Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witajcie. Chcę zamontować w swoim autku owe urządzenie. Pozwala ono silnikowi z turbiną pracować po wyjęciu kluczyka ze stacyjki w celu ochłodzenia turbiny. Wiecie może czy jest to możliwe w E60? A może ktoś już sobie takowy prezencik sprawił?

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Wie ktoś czy gdzieś w warszawie lub okolicach to montują? może by się zadzwoniło i zapytało? Bo ja jestem na to zdecydowany jeśli tylko można. I myślę, że nie tylko ja byłbym chętny. Co do tego, że do diesla jest mniejsza potrzeba to bym tak do końca nie był pewny bo i tu i tu turbina spełnia to samo zadanie w końcu. Koszt urządzenia jest niewielki ale za to korzyści znaczne. Mam dość czekania w aucie po gonieniu go po trasie abym mógł go zgasić.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

Zadzwoń to AUTOGT salon / serwis Mitsubishi Warszawa jak oni nie będą montować to może kogoś mają

Mnie denerwowało tylko jedno ( dużo jeżdzę po mieście i lubie sobie ciskać pedał gazu :) ) jak ludzie pytali aaaa czemu auta Pan nie gasi , a za chwile auto cyk samo zgasło a jak mam klucze w ręku i tłumaczenie że to po to żeby turbiny nie uszkodzić itd. Już nie mówię o tym że należy też wiedzieć gdzie taki bajer uruchamiać :) bo mój znajomy z evo X zamonotwał sobie to i na drugi dzien nie miał szyby i ręczny hamulec opuszczony bo jakiś pajac myślał że auto zostawił odpalone i poszedł do domu :) a jak wiadomo (dla tych co nie wiedzą) silnik automatycznie zgaśnie gdy opuścimy hamulec ręczny.

Teraz patrze i w sumie w Dieselkach jest mało tego typu urządzeń czyżby montaż był całkiem inny niż w silniku benzynowym turbodoładowanym ?

Opublikowano
Panowie, rozsadna jazda, zjazd z trasy i ostatnie kilka km bez szalenstw, podjechac pod dom/garaz, odczekac chwile i spokoj. Kto z was jedzie 150km/h, i po chwili zatrzymuje auto i od razu gasi?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. Większość ludzi paranoicznie przegina w drugą stronę z tym chłodzeniem turbo.
Opublikowano
Dokładnie. Większość ludzi paranoicznie przegina w drugą stronę z tym chłodzeniem turbo.

 

Jasne... wizdzę ze masz duuze doświadczenie.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Dokładnie. Większość ludzi paranoicznie przegina w drugą stronę z tym chłodzeniem turbo.

 

Przy jezdzie po mieście za bardzo nie ma co studzić . Ale po trasie hmm wolniejsza jazda tuż przy domu jest wskazana . Natomiast montowanie turbotimeru do samochodu który ma przejechane już swoje nie spowoduję że turbina sama się odnowi i będzie nóweczką , o takich rzeczach według mnie powinno się myśleć przy świeżym silniku czyli wyjeździe z salonu . Auta bardziej sportowe jak Mitsubishi EVO czy Subaru mają w ofercie ( fabrycznych katalogach jak i w salonach ) oferty z takimi gadżetami jak TurboTimer a w BMW nigdy czegoś takiego nie widziałem , gdyby było to zalecane do silników dizla bo zwiększyło by to żywotność wydaje mi się ze salon/serwis BMW również w gablocie czy w katalogu miał by taki zestaw na który zdecydowała by się nie jedna osoba , ale jak widać może nie ma takiej potrzeby .

Próbował ktoś pisać do bmw Polska co o tym myślą ?

Szkodliwe dla silnika TurboTimer napewno nie jest , ale czy da się to w nowszych modelach BMW podłączyć ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo to się montuje w autach w których ta turbina naprawdę pompuje, jak właśnie Evo, a nie w seryjnych dieselkach. Sprowadziłem z USA z pięć albo sześć Evo, z czego dwa albo trzy miały to urządzonko, więc jak widać w takich furach ma to sens. Zresztą jak ktoś kupuje Evo (a tam najczęściej do tego od razu pakują kupę kasy w modyfikacje i robią od razu 350-400KM) to nie po to żeby wlec się tylko zapitalać.

 

Po co komu coś takiego w 530d np. to nie wiem, chyba tylko dla bajeru. Lepiej żeby dbać o wymianę filtrów i oleju to bardziej się będzie chroniło turbinę niż takimi patentami. Odczekanie kilku minut przed wyłączeniem silnika ma sens jak ktoś leciał autostradą masę km i zjechał na nagle parking, ale nie przy jeździe po mieście.

Opublikowano
Pisałlem do kilku osób które to sprzedają owe urządzonko i każdy mi odpisał, że nie mają wiązek do BMW, aczkolwiek jedna osoba mówi, że TT jest uniwersalny i to tylko kwestia połączenia kilku kabelków.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
zazwyczaj mamy tak, ze jak wlatujemy z trasy do miasta to i tak nas swiatla gdziesz przytrzymaja, to zanim brama sie otworzy, to sasiad zastawil miejsce itp... najwiekszy bol dostaje turbo jak sie cisnie autostrada i na stacje odrazu podjezdzamy pod dystrybutor wylaczajac auto, tego wlasnie trzeba najbardziej pilnowac, wszystkie obiadki, kawki itp rzeczy na trasie powinny byc poprzedzone tym 30-40sek postojem zamim turbo nawet sie nie wystudzi tylko zejdzie z obrotow bo to jest najwazniejsze a nie studzenie, ktore w sumie potocznie tak nazywamy i tak sie przyjelo ale glownie chodzi o obroty
Opublikowano
Dokladnie tak jak pisze irko. Chlodzenie turbo to nic innego jak chwila czasu dla silnika aby turbina zeszla z obrotow bedac caly czas smarowana. Gdy zjedziemy z autostrady na parking i od razu zgasimy silnik, to spada cisnienie oleju ktore smaruje turbine. Wystarczy dbac o filtry, dac chwile odpoczynku turbinie po trasie, nie katowac na zimnym i bedzie nam zluzyc dlugi czas.
Opublikowano
... Auta bardziej sportowe jak Mitsubishi EVO czy Subaru mają w ofercie ( fabrycznych katalogach jak i w salonach ) oferty z takimi gadżetami jak TurboTimer a w BMW nigdy czegoś takiego nie widziałem , gdyby było to zalecane do silników dizla bo zwiększyło by to żywotność wydaje mi się ze salon/serwis BMW również w gablocie czy w katalogu miał by taki zestaw na który zdecydowała by się nie jedna osoba , ale jak widać może nie ma takiej potrzeby .

 

:norty: Nie nie ma potrzeby, tylko nie ma interesu!!! Ta sama osoba przyjedzie i wyda większe pieniądze na nową turbinę. Takie są prawa rynku.

Co do Mitsubishi i Subaru, to "chyba" Japońskie produkty. ANALOGIA - Toyota w każdej instrukcji swojego turbodiesla nakazuje studzenie turbiny od 20 s. do 2 min. w zależności od prękości i długości przejechanej trasy!!! :duh:

REZULTAT - najmniej awaryjne samochody (przynajmniej były do tej pory).

 

Próbował ktoś pisać do bmw Polska co o tym myślą ?

 

Ja pisałem odnośnie wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów i wiadomo co odpisali (longlife - nie wymienia się) :mrgreen:. A producent tych skrzyń, GM, nakazuje wymianę co 100 kkm. TURBINY - ANALOGICZNA SYTUACJA!

 

WNIOSEK - można się z tego śmiać lub wmawiać sobie, że to nie potrzebne ale właśnie porównanie do Japońskich aut dowodzi co innego.

 

A I tak każdy zrobi co będzie uważał.

Opublikowano

WNIOSEK - można się z tego śmiać lub wmawiać sobie, że to nie potrzebne ale właśnie porównanie do Japońskich aut dowodzi co innego.

 

A I tak każdy zrobi co będzie uważał.

 

Jakie Japońskie , głupi nowy outlander ma silnik 2.0 did z vw passata b6 a silnik 2.2 jest Francuzki . Dla mnie oznaczenie Japoniec skończyło się kilka lat temu gdzie faktycznie auta Japońskie były nie do zajechania .

Teraz Japoniec oznacza markę , która wyrobiła sobie renomę kilka lat temu a nie teraz .

Takie jest moje zdanie

Opublikowano

jeepa to chyba w 60% mam z vw zbudowanego... moze i lepiej bo czesci tansze :D silnik ten sam co grupa audi itp

kamil20011 trzeba tez zauwazyc, ze kiedys niemieckie auta tez nie psuly sie tak jak teraz, zwyczajnie nie oplaca sie produkowac bezawaryjnych aut i juz zaden producent nie popelni tego bledu :wink:

  • 6 lat później...
Opublikowano

Witam, wiem... 6 lat wątek nie ruszany ale odkopię.

 

Czy ktoś zamontował coś takiego w 530d z przyciskiem start stop ? Potrzebuję takie coś do swojej buni.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.