Skocz do zawartości

dziwny problem na 3 i 4 biegu 316i Compact


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, zauważyłem dzisiaj iż na 2, 3 biegu w momencie dodawania gazu zaczyna strasznie zamulać auto, po chwili dostaje mocy i znów muli. Problem występuje w momencie dodawania gazu na powyższych biegach. Co może być ojawem takiego zachowania : sonda lambda , pompa ? czy jeszcze coś innego. proszę o pomoc :cry2:

dodam tylko że wczoraj sprawdzałem poziom oleju w skrzyni biegów, ale chyba to nie powinno mieć żadnego znaczenia

Opublikowano
Powiem, że mam podobnie. Podejrzewam, że te drugie zamulenie jest normalne (obroty się kończą). Sprawdź może "gumę-rurę PRZEPŁYWOMIERZA" jak ma jakieś pęknięcia to warto zalepić a najlepiej wymienić.
Opublikowano

przy jakich wartościach następuje zamulenie (lub odcięcie) -dodam że mi odcina przy 5200obr/min

wg. mnie należałoby sprawdzić manometrem ciśnienie pompy paliwowej...

Opublikowano
pojechałem dzisiaj co prawda na konsultację słowną :wink: do znajomego mechanika, przy okazji sprawdzic jak się będzie spisywała bunia podczaj jazdy. Powiem tak jadąc było trochę lepiej problem wyczuwa się delikatnie na 2 i 3 biegu. Wcześniej jeszcze zaczął pojawiać się problem z wbiciem 1 biegu dopiero jak trochę się auto rozgrzewało było ok. Nie wiem może przez to że powiedziałem mechanikowi o tym drugim problemie to zaczął przypuszczać że to sprzęgło. Już sam nie wiem, ale przecież gdyby to było sprzęgło to już przy ruszaniu by trzęsło. Mechanik twierdzi iż przy tych sprzęgłąch różne dziwne objawy mogą się dziać gdy pada. (odnośnie obrotów to go dusi, gdy zaczyna przekraczać 2500obr/min, jak zaczynam dodawać więcej gazu , przy mniejszym dodawaniu gazu problem jest prawie wogóle nie wyczuwalny. :?:
Opublikowano
Podepnij pod komputer i może coś wyjdzie zanim wymienisz pół auta za radą mechanika :D Lambda padająca może takie objawy powodować.
Opublikowano
przy jakich wartościach następuje zamulenie (lub odcięcie) -dodam że mi odcina przy 5200obr/min

wg. mnie należałoby sprawdzić manometrem ciśnienie pompy paliwowej...

Jak Tobie odcina przy 5200 to napewno masz cos nie tak ... bo u mnie pieknie kreci do 6500 :)(no moglby, lepiej ale nie jest najgorzej )

Opublikowano
co prawda nie byłem na diagnostyce, ale na 99% wydaję mi się że to sonda lambda, dosyć wysokie spalanie ok 14l/ do tego obkopcony wydech. Kiedyś będąc na diagnostyce mechanik stwierdził że sonda świruje. Nie dajac jednak gwarancji czy nie był to problem z zatankowaniem kiepskiego paliwa. Teraz wszystkie objawy na to wskazują co wy na to :?:
Opublikowano
witam ponownie wkońcu wybrałem się na podpięcie pod kompa, po znalezieniu odpowiedniej osoby, która nie zdarła ze mnie zbytnio koszt 50 zł uważam za przystępny. ( ASO inkasuje za taką usługę 200 + VAT, inne "warsztaty" do których się udawałem o kwocie poniżej 70, 80 zł nie chciały słyszeć. Na X431 kod kłopotu001 70 czujnik , kod kłopotu 002 201 kontrola czujnika , także ewidentnie sonda labmda. Teraz pytanie jaka sonda NGK czy Bosch. :?: co myślicie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.