Skocz do zawartości

Świece żarowe E-39 530D


Araas

Rekomendowane odpowiedzi

1. Czy w tym silniku swiece pracują tylko podczas rozruchu silnika czy przez cały okres pracy silnika. Niektórzy piszą że tylko podczas rozruchu, inni że jeszcze jakiś czas po rozruchu a ostatnio w sklepie z częściami do BMW usłyszałem że cały czas pracują, więc już zgłupiałem.

 

2. Podobno mam do wymiany 1 świece. Wiem że powinno się wymienic od razu wszystkie. Stąd pytanie czy jazda przy 1 bądź 2 świecach uszkodzonych może się przyczynic do uszkodzenia innych podzespołów.

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co wiem, swiece zarowe potrzebne sa tylko do podgrzania komory spalania przy rozruchu, gdy ta jest zimna. Po kilku zaplonach jest juz ciepla i teoretycznie nie ma sensu jej podgrzewac, ale pewien nie jestem.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece pracuja tylko jezeli masz komunikat na zegarach a jak masz zegary bez komunikatow to powinna byc kontrolka grzania swiec - ogolnie to u mnie grzeja sie tylko za 1 razem jak zapalam w zime ale i tak mam 4 spalone swiece no i pali bez problemu.

 

Co do wymieny to zawsze wszystkie - a jazda na uszkodzonych nie ma wplywu na inne podzespoly .

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece pracuja tylko jezeli masz komunikat na zegarach a jak masz zegary bez komunikatow to powinna byc kontrolka grzania swiec - ogolnie to u mnie grzeja sie tylko za 1 razem jak zapalam w zime ale i tak mam 4 spalone swiece no i pali bez problemu.

 

Co do wymieny to zawsze wszystkie

 

A nie masz przy silnie ujemnych temperaturach nierównej pracy przez kilkanascie sek zaraz po zapłonie?

I dlaczego wszystkie wymieniać, jak reszta jest sprawna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece pracuja tylko jezeli masz komunikat na zegarach a jak masz zegary bez komunikatow to powinna byc kontrolka grzania swiec - ogolnie to u mnie grzeja sie tylko za 1 razem jak zapalam w zime ale i tak mam 4 spalone swiece no i pali bez problemu.

 

Co do wymieny to zawsze wszystkie

 

A nie masz przy silnie ujemnych temperaturach nierównej pracy przez kilkanascie sek zaraz po zapłonie?

I dlaczego wszystkie wymieniać, jak reszta jest sprawna?

 

Dokładnie mam tak jak mówisz. A raczej miałem bo teraz nie ma takich mrozów i nie mam takich problemów. Przed świętami jak w nocy było kilkanaście stopni mrozu to rano właśnie miałem taki problem. Jar uruchomiłem silnik to przez pierwsze kilkanaście sekund chodził jak traktor - jakby nie chodził na wszystkie cylindry.

 

Dlaczego wymieniać wszystkie - pogrzebałem trochę na tym forum i przeważa taka opinia, więc zakładam że to prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dlaczego wymieniać wszystkie - pogrzebałem trochę na tym forum i przeważa taka opinia, więc zakładam że to prawda.

nie zgadzam sie z tym i to z własnego doswiadczenia uwazam ze lepij jest kupic oryginał lub bardzo dobry zamiennik i wymienic tylko tą co jest nie sprawna mimo ze wymaga to troche pracy ale jezeli pozostałe działaja prawidłowo to jaki sens oprocz profilaktyki ale to nie swiece iskrowe wiec albo działają albo nie zwłaszcza ze one nia kosztuja kilka czy kilkanascie zł

Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ja mam problem z wymianą świec. Ponoć 3.0 D może obejść się bez świec do -20 stopni. Mam spalone 3 ...ale kiedy kazałem je wymienić, to ukręcili gwint. Mój mechanik stwierdził, że jak (nie On) ukręcili to powinienem dać sobie spokój , bo lepiej tak...niż by miały mi jakieś 'fusy' zaśmiecić komorę. Więc czekam na jakieś NORMALE rozwiązanie wydobycia tych spalonych świec. Generalnie przy braku tych 3 świec nie odczuwam przy odpalaniu żadnego dyskomfortu. W poprzednim aucie (525tds) kiedy spaliły się 2 (ale w cylindrach o kolejnym po sobie zapłonie) to był duży problem z odpaleniem. Jednak te silniki ze wspólną szyną i wysokim ciśnieniu....radzą sobie.

Pozdrawiam.

Memento Mori :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No problem jest bardzo czesto z wykreceniem zwłaszcza jak ktos wkrecał nowe na sucho jak masz trzy uwalone to jeszcze pewnie jakos odpala potem jak sie zagzeją komory to powinny załapać pozostałe ale troche szkoda silnika i wału bo pewnie strasznie nim narywa zanim odpali na wszystkie
Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.