Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. Czy w tym silniku swiece pracują tylko podczas rozruchu silnika czy przez cały okres pracy silnika. Niektórzy piszą że tylko podczas rozruchu, inni że jeszcze jakiś czas po rozruchu a ostatnio w sklepie z częściami do BMW usłyszałem że cały czas pracują, więc już zgłupiałem.

 

2. Podobno mam do wymiany 1 świece. Wiem że powinno się wymienic od razu wszystkie. Stąd pytanie czy jazda przy 1 bądź 2 świecach uszkodzonych może się przyczynic do uszkodzenia innych podzespołów.

 

Z góry dzięki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem, swiece zarowe potrzebne sa tylko do podgrzania komory spalania przy rozruchu, gdy ta jest zimna. Po kilku zaplonach jest juz ciepla i teoretycznie nie ma sensu jej podgrzewac, ale pewien nie jestem.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

swiece pracuja tylko jezeli masz komunikat na zegarach a jak masz zegary bez komunikatow to powinna byc kontrolka grzania swiec - ogolnie to u mnie grzeja sie tylko za 1 razem jak zapalam w zime ale i tak mam 4 spalone swiece no i pali bez problemu.

 

Co do wymieny to zawsze wszystkie - a jazda na uszkodzonych nie ma wplywu na inne podzespoly .

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Czyli nawet jeżeli sa jakies spalone a silnik da sie uruchomic to można spokojnie jeżdzic bez obawy uszkodzenia czegokolwiek.

Dzieki.

Opublikowano
swiece pracuja tylko jezeli masz komunikat na zegarach a jak masz zegary bez komunikatow to powinna byc kontrolka grzania swiec - ogolnie to u mnie grzeja sie tylko za 1 razem jak zapalam w zime ale i tak mam 4 spalone swiece no i pali bez problemu.

 

Co do wymieny to zawsze wszystkie

 

A nie masz przy silnie ujemnych temperaturach nierównej pracy przez kilkanascie sek zaraz po zapłonie?

I dlaczego wszystkie wymieniać, jak reszta jest sprawna?

Opublikowano
swiece pracuja tylko jezeli masz komunikat na zegarach a jak masz zegary bez komunikatow to powinna byc kontrolka grzania swiec - ogolnie to u mnie grzeja sie tylko za 1 razem jak zapalam w zime ale i tak mam 4 spalone swiece no i pali bez problemu.

 

Co do wymieny to zawsze wszystkie

 

A nie masz przy silnie ujemnych temperaturach nierównej pracy przez kilkanascie sek zaraz po zapłonie?

I dlaczego wszystkie wymieniać, jak reszta jest sprawna?

 

Dokładnie mam tak jak mówisz. A raczej miałem bo teraz nie ma takich mrozów i nie mam takich problemów. Przed świętami jak w nocy było kilkanaście stopni mrozu to rano właśnie miałem taki problem. Jar uruchomiłem silnik to przez pierwsze kilkanaście sekund chodził jak traktor - jakby nie chodził na wszystkie cylindry.

 

Dlaczego wymieniać wszystkie - pogrzebałem trochę na tym forum i przeważa taka opinia, więc zakładam że to prawda.

Opublikowano

 

Dlaczego wymieniać wszystkie - pogrzebałem trochę na tym forum i przeważa taka opinia, więc zakładam że to prawda.

nie zgadzam sie z tym i to z własnego doswiadczenia uwazam ze lepij jest kupic oryginał lub bardzo dobry zamiennik i wymienic tylko tą co jest nie sprawna mimo ze wymaga to troche pracy ale jezeli pozostałe działaja prawidłowo to jaki sens oprocz profilaktyki ale to nie swiece iskrowe wiec albo działają albo nie zwłaszcza ze one nia kosztuja kilka czy kilkanascie zł

Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam
Opublikowano
ja troche z inne beczki slyszalem ze jest nie lada problem wymienic takie swiece!!! ponoc sa bardzo zapieczone na gwintach!!! co o tym myslicie???

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

Właśnie ja mam problem z wymianą świec. Ponoć 3.0 D może obejść się bez świec do -20 stopni. Mam spalone 3 ...ale kiedy kazałem je wymienić, to ukręcili gwint. Mój mechanik stwierdził, że jak (nie On) ukręcili to powinienem dać sobie spokój , bo lepiej tak...niż by miały mi jakieś 'fusy' zaśmiecić komorę. Więc czekam na jakieś NORMALE rozwiązanie wydobycia tych spalonych świec. Generalnie przy braku tych 3 świec nie odczuwam przy odpalaniu żadnego dyskomfortu. W poprzednim aucie (525tds) kiedy spaliły się 2 (ale w cylindrach o kolejnym po sobie zapłonie) to był duży problem z odpaleniem. Jednak te silniki ze wspólną szyną i wysokim ciśnieniu....radzą sobie.

Pozdrawiam.

Memento Mori :-)
Opublikowano
No problem jest bardzo czesto z wykreceniem zwłaszcza jak ktos wkrecał nowe na sucho jak masz trzy uwalone to jeszcze pewnie jakos odpala potem jak sie zagzeją komory to powinny załapać pozostałe ale troche szkoda silnika i wału bo pewnie strasznie nim narywa zanim odpali na wszystkie
Octavia 1,9TDI 110KM 2002r kombi max opcja L&K sprzedam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.