Skocz do zawartości

320i dziwny pisk na rozgrzanym silniku


panienka bmka

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Mam wielki problem i nie mogę sobie sama z nim poradzic.Otóż przy rozgrzaniu silnika do 90 stopni,silnik zaczyna popiskiwac.Myslałam że to łozysko w alternatorze-wymieniłam i dalej jest to samo:((

Wymieniałam tez rolkę napinajacą na pasku wieloklinowym osiemdziesiątkę i znowu to samo:((

Może ktoś miał podobny problem??

 

________

Zmieniłem tytuł tematu. mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek też jest ok.Silnik zaczyna "świergolic" -tak to nazwę,gdy temp silnika osiągnie 90 stopni.Póki sie nie rozgrzeje wszystko jest ok,a im wyższa temp tym głośniej słychac:(Mechanior powymieniał wszystko o czym pisałam post wyżej i podobno miało byc ok a nie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

zakładam że pompa wody też została wymieniania? A może coś z rozrządem? Może jakaś rolka się przyciera? Trudno wskazać jak nie słychać silnika.

Kolego matiss, czy tytuł postu jest dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tytuł postu jest dobry?
nie jest najgorszy :D do tego dotyczy e36 bo:
Wymieniałam tez rolkę napinajacą na pasku wieloklinowym osiemdziesiątkę i znowu to samo:((
a takowa w m20 nie występuje.

Co do pytania to skoro

Póki sie nie rozgrzeje wszystko jest ok' date='a im wyższa temp tym głośniej słychac[/quote'] to stawiam na pasek bo sprawne visco czyt; załączające się kiedy trzeba stawia dużo większy opór .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój drogi.To że jestem kobietą,nie znaczy że aż tak głupią.:)
Moja droga to że jestem mężczyzną to nie znaczy że szowinistyczną świnią :D czy ja napisałem że jesteś głupia ? :oops: napisałem że Ty masz silnik inny niż m20 :8) bo w m20 napinacz paska klinowego nie występuje .A jeśli w Twoim aucie takowy występuje to masz e36 z silnikiem m50 .To jest cytat z Twojego postu w innym temacie :

 

 

Nowy postprzez panienka bmka » Sob Sty 30, 2010 4:42 pm

 

 

''No własnie... zastanów sie nad kupnem:) ja mam betke 320 I 2l w gazie i benzynie,ale teraz jeżdzę na benzynie i powiem ,że im więcej KM i im większy silnik ,tym więcej pali.rozrząd masz na pasku ,więc musisz wymienic po jakims czasie,ja mam na łańcuszku :wink: więc jeżdzę póki sie nie zerwie.Betka jest strasznie niska i w zimie jest to problem,ale za to latem.... niebo w gębie :lol:''

 

Zbyt szybko i pochopnie wyciągasz wnioski :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no i o to chodzi koleżanko. Pytanie zadanie powinno być w forum o e36 e nie e30....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a pasek był zdjęty???po zdjęciu pasak alt. i odpaleniu silnika (oczywiście warto to zrobić jak silnik jest już zagrzany) bedzie można wylkuczyć/potwierdzić te piski związane z paskiem lub pompą wody..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nie doczytałem do końca tematu, kiedy to koledzy rozszyfrowali, że chodzi o E36. W takim razie przenoszę do działu E36.

Porządek musi być.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dziękuje bardzo kolego mattis za zmianę nazwy tematu:)Nie wiedziałam ,że tu na forum tak rygorystycznie przestrzega się miejsc,gdzie umieszcza się post.Prosiłam tylko o pomoc i z góry za nią dziękuje:)

[list=]

 

Nie chodzi o rygor, tylko o niedomówienia. Kolego wspomniał ze w e30 nie ma takie rolki (80mm o kórej pisałaś) i miał racje a niepotrzebny zgrzyt wynikł ze źle umiejscowionego tematu. Ale nie ważne, każdy uczy się na błedach hehe :D

I tak ja kolega na końcu napisał. Zagrzać do momentu piszczenia, zdjąć pasek, odpalić i bedziesz wiedzieć czy wina leży po stronie paska i jego osprzetu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki... spróbuje tak właśnie zrobic...myślę ,że to chyba jednak wina paska,ale to po "zabiegu" hehe.

Kolego Mattis...Ty chyba nie lubisz kobiet?!Ale nie mnie to oceniac....

Straszny "nacisk" tu na mnie :(

Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za cenne wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, Marek M napisał że jak masz rozrząd na pasek to co jakiś czas musisz go wymienić.

Dla uściślenia:każdy producent podaje ile tyś. km można przejechać na danym pasku rozrządu i należy go wymienić,niektórzy przez zapomnienie lub eksperymenty mówią że przejeździli więcej, ale takie praktyki mogą prowadzić do wymiany głowicy jak pasek się zerwie.

Ci co niewiedzą ile na tym pasku jest przejechane radził bym wymienić,a koszt będzie mniejszy.

Co do łańcucha to prędzej będzie dzwonił o obudowe niż się zerwie i to będzie znakiem że czas go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mam wielki problem i nie mogę sobie sama z nim poradzic.Otóż przy rozgrzaniu silnika do 90 stopni,silnik zaczyna popiskiwac.Myslałam że to łozysko w alternatorze-wymieniłam i dalej jest to samo:((

Wymieniałam tez rolkę napinajacą na pasku wieloklinowym osiemdziesiątkę i znowu to samo:((

Może ktoś miał podobny problem

A czy ten mechanik przyjżał się czy nie ma luzu na elementach 8 i 20 na rysunku :arrow: http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/c/231.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, Marek M napisał że jak masz rozrząd na pasek to co jakiś czas musisz go wymienić
gwoli ścisłości zacytowałem :8) tyle że to ma się nijak do problemu koleżanki bo nie o pasek rozrządu się rozchodzi.
powiedziano mi ' date='ze moge jeżdzic dopoki łancuch sie nie urwie.[/quote'] lepiej żeby się nie urwał :nienie: warto żeby ktoś do niego zajrzał bo łańcuchy ,ślizgi i napinacze też są elementami wymiennymi.
Kurcze...chyba jednaj powrocę do opelka a becie poprostu sprzedam...
tylko spróbuj :norty: zacznij od sprawdzenia tego paska kiedy wiskoza zacznie pracowac bo najprawdopodobniej to pasek ponosi winę .Są specyfiki w sprayu do konserwacji pasków zapobiegają poślizgowi kiedy pasek pracuje pod obciążeniem.Jutro podam Ci jego nazwę bo mam w garażu i często z niego korzystam bo jak wiadomo silnik m40 słynie z klepiącego rozrządu i piszczących pasków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze...chyba jednaj powrocę do opelka a becie poprostu sprzedam...

Jak ja powiedziałem do żony że może kupię jej jakieś małe autko np:opla corsę to ona do mnie :nienie: ,i że z małych autek to by jej najlepiej pasowało e36 compact

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć panienka bmka bez urazy przeczytałaś lecz nie zrozumiałaś ,mała lekcja z mechaniki:jak pasek rozrządu się urywa to wałek rozrządu staje niektóre zawory są otwarte(wciśnięte w dół) wał korbowy pracuje nadal i ciśnie tłoki do góry wtedy uderzają w te zawory gną je i pęka głowica.

Kwestia łańcuch rozrządu to: naciąga się i wyciera i wtedy go słychać bo bije o obudowę i wiemy że jest do wymiany.

Podsumowując:wymianę łańcuch zdjagnozujemy ,a pasek trzeba stosować się do zaleceń producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie lekcja jednak sie przyda....wiem o co chodzi ,ale tak zagmatwałam to wszystko ,że sama sie pogubiłam ,do czego sie przyznaje:).A co to auta..ta marka chyba poprostu mnie nie lubi?! hehe.No nic.. zaczne dzis od wymiany paska klinowego...Wczoraj jak jedziłam "spokojnie" to było w miare ok,ale jak dałam mu mocniejszy wycisk(drogi mamy już coraz lepsze :norty: ),znów pojawiło się piszczenie...brzeęczenie niewiem jak to nazwac...

a może jest ktoś z Siedlec na tym forum kto mi zechce wspomóc radą??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.