marki o gęstości 5w/40 (jakieś włoskie gówno bo na to mnie tylko było stać:/). I teraz pytanie czy warto remontować silnik czy rozglądać się za silnikiem na wymianę. A jak tak czy 1.8is z e36 pasuje do mojej budy i skrzyni ?? Czy może ekonomiczniej mimo wszystko było by wstawić jakieś 2.0 ??

 

Do tego chciałem się zapytać bo szukam od dłuższej chwili i nie mogę znaleźć czujnika pomiaru prędkości czy jest to do kupienia, jeśli tak to w jakich pieniądzach ??

Opublikowano
Witam remont u normalnego mechanika jakieś 1400 z robocizna a spalanie 2,5l jak model325ijakieś 2l pb98więcej od 316 i 318 najlepsza opcja to 2,5 jak kolega z klubu podpowiadał to z e36 nie do dobicia :mrgreen:
Opublikowano

Jesli chcesz w miare ekonomicznie jezdzic to is jest dobra opcja.Z E36 ten silnik podchodzi(choc jakies przerobki napewno beda,np.wydech).Najwiekszy problem to znalesc zdrowe m42.Dwulitrowy silnik bym sobie darowal.

To ze silnik sie dusi po odkreceniu korka wlewu oleju jest normalne.A ten silnik mozna podobno wyleczyc z "bociana" stosujac elementy z silnika m43.Ale nie znam szczegolow.

Opublikowano
Dzisiaj wymienię olej i filtry zobaczę jak będzie pracował silnik. Remont silnika lub wymianę muszę sobie na jakiś czas darować. Przez przedłużającą się zimę nie mam praktycznie żadnych zleceń :mad2:
Opublikowano

klepanie w m40 to norma, daruj sobie robienie tego bo nie warto

wytarty wałek tak samo, objaw to nie dokręcanie się do odcinki

 

Is to fajny silnik, ale duże lepsze będzie jakieś M50B25, niewiele większe spalanie a osiągi i trwałość bez porównania

Opublikowano
No i z tego co widzę szybciej znajdę m50 w dobrym stanie ale nie chce znowu tak dużego silnika 2.5 litra to jak na moje możliwości jest za dużo. Często śmigam po mieście w korkach a w sezonie dziennie potrafię robić nawet i po 800km. Musiał bym zagazować 2.5 już 1.8 mnie kusi żeby zgazować :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.