Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam 525i N52 218 KM 2006r. Po przejechaniu 60.000 km potwierdzam zuzycie 1 litra oleju 5W30 co 7.000 km. Wg BMW jest to normalne dla silnika N52.
  • 4 lata później...
  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Martin ST ciśnienie oleju a poziom oleju to dwie różne rzeczy... Często ten czujnik pada, ja kupiłem w swojej starej e90 nowy, bo profilaktycznie podłączyłem kompa i się okazało że czujnik walnięty... Na twoim miejscu zaczął bym od odmy a następnie wymienił uszczelniacze... Sprawdź jeszcze dolot czy nie ma tam tony oleju to będziesz wiedział czy turbo wcina...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej odgrzeje temat, bo mam też silnik N52, ale u mnie problem jest inny.


Jadę sobie i nagle świeci sie kontrolka motora. Podpinam inpę i wyraźny błąd oba katalizatory 29f4 i 29f5. Po skasowaniu błędu od razu nie wraca, zarejestrowany błąd przy prędkości obrotowej 1800obr/min z godziną itp, przy wzorcowych parametrach silnika, na rozgrzanym, nigdy nie cisnę na zimnym; NIGDY!


Oprucz tego katalizatory w inpie pokazują poprawne wartości, są równe (2 katy i 4 sondy) Jak jedne sondy mają większy sygnał, to te za katem mają mniejszy. Ogólnie odczyty z jednego i drugiego kata równiutkie.

Tak jakby na konkretnych obrotach auto albo dostało max dawkę paliwa, albo olej w dolot. Miał ktoś tak? CO mam sprawdzić?


3 tys km i litr zniknął, ogólnie nie ma żadnego smrodu z wydechu, ale wygląda na to, jakby fura puściła olej w dolot przez chwilę, po skasowaniu błędu jest ogólnie nie źle przez 500-700kmi błąd znowu się pojawi i znowu trochę oleju znika. Takto podczas jazdy mogę wrzucić parking gazu do odciny nic sie nie dzieje, kartka nie zmienia kolu z białego na żaden inny... Nie ma dymu, smrodu itp.

Wygląda to, jakby taki pik olejowy szedł w dolot...


Ogólnie nie wiem gdzie jest ten separator odmy i czy to może się brać z tego powodu?


Auto od niedawna u mnie, świece wymienione, wszystkie równe, suche, kolor kawy z mlekiem rzekłbym perfekto, z 2 innych E60 jak porównywałem były znacznie ciemniejsze. Może nie ma tragedii, lać ilej i płacić, ale teraz zakładam paliwo biedoty i dobre odczyty z sądy, to podstawa? :)


Gdyby katalizator był uwalony to byłby błąd po jednej stronie, prawego, lub lewego kata, a błąd jest symetryczny, sygnalizujący, że coś konkternie jest na rzeczy i idzie w komorę spalania, zwiększając bogatość dawki ponad max, albo robiąc duży syf w katalozatorze np olej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błędy katalizatora nigdy nie są rejestrowane od razu tylko pojawiają się po przejechaniu iluś kilometrów. Nie ma to związku z olejem. Wymień odmę jak stara.

Jakie są te odczyty z sond na rozgrzanym silniku na luzie w voltach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W N53 sondy mają pracować tak samo? Chętnie sprawdzę jak pracują u mnie bo błędy katalizatorów wywala mi takie same, a katalizatory były wymieniane w serwisie na nowe. Obecnie mają ~100kkm. /czyli już pewnie w/g specyfikacji BMW są stare :norty: /
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na tylnych mam na postoju ~0.8V, po trasie jak silnik ma temp ~9x stopni. Przednich chyba ten program nie pokazuje, muszę w inpie sprawdzić.
Opublikowano

Witaj kolego, ogólnie u mnie tez był podobny motyw z pochlanianiem oleju zmieniłem go na valvo plus miałem padnienta sonde przed katalizatorem, po tych zabiegach wszystko gra ( drgania

Silnika miałem konkretne )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.