Skocz do zawartości

328ci "Plywanie" podczas jazdy


Nowik892

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że to mój pierwszy post na forum, chcial bym sie ze wszystkimi fanami marki przywitac. Moj problem polega na tym, że podczas dodawania gazu, i odpuszczaniu go, samochod delikatnie blywa jakby tylem w prawo i lewo, sytuacja zaczela byc mocniej odczuwalna od kilku dni, autko mam 2 miesiace(e46 328ci), dodatkowo slychac stuki z tylnego zawieszenia podczas np. zmiany biegu, czy oba problemy sa powiazane ze soba?? Cala sytuacja mnie dosyc denerwuje poniewaz jestem troche pedantem jesli chodzi o samochody i chcial bym aby wszystko dzialalo na 100%. Wiem, ze pewnie bylo juz pare pytan o taki problem ale szukalem dlugo i nic konkretnego nie moglem znalesc. Aha i jesli to nie jest problemem czy mogli byscie napisac przyblizone ceny napraw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

jeśli chodzi o stukanie to tak je sli dobiega tak jak by z środka auta to do wymiany podpora wału a jesli z końca co wydaje mi sie bardziej prawdopodobne to jest do wymiany smiemblok który mocuje most do sanek a pływanie jest spowodowane zła geometrią tylnego zawieszenia i należy jechac na regulacje no chyba że tyuleje wachaczy sa już bardzo wyjechane to sama regulacja malo da i trzeba będzie je wymienc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę nie rozumiem takich postów.

Kolego skoro auto Ci pływa i słyszysz stuki z zawieszenia to podjedź na najbliższą stację kontroli pojazdów i za 20 zł (tyle biorą u mnie) diagnosta sprawdzi i powie Ci w czym jest problem. Niestety ale na forum nie ma jasnowidzów co na odległość potrafią zdiagnozować problem :norty: a szkoda :cry2:

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też zakładałem podobny post u mnie wymienione tuleje i ustawiona geometria amory 78% i uwarzam że nie jest tak jak powinno bo troche zamiata

problem może leżeć w oponach.

u mnie na 15/195/55 zimowych auto plywa jak łódka ale za to na 19/235/35 .. jest wspaniale :)

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Ci odpowiadam, jestem po takim samym problemie:), Do wymiany w najlepszym wypadku masz poduszkę trzymania tylnego mostu ( koszt 90zł). W najgorszym wypadku będzie to poduszka trzymania tylnego mostu + podpora wału napędowego i sprzęgło elastyczne wału napędowego:) . Co do pływania, jeśli most i wał się rusza to i samochód buja:) Należy zrobić te rzeczy które Ci wymieniłem i jechać na geometrie:) a tak z ciekawości, uderzyłeś w cos;)?
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie uderzylem, ale niestety urok uzywanych aut to wrozenie z fusow (na felgach nic nie widac zeby bylo uderzenie np bokiem w kraweznik) :lol: a co do kolegi ktory mowil zeby pojechac na stacje diagnostyczna i tam mi powiedza co jest do wymiany, to do wymiany pewnie by bylo pol tylnego zawiasu :o a mysle ze ktos juz mial ten problem na tym forum i odpowie mi dokladnie co trza wymienic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jeśli chodzi o stuki w tylnej części auta oraz zamiatanie dupą to na 90% masz kolego do wymiany tzw. tulejki pływające koszt jednaj to 70zł +wymiana 50zł(koszt u mojego mechanika).Niestety po ich wymianie konieczne jest ustawienie tylnej zbierzności :cool2: .Ale przejrzał bym też dla świętego spokoju tulejki na wahaczach - odgórna zapobiegliwość.Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do kolegi ktory mowil zeby pojechac na stacje diagnostyczna i tam mi powiedza co jest do wymiany, to do wymiany pewnie by bylo pol tylnego zawiasu a mysle ze ktos juz mial ten problem na tym forum i odpowie mi dokladnie co trza wymienic

 

Powiem szczerze że nie rozumiem twojego rozumowani.

załóżmy że masz wybite wszystkie tuleje. to wymiana jednej nic Ci nie da. Rozumiem Ze części kosztują ale takie pozorne oszczędzanie sprzyja szybszemu zużywaniu się innych części, nie mówiąc już że łatwo można zaliczyć rów.

Jeśli liczysz na to że ktoś Ci powie że " wymień tuleje metalowo-gumową" przed wcześniejszym sprawdzeniem, to wybacz ale jesteś naiwny.

Być może wszystko masz w porządku a wystarczy ustawić kąty zawieszenia. Ale nie wydaje mi się żeby ktoś napisał Ci co na pewno trzeba wymienić, a tego może być sporo. Ale zrobisz co uważasz za stosowne. Powodzenia życzę i daj znać gdzie leży przyczyna takeigo zachowachia auta.

 

p.s. miałem taki problem kiedyś w E36. po ustawieniu geometrii kół cięzko było utrzymać auto na drodze. Powód: źle ustawiona geometria, i musiałem ustawiać w innym warsztacie.

Będziesz Mógł Więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Koledzy proszę o pomoc gdzie mozna kupic tuleje tylnego mostu ktora jest przykrecana sruba do lapy mostu moze ktos zna kod fabryczny zeby ja zidentyfikowac bo szukam na necie, w sklepach ale oni za bardzo nie wiedza o ktora chodzi ,jaki jest numer fabryczny to wtedy mogli by cos wiecej powiedziec .Wiem ze w aso napewno bym dostal tylko jaki bedzie koszt takiej tulei, jak ktos wymienial lub mial podobny problem z gory dziekuje za pomoc .MOJA bUMA TO E46 2.0 DIESEL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie szukania numenów części.. : tu jest wszystko: http://www.realoem.com/bmw/select.do

Polecam zajrzeć...

Jeśli chodzi o temat główny, niestety mam podobny problem (E46 325i) auto jeździ mi po całej drodze, prowadzi sie bardzo niepewni i jest niebezpieczne, szukałem przyczyny w przednim zawieszeniu, wymieniłem wahacze na meyle, tuleje tej samej firmy, łączniki i gumy stabilizatora, ustawiłem zbieżność w renomowanej stacji obsługi (270zł).. niestety nie pomogło, na założonym przeze mnie poście sugerowano mi ze powinienem jeszcze wymienić przekładnie kierowniczą, zrobiłem to i dalej jest źle... prawdę mówiąc utopiłem już naprawdę sporo kasy a dalej mam ten sam problem, z przodu do wymiany pozostały mi już tylko poduszki/łożyska amortyzatorów które już zamówiłem, ale mam wrażenie ze to nie to... czy myślicie ze przyczyny nie pewnego prowadzania mogą tkwić w tylnym zawieszeniu? Jeśli tak na czym sie skoncentrować w pierwszej kolejności? Czy przyczyna może być w układzie przeniesienia napędu?? Pomóżcie wszelkie sugestie mile widziane. Dodam jeszcze, ze nie słychać żadnych stuków z zawieszenia, trochę dziwnie zachowuje sie czasami most tylni prz nagłym dodawaniu gazu jakby lekko szarpał, jakby miał luz... ale nie zawsze... nie chcę nic sugerować ale sądzicie, ze to może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze z tym katalogiem super sprawa wielkie dzieki daniel pomogles mi i to bardzo a co do twojego przypadku to mialem to samo tez plywal i walilo cos przy zmianie biegow czasami wpadal w wibracje ale w moim przypadku to byly wybite laczniki stabilizatora zaszerokie troche opony 225 ( zmienilem na 205 i jest super) uszkodzony kordon jednej z opon i wlasnie zawieszenie tylniego mostu poduszka dokladnie ktora dzieki temu co mi przeslales namierzylem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie słychac absolutnie żadnych stukow, delikatne szarpnięcia na niskim biegu jak puszcze gwałtownie gaz i znowu go dodam, Opony mam 205/55/16 więc nie sa przesadnie szerokie, lada dzień sprubuje zamienic opony na letnie, mysle że nie to nie jest przyczyna ale musze wykluczyc wszystkie ewentualności... Możliwe jest aby np. przez poduszkę tylnego mostu lub jakikolwiek element tylnego zawieszenie powodował "pływanie auta" ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pływanie auta ma wiele czynikow u mnie to co wymienilem i naprawilem pomoglo , zobacz zbieznosc lub wjedz na szarpaki moze masz jakies luzy w zawieszeniu ,nawet brak nominalnego cisnienia w oponie moze miec wplyw na plywanie , szerokie opony nie sa na nasze drogi ,za duzo kolein i rzuca autem po calej drodze daj znac co bylo przyczyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Czesc

mam taki sam problem w moim aucie

Czy ktos moze napisac jakie czesci trzeba wymienic jesli plywa auto ( realoem numery ). mam sprawdzona geometrie i kola 18 cali 225 z tylu wiec nie za szerokie. Auto plywa po calej drodze. Zawieszenie z przodu cale nowe i ustawione w Dobrym warsztacie.

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.