Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W V8 jest zamontowana na tylnej ścianie kolektora ssącego (od podszybia) jest tam kilka śrub które trzymają obudowę. W moim przypadku auto po odpaleniu buchało olejem i słychać było czasem wycie z silnika, poza tym silnik wyrzucał przez wydech duże ilosci oleju na 1000km jakieś 3, 4 litry.
Czy ktoś zamawiał BMW?
Opublikowano

Kolego Maxtoto dziękuje za odpowiedź , też mam V8 . Slyszałem też coś o metodzie wyciągania bagnetu kiedy silnik chodzi , tak samo korek się odkręca na chodzącym silniku tylko nie wiem co dalej , może ktoś mi dokładnie opisać te metody ?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Kiedy odma będzie poszarpana pierwsze objawy to nierówna praca fałki, będzie nią lekko szarpać a później wycie i buchanie olejem tego nie da się przegapić wierz mi inaczej nie ma co zaglądac i doktoryzować. Dzięki koledze z forum zaoszczędziłem sobie wymiany uszczelniaczy zaworowych i sprawdzania nieszczelności tłokowych takie opcje przedstawiał mi każdy mechanik z jakim mialem do czynienia to durnie patentowane. Czytaj forum, słuchaj tych ziomków nie daj sobie durnot wciskać te zbuki tylko siano ciągną.
Czy ktoś zamawiał BMW?
Opublikowano

Mój problem polega na tym że coś mi olej zaczeła wciągać . Odme wymieniałem jakieś 50-70 tys km temu dlatego chce sprawdzić ta odme tymi metodami o które pytam , ale nie moge nigdzie znaleść opisu tych metod .

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
jak jest walnieta odma tj memebrama odmy to silnik zaciaga przez korek gdy go odkrecisz gdy jest dobra nie powinno zbyt mocno ale zawsze bedzie cisnienie ze skrzyni korbowej leciutko dmuchac .. no i powinny spasc obroty dosc znacznie
Opublikowano

ja mam dokladnie to samo co kolega wyzej, na 1000km wezmie mi ze 3 litry oleju....poza tym nie rowno potrafi chodzic, i czuc to na silniku. a v8 powinno stac jak mur:D

korek u mnie ciezko odkrecic od oleju, i wyczytalem gdzies wlasnie ze to moze byc odma. a nie zmienialem nigdy poprzedni wlasciciel rowniez.

no i takze wszyscy mechanicy mowia o uszczelniaczach...heh porownujac koszty 4tys zl za uszczelniacze a 200 za odme??:>

 

tylko mam maly problem....jak ja wymontowac?wiem ze jest z tylu za komora korbowa, ale jak sie do niej dostac?duzo rozbierania?

moze ktos z Was to robil, dacie jakies instrukcje?:>

Opublikowano
Czasem może świszczeć dziwnie i po odpaleniu z rana bucha olejem, odma jest w plastikowej obudowie na tylnej ścianie kolektora ssącego(od podszybia) demontaż jest banalny pod warunkiem że wszyskie śruby są w dobrej kondycji. W moim przypadku dolna śruba sie obrobiła to imbus albo torx i trzeba było kolektor zdejmować a co za tym idzie listwe wtryskową więc się wtedy mocno komplikuje sam się nie odważyłem. Tak czy siak sprawdzenie odmy to postawa w tym przypadku zapewniam cię stary. Powodzenia.
Czy ktoś zamawiał BMW?
Opublikowano

juz sprawdzalem, odma do wymiany. nawet juz czeka:> tylko wziaSC sie za to ciezko, jak nigdy sie tam nie zagladalo. ale skoro mowisz ze takie to proste to dzis przy zmianie oleju sobie lookne:)

thx:)

Opublikowano

Witam

 

Panowie sprawdziłem metode z bagnetem . Wyciągłem bagnet zapaliłem silnik i przyłożyłem palec do otworu na bagnet i czułem tylko takie lekkie dmuchanie do góry , czy taki objaw jest prawidłowy ?

 

 

Pozdrawiam

  • 5 lat później...
Opublikowano

Odma sprawna- nie równa praca silnika po odkreceniu wlewu oleju lub wyjecia bagneta. Zasysanie powietrza przez wlew oleju lub bagnet.

 

Odma nie sprawna- minimalną lub zero reakcji silnika na odkrecenie wlewu oleju bądź wyjecie bagnera, dmuchanie z wlewu oraz rurki bagnetu. Wycieki oleju głównie z pokrywy zaworów. Palenie oleju co za tym idzie dymienie przy rozruchu.

 

Obiawy mogą występować razem lub pojedynczo jest to związane ze stopniem zużycia odmy oraz czasem przez który silnik pracował na uszkodzonej odmie

 

Objawy tycza się jedynie silników wolnossacych

Opublikowano

Osobiście wymieniałem komplet,przewody również.I dobrze że kupiłem komplet bo te przewody są już bardzo kruche,że dwa uszkodziłem przy demontażu oraz jeden tan od bagnetu był już pęknięty.Jednak moja jest trochę inna.Najkruchsze były te na kolektorze ssącym.

 

Wysłane z Nexusa 6

Opublikowano
Jakiej firmy odma lepszą febi czy mayle? Wiadomo oryginał najlepszy ale tak się zastanawiam jeszcze nad tymi dwoma markami, oczywiście interesuje mnie cały komplet z wężami?
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odme i przewody, czy to w 735/740 czy 728i należy traktowac jak część eksploatacyjną i wymieniac co 50-60 tys km. A już na pewno po zakupie auta (chyba ze mamy dowody ze była niedawno zmieniana).
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Dokładnie się pod tym podpisuję. Ja dodam od siebie, że u mnie wymieniałem jako pierwszy odmę, mimo iż auto kupiłem z niemiec nikt tam nigdy tego nie robił wysztskie podzespoły z 2000 roku były.
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.