Skocz do zawartości

[E87] - 120d Wymiana świec żarowych


pavel3d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Mam pytanie odnośnie wymiany świec żarowych w BMW M1 2.0D. Czy jest możliwość samodzielnej wymiany "w garażu"? Czy pojawiają się jakieś komplikacje?

Ewentualnie co powinienem wiedzieć?

Z gory dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece mogą być zapieczone i czasami zdarza się ,że mogą się ukręcić!!

operacja prosta, ale może przerodzić się w koszmar - ja proponowałbym oddać komuś innemu, kto weźmie odpowiedzialność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dwoje babka wrózyla, mechanik z jednego z dwóch wartszatów w którym serwisuje auto mówi, ze bywa różnie, czasem idzie bez problemu a czasem świeca sie ukręca. Sam bym nie ryzykował

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Siema, jakiś czas temu sam osobiście wymieniałem. Bez najmniejszego problemu.

Jedynie co to trzeba zdjąć kolektor ssący, troche z tym gimnastyki, uzbrój sie w dobre klucze i po sprawie.

Gdyby nie kupa plastików pod maską do zdjęcia, to roboty na max 1h.

pozdrawiam

 

A i co do zapieczonych świec - to prawda, ale zdarza się to najczęściej w autach powyżej 8 lat, gdzie nigdy wczesniej swiece nie byly wykręcane, a chodzi głównie nie o zapieczenie świec, tylko o fakt że głowica jest aluminiowa, a aluminium jak to aluminium- nie koroduje tylko się utlenia i to najcześciej na gwincie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
bywa różnie, czasem idzie bez problemu a czasem świeca sie ukręca.

Potwierdzam, ale są na ukręcone świece sposoby z którymi w garażu raczej sobie nie poradzisz.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam,nie chce nowego temtu zakladac wiec podlaczam sie tutaj!!dzis bylem na kompie moja e87 118d 122pz z 04 i po sprawdzeniu wszytski parametrow wyszlo ze swieczki 3 i 4 sa do wymiany oraz regurator napiecia(tak mi gosc powiedzial) ,laduje 11 z groszem, a jak sprawdzalem na akumulatorze to 14,6v!i tu moje pytanie czy nie powino sie to wyswietlic na desce?i na jakie wymienic zamowilem ngk?a i pali normalnie ale zima blisko... dzieki za info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,nie chce nowego temtu zakladac wiec podlaczam sie tutaj!!dzis bylem na kompie moja e87 118d 122pz z 04 i po sprawdzeniu wszytski parametrow wyszlo ze swieczki 3 i 4 sa do wymiany oraz regurator napiecia(tak mi gosc powiedzial) ,laduje 11 z groszem, a jak sprawdzalem na akumulatorze to 14,6v!i tu moje pytanie czy nie powino sie to wyswietlic na desce?i na jakie wymienic zamowilem ngk?a i pali normalnie ale zima blisko... dzieki za info

 

żadna informacja na desce nie zostanie wyświetlona, chyba, że ładowanie będzie bardzo słabe to tak.

Proponuję jeszcze sprawdzić ładowanie w ukrytym menu, jeżeli jest powyżej 14v to zmień mechanika, jezeli poniżej to faktycznie zacznij się rozglądać za alternatorem lub regulatorem.

Czy ostatnio nie pomagałeś komuś odpalić auto poprzez tzw "kable"?

 

 

Przy okazji, wymieniacie świece co jakiś czas (lub po przebiegu x km) czy dopiero jak coś się dzieję ? słabo pali w zimie itd... ?

 

ja po zimie miałem chyba 2 świeczki do wymiany, ale temat zostawiłem na później, ponieważ wiosna, lato - ciepło... a ryzyko wymiany "bezcenne" :lol:

 

wymianę proponuję tylko wtedy, jak będzie "inaczej" odpalał niż zawsze - nie jest możliwe, że wszystkie świece padną odrazu. Auto odpalisz nawet z jedną dobrą świecą (oczywiście mowa o temp ponizej 5 stopni) Często, gesto padają sterowniki świec - obiawia się to informacją, że wszystkie świece sa do wymiany. Wiemy, jak sprawdzić świecę, która jest wkręcona, czy jest dobra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

odgrzebuje temat

 

1. świece, które idą na pierwszy montaż to BERU i na takie zalecają wymienić mechanicy

2. świece trzeba wymienić jak się spalą (już nie działają) ale czasem nawet jeszcze działające świece mogą nie grzać już jak należy, więc nawet jesli działaja to myśle, że po 100-150 kkm warto wymienić komplet. Choć mi się nie zdarzyło, żeby po 150-200 kkm jakaś nie byla spalona.

3. na wymianę wydaje mi się, że znalazłem sposób przy użyciu klucza dynamometrycznego, który działa w dwie strony, czyli na odkrecanie i dokrecanie. Swieca powinna być przykrecana momentem 15 Nm a moment zrywający gwint to 35 Nm. Zatem ustawiam klucz na 25 Nm i odkręcam, jesli mi się uda to jest ok, jeśli klucz przeskoczy to wiem, że świeca jest zapieczona i jest duże prawdopodobieństwo ukręcenia. Wtedy albo troche penetratora w gwint i czekamy dzien, potem ponowna próba itd, jesli się nie powiedzie to warto podjechać do firmy, która ma odpowiedni sprzęt do bezpiecznego usunięcia ew. ukręconej świecy.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam,nie chce nowego temtu zakladac wiec podlaczam sie tutaj!!dzis bylem na kompie moja e87 118d 122pz z 04 i po sprawdzeniu wszytski parametrow wyszlo ze swieczki 3 i 4 sa do wymiany oraz regurator napiecia(tak mi gosc powiedzial) ,laduje 11 z groszem, a jak sprawdzalem na akumulatorze to 14,6v!i tu moje pytanie czy nie powino sie to wyswietlic na desce?i na jakie wymienic zamowilem ngk?a i pali normalnie ale zima blisko... dzieki za info

 

żadna informacja na desce nie zostanie wyświetlona, chyba, że ładowanie będzie bardzo słabe to tak.

Proponuję jeszcze sprawdzić ładowanie w ukrytym menu, jeżeli jest powyżej 14v to zmień mechanika, jezeli poniżej to faktycznie zacznij się rozglądać za alternatorem lub regulatorem.

Czy ostatnio nie pomagałeś komuś odpalić auto poprzez tzw "kable"?

 

 

Przy okazji, wymieniacie świece co jakiś czas (lub po przebiegu x km) czy dopiero jak coś się dzieję ? słabo pali w zimie itd... ?

 

ja po zimie miałem chyba 2 świeczki do wymiany, ale temat zostawiłem na później, ponieważ wiosna, lato - ciepło... a ryzyko wymiany "bezcenne" :lol:

 

wymianę proponuję tylko wtedy, jak będzie "inaczej" odpalał niż zawsze - nie jest możliwe, że wszystkie świece padną odrazu. Auto odpalisz nawet z jedną dobrą świecą (oczywiście mowa o temp ponizej 5 stopni) Często, gesto padają sterowniki świec - obiawia się to informacją, że wszystkie świece sa do wymiany. Wiemy, jak sprawdzić świecę, która jest wkręcona, czy jest dobra?

 

Jak poznać czy sterownik jest do wymiany gdzie on się znajduje ?? u mnie przy odpalaniu kreci dłużej i pali się kontrolka świec jak odpali gaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są zdrowe świece i po podłączeniu pod kompa będą błędy na cylindrach to sterownik ;) (nie pamiętam dokładnie jaki błąd).

Do sterownika da się dojść od dołu, z tego co wiem wystarczy zdjąć jedną osłonę. Gdzieś było w jakimś poscie o tym.

Jeśli pali się kontrolka świec to raczej może tak być, kiedyś z 2 lata temu przy -20 też paliło się chwilę zanim zapalił potem zgasło.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że mają 5V, a dokładnie to chyba 6V, to podłączenie je na krótko pod AKU. 12V ich nie uszkodzi. Sam tak robię.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kolega na forum, który zajmuje się regeneracją tychże sterowników. Kupisz nowy to prędzej czy później znowu padnie, a gość daje dożywotnią gwarancję :) W dodatku liczy sobie za naprawę ok. 4 razy mniej niż kosztuje nowy sterownik. Sam regenerowałem u niego i jestem bardzo zadowolony :lol:

Po czym poznać co jest padnięte to ładnie wytłumaczył kolega Sweeper :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spodu auta, pod zdjęciu plastikowej osłony silnika, po stronie kierowcy, znajduje się taka jakby metalowa półeczka. Trzeba ją odkręcić i oczom ukaże się sterownik. Gdzieś na forum widziałem DIY do e91 (w jedynce jest tak samo) ze zdjęciami - także poszukaj sobie i wszystko Ci się rozjaśni :)

 

Tu masz link: viewtopic.php?f=15&t=152003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.