Skocz do zawartości

Nizsze zawieszenie


SaluCK

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

przymierzam sie do obnizenia mojego autka. tylko natrafilem na pare pytan na ktore bym prosil was o pomoc.

 

1. znajomy twierdzi jezeli amory sa jeszcze w dobrym stanie to zeby je zostawic i wstawic tylko krotsze sprezyny

 

2. mechanior ktory mi sprawdzal zawieche przed zima twierdzi ze jezeli wstawie krotsze sprezyny te amory tego dlugo nie wytrzymaja ze wzgledu na to ze pracowaly (niewiadomo jak) dlugo na dluzszych sprezynach i dlatego moga sie skonczyc bardzo szybko. z tym wiaze sie to ze jezeli mi pojda amory to bede placil dwa razy za robocizne w krotkim czasie.

 

3. zastanawiam sie tez o ile krotsze sprezyny wstawic. myslalem o przodzie 30mm i tyl 20mm. Mozecie jakas wysokosc z doswiadczenia polecic?

 

4. najprawdopodobniej dodam rowniez dystanse aby poszerzyc slad. myslalem 60 mm na tylniej osi czyli po 30 na strone i 40 na przedniej osi.

dodam ze uwagi ze wzgledu na stan drog i negatywne opinie na ten temat sa tu niepotrzebne, poniewaz jezdze po niemczech a po za tym tak postanowilem i nie przekonacie mnie zeby tego nie robic.

 

dzieki za wszelkie podpowiedzi

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mechanior mówił prawde ze, długo tego nie wytrzymiom wybijesz je raz dwa. Do obnizanych spręzyn muszisz miec krutsze amorki. Ja miałem w swojej BMW Bilstein B8 ale niepodbała mi sie jazda na nich po naszych drogach :? Na twoim miejscu niekombinwał bym z seryjnymi amorkami tylko zrobił bym to jak trzeba. :D pozdrawiam sympatyków BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M Technik jest podejrzewam obniżony o jakieś 30-40mm i do nich dedykowany jest tylko Bilstein B8 lub Sachs Advantage. Wg teorii, że do -40mm seryjne amory dają radę można wkładać do M Technika seryjne amory Sachsa lub Bilsteina.

W takim razie przejrzyj oferty - nawet na głupim Alledrogo i przekonasz się, że ci bardziej rozgarnięci/poważniejsi sprzedający zaznaczają, seryjne amory są do wszystkich zawieszeń oprócz M5/M Technik.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mechanior mówił prawde ze, długo tego nie wytrzymiom wybijesz je raz dwa. Do obnizanych spręzyn muszisz miec krutsze amorki. Ja miałem w swojej BMW Bilstein B8 ale niepodbała mi sie jazda na nich po naszych drogach :? Na twoim miejscu niekombinwał bym z seryjnymi amorkami tylko zrobił bym to jak trzeba. :D pozdrawiam sympatyków BMW

 

czyli masz na mysli zeby kupic caly komplet?

 

z tego co wyczytalem na forum to wersja m technik jest nizsza o 20 mm przod i tyl. mi tak naprawde to chodzi o przod bo stoi tak wysoko. powiem wam dlaczego mnie rowniez pchnelo do obnizenia. brak stabilnosci, chociaz kupilem 18 calowe felgi z nowymi gumami i o wiele sie poprawilo ale to jeszcze nie to, a po drugie cholerny wiatr ostatnio jak smigalem do polski przed swietami to myslalem ze odlece przy predkosci 130 km/h. tak mi mieszalo buda ze trudno bylo sie utrzymac na jednym pasie. i jestem przekonany ze nizszy profil powinien tez tutaj pomoc.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mechanior mówił prawde ze, długo tego nie wytrzymiom wybijesz je raz dwa. Do obnizanych spręzyn muszisz miec krutsze amorki. Ja miałem w swojej BMW Bilstein B8 ale niepodbała mi sie jazda na nich po naszych drogach :? Na twoim miejscu niekombinwał bym z seryjnymi amorkami tylko zrobił bym to jak trzeba. :D pozdrawiam sympatyków BMW

 

czyli masz na mysli zeby kupic caly komplet?

 

z tego co wyczytalem na forum to wersja m technik jest nizsza o 20 mm przod i tyl. mi tak naprawde to chodzi o przod bo stoi tak wysoko. powiem wam dlaczego mnie rowniez pchnelo do obnizenia. brak stabilnosci, chociaz kupilem 18 calowe felgi z nowymi gumami i o wiele sie poprawilo ale to jeszcze nie to, a po drugie cholerny wiatr ostatnio jak smigalem do polski przed swietami to myslalem ze odlece przy predkosci 130 km/h. tak mi mieszalo buda ze trudno bylo sie utrzymac na jednym pasie. i jestem przekonany ze nizszy profil powinien tez tutaj pomoc.

 

pzdr

No to sam widzisz - przy M Techniku niższym o zaledwie 20 mm już są inne amortyzatory do tych sprężyn a tu Ci ktoś próbuje wmawiać, że do -40mm standardowe amory dadzą radę...

...chyba dadzą radę wyjść górą przez kielichy jak je gdzieś dobijesz na dziurze :mrgreen:

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja kupiłem Bmkę 530 właśnie z obniżonym zawieszeniem i powiem że jak padnie to zamontuję normalne do limuzyny a wtej chwili mam wóz drabiniasty, twardy, czuję każdy dołek, a na większych dobija, i muszę uważać na nierównościach żeby nie wylecieć z drogi jak tych dwuch dziennikarzy. To mnie się nie podoba, może na autobany jest dobre ale na polskie drogi nie. Piszesz że najpierw zrobisz pszód potem tył, wybij to sobie z głowy. Jak będzie się zachowywać auto na drodze z twardym i niskim przodem w stosunku do tyłu miękiego i wysokiego, jak chcesz wylecieć z drogi to prubój. życzę ci powodzenia.

 

Pozdrawiam Józef.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram kolegę Józefa, niskie zawieszenie to jakieś nieporozumienie na nasze "drogi". W mojej BMW też mam to seryjnie obniżone zawieszenie M technik czy jakoś tak, i jestem bardzo niezadowolony, bo umówmy się więcej jeździ się na co dzień po dziurach niż po super równych autostradach, więc mając seryjne całkiem fajne zawieszenie, nie radzę zmieniać go czy kombinować przy nim cokolwiek. Mam porównanie, bo mój tata ma w E38 seryjne zawieszenie i jest o niebo lepsze niż w mojej, po prostu można zapomnieć co to dziury na drodze, full komfort :lol:

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założenie krótszych/twardszych sprężyn do seryjnych amorków które nie są w stanie wytłumić odbicia zawieszenia spowoduje że auto będzie skakać jak piłka pingpongowa

 

kompletny zestaw obniży i usztywni zawieszenie a tłumienie pozostanie odpowiednie do twardości sprężyn więc jazda będzie całkiem znośna, warto przy tym się pokusić o zakup sprężyn o progresywnej charakterystyce, które są dużo lepsze do normalnej jazdy

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.