Skocz do zawartości

Ogrzewanie, temperatura wody chłodzącej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jestem świeżym posiadaczem E30 a nawet bardzo świeżym (od wczoraj) no i mam problem wskażnik temperatury nie dochodzi do połowy, trzyma się jedną kreskę przed połową ogrzewanie wnętrza daje tylko lekko ocieplone powietrze. Trochę mnie to dziwi temperatura na wężu wchodzącym do nagrzewniocy jest bardzo wysoka jak w całym układzie a przy wysciu praktycznie chłodna. Proszę o pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale jak idzie gorący wąż do nagrzewnicy a wychodzi wchlodny to bym obstawiał ze nagrzewnica jest zapieprzona jakimś syfem i dlatego nie dmucha tak jak ma. A jak wskazowka nie podchodzi tak wysoko jak powinna to być może wina termostaty. Ale na poczatek termostat. do m40 nie kosztuje majątku a i wymiana trwa może 20minut hehe
Opublikowano

U mnie jest silnik m10 więc koszt termostatu około 100zł.

Czy strzałka od temperatury musi być w pionie u mnie po przejechaniu 150 km stoi między połową a lewą kreską?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ach no tak, w m10 jest z obudową dlatego droższy ale u mnie z wahlera termostat kosztuje 80 pln. a z verneta nawet 70.

no trochę mało, po 150km powinna trzymać pion. Mój tata ma m10 na gaźniku i bez problemu na dystansie ok 5-7km przy tych mrozach temp. dochodzi do pionu...

Opublikowano

Witam

 

U mnie ani w tej, ani w poprzedniej E30 nigdy temperatura nie osiągała idealnie pionu. Zawsze stała pomiędzy pionem, a kreseczką po lewej. Jeśli chodzi o ogrzewanie, to działa super.

Z tym pionem w E30, to była kiedyś długa dyskusja na forum.... Generalnie rzadko zdarza się, że wskaźnik pokazuje idealnie pion, więc proszę się tym nie martwić, gorzej jeśli nie może się w ogóle dogrzać i stoi zaraz za niebieskim polem, lub w ogóle z niego nie wychodzi...no i oczywiście, jeśli się przegrzewa...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Wygląda więc na to że wskazania temperatury są prawidłowe. Obawiam się że to zawór przy nagrzewnicy źle funkcjonuje co prawda słychać jak cewka pracuje (wyłączanie/załączanie). Czy ktoś demontował u siebie elektrozawór od nagrzewnicy potrzebuję kilku dobrych wskazówek.
Opublikowano
Witam

 

U mnie ani w tej, ani w poprzedniej E30 nigdy temperatura nie osiągała idealnie pionu. Zawsze stała pomiędzy pionem, a kreseczką po lewej. Jeśli chodzi o ogrzewanie, to działa super.

Z tym pionem w E30, to była kiedyś długa dyskusja na forum.... Generalnie rzadko zdarza się, że wskaźnik pokazuje idealnie pion, więc proszę się tym nie martwić, gorzej jeśli nie może się w ogóle dogrzać i stoi zaraz za niebieskim polem, lub w ogóle z niego nie wychodzi...no i oczywiście, jeśli się przegrzewa...

 

Pozdrawiam

Potwierdzam słowa Kolegi.

Opublikowano

raos podaj mi maila na PW, mam artykuł ze zdjęciami w języku angielskim jak dostać się do elektrozaworka. Podeślę

 

PS wcześniej w 316i wskazówka stała pionowo, teraz w 325e też jest pionowo. W obu po kupnie musiałem wymienić termostat bo ledwo przekraczały niebieskie pole.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ciąg dalszy moich problemów z ogrzewaniem - elektrozawór od nagrzewnicy sprawny a woda na wylocie leci jakby koń l... przedmuchiwałem nagrzewnicę przez wąż wg mnie przepływ drożny, wydawałoby się że pompa jest walnięta i nie daje obiegu ale wtedy przegrzewałby się silnik a z tym problemu nie ma (wskazówka w połowie wskaźnika). Odpowietrzałem układ (to dopiero schody) przy dużych obrotach wyleciały dwa duże bąble powietrza do chłodnicy i pojawiła się gorąca woda na wyjściu z nagrzewnicy. Myślałem że już będzie wszystko OK i przychodzę po 2 godzinach i mnie trafia znów to samo. Przy dużych obrotach wąż na wyjściu z nagrzewnicy robi się gorący roszę o sugestie bo ja już padam
Opublikowano

Masz gaz? Jeżeli tak to:

Spotkałem się z takim zjawiskiem, że gazownik podłączył reduktor dość grubymi wężami, wtedy woda wybiera obieg gdzie ma najmniejszy opór - i większość leci przez reduktor omijając nagrzewnicę. Jeżeli masz gaz to ściśnij wąż dość mocno i zobacz co wtedy się dzieje. Jeżeli będzie lepiej to wystaczy jak dwoma przewierconymi płaskownikami i śrubkami ściśniesz wąż zasilający reduktor. Poza tym będziesz mógł nakrętką wyregulować przepływ wody do reduktora.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

 

Jest zima i jeśli visko masz sprawne, to nie będzie Ci się raczej przegrzewał pomimo walniętej pompy wodnej. Już i tak jesteś w kropce, więc ją w końcu wykręć i obejrzyj, w M10 nie powinno być to specjalnie ciężkie.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.