Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moc niezła, 300km w dieslu :)

Rozumiem, że masz automata? Czy to jest dalej skrzynia 6-cio biegowa ? Czy może więcej ?

tak mam automat 6 biegowy, innych na razie nie ma w ofercie E9x, z racji tego, ze jest to automat w momnecie ruszania (istnieje szansa rozwalenia skrzyni oraz calkowity brak trakcji na 1 i 2 dla takiego momentu i standardowych opon) tunner wprowadzil mi "elektroniczny kaganiec" na 1 i 2 biegu w postaci ~50% mocy/momentu pomiedzy seria a nowym softem (czyli jezeli w serii mialem przy danych obrotach ~100koni a po chipie ~120koni to u mnie wchodzi ~110koni), 100% chipu (tak jak na wykresie) wchodzi dopiero od 3 biegu czyli wtedy kiedy auto juz jedzie i naprawde potrzebujesz "mocy dynamicznej" (wyprzedzanie, szybkie przemieszczenie sie z danego punktu....)...

Widzę, że masz nowe auto, jak jest z gwarancją po takim zabiegu ? Rozumiem, że dealer tego nie wykryje, tak ? No i czy można tak chipować chwile po kupnie ? Nie powinno się najpierw "dotrzeć silnika" ? Zaznaczam, że nie znam się na tym i pytam zupełnie z ciekawości. Swoją drogą dosyć imponujące parametry. Pzdr.

tak auto jest/bylo nowe, obecnie przejechalem nim ~9 tys.km, po 4 tys. km zrobilem przeglad olejowy (olej+filtr) i uwazam, ze od tej granicy auto jest juz dotarte...co do programu/gwarancji: jezeli wgrywasz program przez gniazdo diagnostyczne to komp. rejestruje ilosc wgrywan (czywiscie dobry "tunner" moze to wykasowac ale to jest juz kolejna platna usluga i musi byc "dobry" tunner...), w przypadku gdy idziesz na gwarancje nawet z ponownie wgranym "starym" softem "glebsze" badanie ASO powinno to bez wiekszego problemu wykryc (poniewaz program masz ORI ale liczba nie ASOwych wgran jest 3: 1-ORI, 2-CHIP, 3-ORI)...inaczej wyglada sprawa gdy soft jest wgrywany bezposrednio do komputera/sterownika (rozlozenie komputera auta na czesci...) przez "podlaczenie" sie do niego "kabelkami", jest to duzo trudniejsze poniewaz sam komp. ma zabezpieczenia przed tego typu "dlubaniem" i dla takiego dzialania na chwile obecna nie ma mozliwosci wykrycia...a co do gwarancji, mialem juz naprawde "duzo" nowych aut i nigdy nic mi sie takiego nie zepsulo co byloby zrobione za darmo :duh: jak wyjdzie cos naprawde "grubego" to ASO zawsze Ci bedzie sie staralo przekazac, ze to nie wina auta tylko niewlasciwe dzialanie kierowcy ... pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Gdybym teraz kupował nowe auto i miałbym wystarczający budżet na ten cel to tylko taką 330d bym kupił. Nie dość, że szybkie to jeszcze oszczędne :)

Proszę niech się nie włączają przeciwnicy diesli, ale wolałbym 330d 10x bardziej niż 330i :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

450NM przy 4500rpm! o cholera! Stelarz fotela wytrzymuje? Nie masz problemów z oddychaniem w trakcie przyspieszania?

 

Zapytalem kiedy Marka ile wyciąga z tych silników. Napisał: 290kuni i 600NM. A tu proszę o odpowiednio 10 i 14 wiecej PIEKNIE

 

Opisz wrażenia. Bardzo pali laka? Skrzynia ogarnia temat, czy głupieje w czasie pełnego ognia?

 

 

 

/////////////////////EDIT: przenosze pytanie do tego działu, wiec w dziale serii 5 nei musisz opdowiadać :)

Opublikowano
Aż takie problemy z trakcją?? Jakie masz opony z tyłu

225/45/17, indeks Y, CONTI SPORT CONTAC 3, bez ROF + najlzejsza seryjna felga firmy OZ (alleggeritta 7,2kg/1szt., najbardziej znana "zloty OZ" czyli ultraleggera montowana seryjnie w specjalnych wersjach subaru sti wazy prawie 1kg wiecej), jezeli chodzi o trakcje to zamiast "ogranicznika" wystarczyloby zamonotwac ORI fele + opony ROF :mrgreen: i wyszloby na to samo ale "trwalosc" skrzyni wziela gore dlatego jest "filterek", zowlennicy palenia gumy pewnie powiedza: lipa :mrgreen: ale dla mnie to pasuje :mrgreen:

Gdybym teraz kupował nowe auto i miałbym wystarczający budżet na ten cel to tylko taką 330d bym kupił. Nie dość, że szybkie to jeszcze oszczędne :)

Proszę niech się nie włączają przeciwnicy diesli, ale wolałbym 330d 10x bardziej niż 330i :)

kwestia wyboru :mrgreen: , jest duuuuzo fajnych i dobrych aut ale milo slyszec, ze komus tez sie podoba :mrgreen: , pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano (edytowane)
daj 255 z tyłu i nie bedzie problemów z trakcją,

widze że muszę swoim poczciwym M57 odwiedzić pana Marka, myśle że tak 270 i 570 Nm mam szanse

wg mnie P.Marek i P. Krzysiek moga zrobic wszystko, jest tylko pytnie "za ile" :mrgreen: :mrgreen:, wiem, ze nie boisz sie modyfikacji :cool2: , znasz tez ludzi z Mastrsa :cool2: , wg mnie jak robisz auto dla siebie i pod siebie to tylko oni :cool2: :cool2: zrobia na 100% to co chce klient a nie beda zamylac, ze tak jest lepiej lub tak musi byc bo ten typ tak ma :duh: oczywiscie jak masz 19tys. klientow to musisz tez walnac "babola", wiec u nich takze musz byc wpadki :mad2: jest duzo dobrych polskich firm (VTG, MR, dla mnie osobiscie V-tech...) ale tez jest duzo jeszcze lepszych (MASTERS) :cool2:

Zapytalem kiedy Marka ile wyciąga z tych silników. Napisał: 290kuni i 600NM. A tu proszę o odpowiednio 10 i 14 wiecej PIEKNIE

kazdy egzemplarz danego silnika jest inny, dotarcie, serja, przyjecie modyfikacji...Mastres robil juz ten silnik w "7" i tam bylo tak jak piszesz, moje auto bylo nr 2 z tym silnikiem i na podobnych zalozeniach kierowcow...

Opisz wrażenia. Bardzo pali laka? Skrzynia ogarnia temat, czy głupieje w czasie pełnego ognia?

sprzet ogarnia tylko na chwile obecna jeszcze "dlonie" sie poca, na jezdzie probnej balem sie jechac na wprost :mrgreen: ale na powrocie do domu byl juz dluuugi bok...

Edytowane przez AO

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
swoją poprzednia e91 320d tam robiłem bardzo lajtowo 185km i 380nm -

widzialem Towj wykres, jak na 320d krzywe mocy/momentu miales dopracowane ale mogli ja zrobic (co wiesz dobrze :mrgreen: ) jeszcze lepiej, nie mocniej tylko lepiej (widzialem u nich w bazie wykresy z 320...miodzio)

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

225/45/17, indeks Y, CONTI SPORT CONTAC 3, bez ROF + najlzejsza seryjna felga firmy OZ (alleggeritta 7,2kg/1szt., najbardziej znana "zloty OZ" czyli ultraleggera montowana seryjnie w specjalnych wersjach subaru sti wazy prawie 1kg wiecej), jezeli chodzi o trakcje to zamiast "ogranicznika" wystarczyloby zamonotwac ORI fele + opony ROF :mrgreen: i wyszloby na to samo ale "trwalosc" skrzyni wziela gore dlatego jest "filterek", zowlennicy palenia gumy pewnie powiedza: lipa :mrgreen: ale dla mnie to pasuje :mrgreen:

 

możesz rozwinąć zaznaczony fragment? Waga kół ma aż takie znaczenie dla skrzyni? Dziwi mnie to, bo pierwszy raz spotkałem się z taką opinią.

 

Swoja droga wrzuc jakas fote swojej bryki, bo z tego co pamietam nigdzie nie ma fotky :) wiesz....nie ma foty nie ma samochodu :mrgreen:

Opublikowano

Walnięcie musi być zdrowe :) chciałbym widzieć miny tych ludzi którzy widząc znaczek 318i zostają daleko z tyłu.

 

Przypuszczam że to jest juz silnik z DPFem, więc "bąków" nie widzą :D Kurde potem jak zobaczą kogoś w 320i to juz nawet nie będa podjeżdźać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

A co do DPFa jeszcze, jak on to znosi ? Jak bardzo skraca się jego żywotność :)

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

 

możesz rozwinąć zaznaczony fragment? Waga kół ma aż takie znaczenie dla skrzyni? Dziwi mnie to, bo pierwszy raz spotkałem się z taką opinią.

 

Swoja droga wrzuc jakas fote swojej bryki, bo z tego co pamietam nigdzie nie ma fotky :) wiesz....nie ma foty nie ma samochodu :mrgreen:

chodzi o tzw. mase nie resorowana, nie umiem tego "prosto i krotko" opisac, jezeli jestes zaintersowany to poczytaj w necie...najprosciej zapodaj na os napedzana opony nie ROF i porownaj wyniki (moga byc nawet na zwyklym stoperze, chodzi tylko o odniesienie jednego pomiaru do drugiego...) jakie osiagniesz w odniesieniu od opony z ROF...mozna tez inaczej :mrgreen: jak masz mozliwosc to zmien kola w "swoim" rowerze :mrgreen: :mrgreen: z ciezkich na lekkie lub odwrotnie i tez porownaj wyniki (nie mowie tu o czasie rozpedzania) ale o ilosci "zmeczenia" jakie wlozysz w rozpedzanie...

a foty calego auta nie daje, az tak nie lubie sie chwalic :mrgreen:

Walnięcie musi być zdrowe :)...

Przypuszczam że to jest juz silnik z DPFem, więc "bąków" nie widzą :D Kurde potem jak zobaczą kogoś w 320i to juz nawet nie będa podjeżdźać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A co do DPFa jeszcze, jak on to znosi ? Jak bardzo skraca się jego żywotność :)

...lekko czuc w plecach, zadnej sadzy/dymu nie ma, dodatkowo dzwiek bardziej przypomina benzyne niz poczciwego dieselka :mrgreen: jest tylko wydech :duh: dwie rurki :duh: ale wycinac to juz nie bede tak walniety to nie jestem...dodatkowo wiele osob zaklada rozne koncowki, wiec mam nadzieje, ze tez tak moje auto jest postrzegane...co do istoty: PDF, nie wiem jak to bedzie teraz, ile dam rade przejechac, jestem jednak zdania, ze jezeli nie bede mial pecha to filtr bez problemu powinien wytrzymac tyl samo co w ori....program mam zrobiony wlasciwie na +11% (seria linia 540Nm, chip linia 600Nm, moc nie ma znaczenia), podawane ilosci paliwa sa prawie identyczne, musialby wystapuic b.duzy pech aby cos ekstra siadlo....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam do Ciebie prośbę :D

 

szukałem na youtube.com jakiegoś filmiku, który przedstwiałby pracę skrzyni automatycznej w 330d jeżdzac normalnie. Mam problem natrafić na takie więc moje pytanie do Ciebie:

 

Jesteś w stanie nagrać kilku minutowy filmik ukazujący jazdę spokojną na D, kilka sprintów w małym zakresie prędkości. Chodzi o dużo mieszania biegami przez skrzynie. Zrobisz cos takiego dla mnie? :)

Opublikowano
Mam do Ciebie prośbę :D

 

szukałem na youtube.com jakiegoś filmiku, który przedstwiałby pracę skrzyni automatycznej w 330d jeżdzac normalnie. Mam problem natrafić na takie więc moje pytanie do Ciebie:

 

Jesteś w stanie nagrać kilku minutowy filmik ukazujący jazdę spokojną na D, kilka sprintów w małym zakresie prędkości. Chodzi o dużo mieszania biegami przez skrzynie. Zrobisz cos takiego dla mnie? :)

nie ma problemu, tylko musze/imy poczekac, az troche przeschnie na drogach :cry2: , obecnie kazde "srednie" wcisniecie gazu powoduje "slizg" i praca skrzyni/motoru nic sie nie ma do rzeczywistosci (auto stoi w miejscu/silzga sie a liczniki pokazuja np. 40km/h przy xxx obrotow na 2 biegu)....

co do pracy na D jak jest sucho wyglada to tak: biegi sa przelaczane przy delikatnym operowaniu gazem przy ~1800 obrotow (mowie o wskazaniach licznika) , jak wcisniesz do konca to na D zmienia biegi przy ~4000, jak przyspieszasz b.delikatnie to skrzynia nie redukuje i wchodzi na obroty na danym, wczesniej wybranym biegu, jak przyspieszasz srednio to skrzynia redukuje o 1 przelozenie, jak robisz to maks ale do granicy kickdownu to redukuje o 2 biegi, jak przekroczysz granice kickdownu to redukuje maksymalnie ale aby nie wejesc za granice 4000,

DS wyglada bardzo podbnie tylko po przyspieszaniu zdecydowanie dluzej trzyma na biegu z manewru a dopiero po jakims czasie redukuje, tutaj granica obrotowa jest na okolo ~4600,

M na ktorym jezdze wlasciwie przez 95%, trzyma biegi do odciecia a nastepnie zmienia w gore (szkoda, ze nie mozna pojechac na odcieciu...), w dol tez jest automatyczne zmiana jak obroty spadna ponizej ~1200...tutaj jak zaczynasz wyprzedzanie to jezeli nie przekroczysz kckdownu niezaleznie od sily/dynamiki wcisniecia pedalu gazu auto bedzie przyspieszac na wybranym biegu, jezeli tylko rzekroczysz kickdown to redukcja jest maksymalnie w dol tylko jedna grancia sa obroty silnika, czyli w przpadku jazdy w miescie masz redukcje z 6 na ktorej sie toczyles np. 80km/h do 2 i wtedy jezeli jedziesz z wlaczona kontrola trakcji to masz lampke :mrgreen: a jak nie to masz slizg...

konwerter momentu dziala OK nie ma szarpniec, zmiana jezeli chodzi o sama predkosc jak na diesla jest OK ale trzeba sie przyzwyczaic, ze zmiana trwa krotko ale jest bezwlanosc pomiedzy sygnalem o zmianie a samym prcesem zmiany....trzeba troche wyprzedzic moment, w ktorym oczekujemy, ze ma nastapic zmiana bigu...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
...i jeszcze o ruszaniu w DS i M, auto rusza z "1" tylko po uruchomieniu/zaplonie silnika, jakalowiek jazda auta (czyli praca skrzyni) i zatrzymanie auta do 0km/h powoduje koljeny start juz z "2" aby ruszyc z "1" musisz przejsc z DS na M i tam manulanie przejsc z "2" na "1", jezeli tego nie zrobisz ruszysz sprawnie ale z "2"... w trybie "D" chyba zawsze rusza z "2" ale tu nie jestem pewnien bo nigdy na to nie zwracalem uwagi (tak jak mowilem, nie jezdze w tym trybie)....pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Aż zaczynam zazdrościć :cry: mogę jeszcze zapytać gdzie to tak szybko jeździcie tymi furkami?

Bo już nawet w DE są tak zatłoczone autostrady że trudno 200 się bujnąć.

 

 

 

Eee tam kolego wszędzie się da, jest to tylko kwestia mocy :) Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

AO jest szansa na filmik o jaki prosiłem? :)

 

na spokojnie i ciśnienia, kiedy miałbyś czas jakbyś mógł.. :wink:

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

nowa 330d 245 jest swietnym autem i pieknie sie modyfikuje, ale nie piszcie prosze, ze jest to lepsze od 335d, bo ten silnik robi sie spokojnie na 330-340KM oraz ok. 680-720Nm, a to juz jest jednak roznica....

teraz ten nowy silnik 3.0 Biturbo z moca 306 KM w X6 i X5 robi sie nawet na 370KM i do 750Nm....

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam wszystkich, przesiadłem się z e46 330xd na e91 330d i teraz mam pytanko czy poleci ktoś w Warszawie warsztat/firmę która zchipuje moje 330d? Chodzi mi o zakład który ma hamownie itp i nie odwala fuszerki:)

Nie ukrywam również, że duże znaczenie ma cena...byle byłaby rozsądna:)

 

Pozdrawiam,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.