Skocz do zawartości

E60 komunikat Tyre pressure loss


kamil20011

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

wyświetla mi się dzisiaj komunikat na ekranie :

Czerwone(wygląda jak koło w wykrzyknikiem) Tyre pressure loss

stop carefully. With run flant tyres ("RSC" symbol) it is prossabe to continue at speeds of up to 50 mph (80 km/h) .See owner's Handbook

 

Według instrukcji jest to coś z kołami ( ciśnienie ) lecz nie wygląda auto na takie jak by miało kapcia :) ? Nawet nie wiedziałem że mam monitoring ciśnienia w kołach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy RSC nie widac za bardzo ze jest kapec, najlepiej podpiac do kompresora i sie zobaczy, ogolnie mierzy przez czujnik DSC predkosc obrotowa kola i wyswietla jak cos nie halo, z tego co sie dowiadywalem to wersje USA maja czujniki w felgach. po naprawie opony i dopompowaniu zresetuj tylko czujnik Edytowane przez Wierzba_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i drive

-vechicle setting

-rpa

-set tyre presure

-nacisnac yes, ruszyc samochodem

-wyswieli sie initlializing po chwili system activ

 

Oczywiscie na poczatku sprawdzic cisnienie w oponach, ten blad wlacza sie czasami po przejechaniu przez dziure, kamien w oponie itp.

Edytowane przez bialy14369
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to jest to RSC ?

Normalnie przyjechałem na miejsce auto stało z 15 min wykonywałem manewr parkowania i zaświeciła mi się informacja , zgasiłem odpaliłem auto myśląc ze coś się "przywiesiło" ale nadal tak jest , czy to możliwe aby w jednym kole było mało , lub róznica pomiędzy innymi kołami i dlatego wyrzuca komunikat aby napompować koło ?

Wyskakuje mi ten komunikat jak gałkę ( i drive ) wcisnę że OK wyskakuje mi jeszcze kilka zdań i żeby coś zatwierdzić lecz wszytsko jest "niewidoczne" i nie mam możliwości czegoś przestawienia

Jakieś dwa tygodnie temu wjechałem w dziurę i załatwiłem dwie felgi ( skrzywione ale opony są całe ) musiałem jedno koło zmienić bo felga obcierała o zacisk , zmieniłem na dojazdówkę a dwie felgi zawiozłem do naprawy w tym samym dniu , ale to chyba nie ma nic wspólnego ?Chyba ze mam coś w oponie gwoździka , i powietrze uchodzi powoli .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze dlatego to wyskakuje bo ten system nie mierzy cisnienia w oponach, tylko predkosc kol w odniesieniu do siebie, czasami jak masz kamien w oponie to tez ci to wyskoczy.

tu masz instrukcje po polsku do bmw napewno ci pomoze troche

http://rs734.rapidshare.com/files/215678505/Instrukcja_obslugi_BMW_E60_PL_up_by_dunaj2.rar

 

Napewno sprawdz najpierw cisnienie i zrob reset.

Edytowane przez bialy14369
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byc moze dlatego to wyskakuje bo ten system nie mierzy cisnienia w oponach, tylko predkosc kol w odniesieniu do siebie, czasami jak masz kamien w oponie to tez ci to wyskoczy.

tu masz instrukcje po polsku do bmw napewno ci pomoze troche

http://rs734.rapidshare.com/files/21567 ... dunaj2.rar

 

Napewno sprawdz najpierw cisnienie i zrob reset.

 

OKI tylko linczek nie działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Ja podobnie jak kolega dziękuję, koła dopompowane, błędy usunięte ^^, co najlepsze mechanik mi powiedział że cała sprawa z naprawą będzie kosztowała 150 zł.... dobrze że nie skorzystałem i ciesze się że można co na niektórych tutaj liczyć ;) piwko dla Ciebie Kolego za pomoc :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich komunikatow bedziesz mial wiecej,takie sa uroki runflat.Mi tez pare razy pojawily sie i myslalem na pierwszy raz ze przebilem opone a okazalo sie ze powietrze ucieka od srodka ranta felgi.Wulkanizator zdjal opone posmarowal czyms koloru bialego zalozyl z powrotem i jest spokoj.Powiedzial ze powodem takiego przypadku najczesciej jest sprawdzanie cisnienia raz na rok albo wlasnie jak sie kumunikat pojawi :wink:
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze dodam od siebie. Procedurę kolega wykonał poprawnie, jako że należało zacząć od dopompowania kół właśnie a później aktywacja w komputerze. Jako ciekawostke dodam jednak, że doslownie kilka dni temu miałem podobny przypadek. Pomimo sprawdzenia ciśnienia komunikat bardzo szybko pojawił się ponownie. Udałem się zatem do serwisu ogumienia i okazalo się, że w przedniej oponie mam ... pięknego gwoździa. Oj kochane te Bunie, że tak nas pilnują :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Koledzy pomóżcie w moim bmw też pojawił się komunikat z tym czerwonym kołem ale ja nie mam czujników cisnienia w kołach poza tym w komputerze pokładowym w zakładce tyre/whell? (juz nie pamiętam) ta opcja jest niedostępna czyli nie mam tego w wyposazeniu. Miałem opony run flat i wbił mi sie w jedną gwóźdź ale zmieniłem opony na inne zwykłe a błąd został :cry: jak go skasowac??? :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TEJ OPCJI NIEMA nawet na komputerze jest zaznaczona ,,na szaro'' tzn nieda sie jej wlaczyc

a blad tire pressure loss nadal sie wlacza... po wymiane kół :x

 

Proponuje zacząć od przeczytania lub przynajmniej przejrzenie instrukcji obsługi samochodu - można się z niej dowiedzieć jak obsługiwać podstawowe funkcji auta.

Funkcja RPA będzie aktywna gdy samochód ma odpalony silnik i stoi w miejscu wtedy można zainicjować system i jechać autem aż pojawi się komunikat o aktywnym systemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podczas jazdy w zakładce wyswietla sie instrukcja o sprawdzeniu stanu kół tylko tyle niema zadnego rysunku z oznaczonymi kołami tak jak widziałem to w innych wersjach e61 na komputerze pokładowym

 

Tak jak kolega wyzej napisał, wszystko masz w instrukcji obsługi, jesli nie masz po polsku to znajdziesz ja w google w formacie pdf.

 

Ps. To co widac na filmiku wyzej to chyba dotyczy wersji z USA które mają czujniki ciśnienia w kołach, a nasze europejskie nie mają i robi się to inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Panowie, mam problem ze skasowaniem alarmu. Uszkodzeniu uległa mi opona, został wymieniony komplet kół na jednej osi. Niestety alarm pozostał.

Próbowałem dostać się do menu serwisowego, ale alarm jest jakby nadrzędny. Po przekręceniu kluczyka od razu wyskakuje czerwona ikonka z oponą oraz na Idrive komunikat o niskim ciśnieniu w oponach. Nie mogę dostać się do żadnych ustawień.

To samo jest po uruchomieniu silnika. Czy możliwe, że opony zostały źle dopompowane i to jest przyczyna, albo jest różnica w ciśnieniu przód/tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.