Skocz do zawartości

mam problem z obrotami 318is


maciek-driver

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :8) Mam problem z moim is-em :( a mianowicie na biegu jałowym obroty skaczą niesamowicie.Podczas jazdy natomiast silnik jakby się dławił, wciskam gaz auto przez chwile się zastanawia po czym jakby się odblokowało i ciągnie prawidłowo. Z kolei jak jadę na biegu bez gazu i obroty spadną poniżej 2 to auto zaczyna szarpać.Czy ktoś ma pomysł co to może być? :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat bo mam dokładnie to samo.

Byłem na kompie i nic szczególnego nie pokazało. Machanik stwierdził, że to przepływomierz. Wymieniłem i trochę lepiej ale dalej to samo. Najgorsze jest to, ze czasem autko chodzi tak jak powinno i trudno jest szukać przyczyny. Osobiście podejrzewam sonde ale nie wiem jak ją sprawdzić by się upewnić..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli bylaby to sonda nie dlawila by sie caly czas ...

zobacz silniczek krokowy biegu jalowego :))

sprawdzenie moze polegac na odlaczeniu i podlaczeniu jeszcze raz jezeli samochod bedzie chodzil caly czas tak samo znasz przyczyne :D jezeli chcesz sie na 100% upewnic wyjmij go i dmuchnij jezeli bedzie sie ladnie krecil w srdoku to znaczy ze na bank jest dobry a wtedy albo przeplywka, albo komp albo nie wiem co :(

 

Pozdrawiam ale chce zauwazyc ze is'y nie sa zbyt dobre :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat bo mam dokładnie to samo.

Byłem na kompie i nic szczególnego nie pokazało. Machanik stwierdził, że to przepływomierz. Wymieniłem i trochę lepiej ale dalej to samo. Najgorsze jest to, ze czasem autko chodzi tak jak powinno i trudno jest szukać przyczyny. Osobiście podejrzewam sonde ale nie wiem jak ją sprawdzić by się upewnić..

 

Wydaje mi się że problemem jest TPS czyli czujnik położenia przepustnicy, dość częsty przypadek w is-ach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam na poczatek zwalic gume ta co laczy przeplywke i kolektor, i porzadnie przemyc przepustnice. Nastepnie przy okazji mozna wyczyscic krokowy, a takze co jest czesta przyczyna w M44 czyli odma (sklada sie z 2 wezy znajduja sie one z tylu glowicy) - w jedbym z nich plynie plyn chlodzacy :| i z tym ostatnim jest troche roboty ale pomaga. Przy czym polecam kupic oryginal z BMW. Niestety szarpanie na biegu jalowym to czesty przypadek w isach. Ale uwazam ze oba M42 i m44 to super silniki!

 

powodzenia

 

na niebiesko zaznaczony krokowy a na czerwony - recyrkulacja oleju (odma)

 

http://img706.imageshack.us/img706/2268/engineguide.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takze co jest czesta przyczyna w M44 czyli odma (sklada sie z 2 wezy znajduja sie one z tylu glowicy) - w jedbym z nich plynie plyn chlodzacy :| i z tym ostatnim jest troche roboty ale pomaga. Przy czym polecam kupic oryginal z BMW.

To znaczy, że jeśli chodzi o odmę to wymienić na oryginał?

Gdzie jest czujnik położenia przepustnicy? Gdzieś koło krokowca na obrazku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA51&mospid=47438&btnr=13_0578&hg=13&fg=15

Nr 5 jest dokręcony do przepustnicy.

 

Najprościej odpiąć wtyczkę na chwilę i obserwować co się dzieje. Chyba że pomierzysz sobie miernikiem ( jest gdzieś to opisane, co i jak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takze co jest czesta przyczyna w M44 czyli odma (sklada sie z 2 wezy znajduja sie one z tylu glowicy) - w jedbym z nich plynie plyn chlodzacy :| i z tym ostatnim jest troche roboty ale pomaga. Przy czym polecam kupic oryginal z BMW.

To znaczy, że jeśli chodzi o odmę to wymienić na oryginał?

Gdzie jest czujnik położenia przepustnicy? Gdzieś koło krokowca na obrazku?

 

Tak najlepiej kupic odme oryginalna z serwisu - i dokladnie umyc to koleczko zaznaczone na zdjeciu na czerwono, a najlepiej nowe tez zalozyc. Tutaj masz link do tematu ze zdjeciami co i jak trzeba zrobic, wersja anglojezyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D Dziękuje wszystkim za pomoc w rozwiazaniu mojego problemu. Dokładnie sprawdziłem dolot i faktycznie był nieszczelny, po uszczelnieniu było lepiej ale nie dokońca. Dopiero jak przeczyściłem filtr powietrza i przepływomierz to obroty się uspokoiły.Jeszcze raz dzięki bardzo :lol:

Panowie jakie powinny być prawidłowe obroty na jałowym w is a jakie na ssaniu jak jest zimny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie, pomocy!

Kolega w 1.9IS ma problem z tą odmą i chce ją wymienić.

Niby dwie srubki (imbus 5mm) ma ten filterek, ale umieszczone są od dołu, w dodatku zapieczone i ciezko to odkrecić w takich warunkach.

Moze ktoś z Was zna wskazowki jak podejsc do tematu? Kolektor ssący trzeba ściągać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIEMANO WSZYSTKIM. Pozwolicie ze dolacz sie do tematu.ja mam tak problem z obrotami . czasami po odpaleniu obroty mi faluja a czasami nie... dziwne... natomiast jak np dojezdzam do swiatel i gwaltownie chamuje czy tez wcisne sprzeglo to obroty spadaj do ok 500 i wracaja spowrotem na okolo 800. dodam ze wymienilem przeplywomierz oraz gume od przeplywomierza caly dolot mam szczelny.silnik krokowy czyscilem swiece zmienialem oraz kable WN. obecnie bunia jest u mechanika wymienilem wszystkie popychacz zawory ssace i wylotowe wszystkie oraz komplet rozrzad koszty sporawe zobaczymy czy bedzie poprawa:) jak ktos ma pomysl co do tych obrotow to niech pisze:D pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpaleniu obroty mi faluja a czasami nie...

mam to samo,mialem peknieta gume od dolotu - wymienilem,rurka od krokowca byla nieszczelna - wymienilem,teraz jestem na etapie czyszczenia krokowca,potem przeplywka no i zobaczymy

"TAKI EGZĘPLARZ TO PRAWDZIWY UNIKAT A STAN POWALA NA KOLANA !!!" :lol:

nie wróż ze szklanej kuli http://emotikona.pl/emotikony/pic/027.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj odebralem bunie od mechanika:) superr jest silnik cicho i ladnie pracuje ale nadal ma problem z obrotami wszystko szczelene i czyszczone. zrobilem okolo 40 km i jak by sie poleprzylo. po remoncie ktory mnie kosztowal sporooo..... powienno byc juz tylko lepiej

:D

] ale jak byc co t piscie jak macie jakis pomysl do tych moich obrotow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pomysl,dzisiaj robie probe,nafta i zostawiam na noc krokowca,zobacze rano to napisze

http://img196.imageshack.us/img196/2541/zmianarozmiarurotationop.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

wiem tylko tyle ze penetratory typu WD-40 nie pomagaja a wrecz przeciwnie bo rozpuszczaja substancje odpowiedzialne za smarowanie a nafta jest tlusta i czysci,no ale jak to robiles? :?

"TAKI EGZĘPLARZ TO PRAWDZIWY UNIKAT A STAN POWALA NA KOLANA !!!" :lol:

nie wróż ze szklanej kuli http://emotikona.pl/emotikony/pic/027.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.