Skocz do zawartości

330d spadek mocy i kontrolka dde


pawel330

Rekomendowane odpowiedzi

witam.od trzech lat mam 330d 2000r. do tej pory wszystko było ok!ale..... pól roku temu wymieniłem świece i się zaczeło. nie wiem tylko czy ta wymiana ma coś wspólnego z usterką jaka pojawiła sie po jakimś czasie. a więc w czasie wyprzedania po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu zapala się kontrolka dde {ta spiralka od silnika} i nastepuje odczuwalny spadek mocy , auto tak jakby zatrzymuje sie na predkości z którą jechało istny żółw. po zatrzymaniu i zgaszeniu silnika po następnym zapaleniu wszystko jest ok do momentu nastepnego mocnego przyspieszenia instępnego spadku mocy. zaznacze że przy szybkim ale spokojnym prowadzeniu nie ma spadku mocy. prosze o rade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOlego zapoznaj sie z tym tematem .... viewtopic.php?f=15&t=29414&hilit=m57

 

Jesli to bedzie to zaoszczedzis sobie czasu, a przede wszystkim sporo pieniedzy :D

jeśli turbina przeładowuje to raczej nie pojawia się kontrolka błędu silnika....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Kontrolka dde zapala się gdy występują problemy z układem zasilania (paliwowym) np. zbyt niskie ciśnienie daje pompa wysokiego ciśnienia, zepsuty regulator ciśnienia itp, itd

Tylko podłączenie pod kompa może wyjaśnić sprawę.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOlego zapoznaj sie z tym tematem .... viewtopic.php?f=15&t=29414&hilit=m57

 

Jesli to bedzie to zaoszczedzis sobie czasu, a przede wszystkim sporo pieniedzy :D

jeśli turbina przeładowuje to raczej nie pojawia się kontrolka błędu silnika....

 

 

raczej...??? według mnie błąd 565 jest błędem układu sterowania silnika i powinien on powodować zaświecenie się kontrolki świec żarowych.

trzeba zmierzyć ciśnienie doładowania, powinno być do 2 bar. w porywach do 2.1 bar.

W Twoim przypadku stawiam jak niektórzy powyżej na zacierająca się kierownice turbiny. Sposób naprawy, rozruszać sztangę tak aby płynnie chodziła na postoju przy wykręcaniu silnika na wysokie obroty, a później jazda testowa z maksymalnym dogrzaniem układu wydechowego, tzn. mały bieg duża prędkość obrotowa, np. 3 i 3500 obrotów albo i ciut więcej, i tak przez kilkanaście kilometrów. To powinno jej pomóc oczyścić się , tzn wypalić trochę te sadze które ja zakleiły. A na przyszłość radze nie oszczędzać aż tak swojej buni tylko deptać i deptać , obrotomierz częściej musi zawitać na polach powyżej 3 tyś obrotów. Możesz też sprawdzić zawór regulacji ciśnienia doładowania, jego rezystancja to ok 15-20 Ohm. Sprawdź też podciśnienia.

.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam wszystkich. szacun dla wszystkich za udzielone rady. za waszymi radami przetrzepałem cały układ podciśnienia do turbiny, przepływka okazała się dobra, problemem okazał się układ paliwowy a mianowicie listwa paliwowa ="hunter"]Kontrolka dde zapala się gdy występują problemy z układem zasilania (paliwowym) np. zbyt niskie ciśnienie daje pompa wysokiego ciśnienia, zepsuty regulator ciśnienia itp, itd

Tylko podłączenie pod kompa może wyjaśnić sprawę.

jedno z wejść na cylinder było rozszczelnione i przy zwiększaniu ciśnienia w układzie paliwo zalewało silnik nie dostarczając go do cylindra co silnik traktował jako awarie i zapalał diode dde i przechodził w tryb awaryjny. a więc sprawa załatwiona i berta śmiga jak nowa. dzieki wszystkim za dobre rady
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem rozwiazany nastepujaco:

 

Wymienilem pompe podprogowa na sprawna pozyczona (dzieki vaaldus) jednak sytacja byla taka sama.

Problemem okazala sie pompa w baku, przerywala co jakis czas stad niedobor paliwa widoczny na przezroczystym przewodzie paliwowym wychodzacym z filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Minął prawie rok bezproblemowej jazdy, a tu wczoraj spadek obrotów, silnik nie zgasł ale auto prawie stanęło. Po zgaszeniu i uruchomieniu silnika OK, przez jakieś 15km.

Przed samym domem przy wjeździe na parking to samo. Po zgaszeniu silnika, już nie chce odpalić (stał na małej górce).

Dam znać po usunięciu co tym razem, może podprogowa bo nie słyszę jak chodzi po przekręceniu kluczyka a zawsze ją słyszałem co nie co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.