Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam! może ktoś pomoże mam bmw e36 93r z klimą manualna 2 strefową która nie działa ale myślę ze ona nie ma nic do tego w zimę. jest tak problem gdy przekręcę górne pokrętło przy kradce na czerwone jest ok kratki ciepło, nogi ciepło i szyba ciepło ale jak przekręcę na niebieskie to kratki zimno ok ale na nogi i szybę gorąco i tu jest lipa bo jak parują szyba to chwile ciepła to ok ale na dłużą drogę nie da rady :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: może ktoś pomoże ja w innej sprawie też pomogę :cool2:
Opublikowano
witam! może ktoś pomoże mam bmw e36 93r z klimą manualna 2 strefową która nie działa ale myślę ze ona nie ma nic do tego w zimę. jest tak problem gdy przekręcę górne pokrętło przy kradce na czerwone jest ok kratki ciepło, nogi ciepło i szyba ciepło ale jak przekręcę na niebieskie to kratki zimno ok ale na nogi i szybę gorąco i tu jest lipa bo jak parują szyba to chwile ciepła to ok ale na dłużą drogę nie da rady :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: może ktoś pomoże ja w innej sprawie też pomogę :cool2:

 

Jest OK.

Pokrętło jest dla kierowcy w celu doprowadzenia świeżego nie ogrzanego powietrza - tylko na kratki. Z pozostałych otworów czyli na szybę i na nogi będzie leciało ciepłe powietrze mimo że pokrętło jest przekręcone na obszar niebieski.

Opublikowano
Ma byc tak: Jak masz nawiew na szybę to ma lecieć CIEPŁE.Na nogi ma być CIEPŁE. Nawiew na przód ma być ZIMNY. Możesz mieszać powietrze ale będzie to tak że jak dasz leciutko na zimne to wymieszasz powietrze ale to trzeba wyczuć .Mam nadzieje że tak działa i tobie :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
No to masz padnięty mechanizm i nie zamyka klapy z ciepłym nawiewem.Powinieneś słyszeć taki przeskok jak zmieniasz nawiew na zimne
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Kolego oprócz pokrętła przy kratce które nastawiasz na niebieskie

trzeba skręcić obydwa potencjometry od klimy na niebieskie

i wtedy na każdym ustawieniu będzie zimne

Opublikowano
Emir, zgadzam się. Kolego dabek2420 tamte pokrętła które są przy panelu klimatyzacji odpowiedzialne są za dostarczenie powietrza o temperaturze jaką chcesz, to nimi regulujesz temperaturę nawiewów, wszystkich. A przy kratce masz tylko dodatkową regulację odpowiedzialną za powietrze z kratki (na kierowcę). BMW to dopracowane bestia :cool2:
Opublikowano
a ktoś wie o co chodzi z tymi elektrozaworkami przy serwo moze to nie działa bo jak kręce tymi pokrętłami na panelu to chyba nic nie działa?? i czy muszę mieć freon w zimę????
Opublikowano
a ktoś wie o co chodzi z tymi elektrozaworkami przy serwo moze to nie działa bo jak kręce tymi pokrętłami na panelu to chyba nic nie działa?? i czy muszę mieć freon w zimę????

czynnik chłodzący nie ma nic do rzeczy

te pokrętła na panelu powinny otwierać i zamykać te elektrozawory przy serwo

jeżeli tak nie jest to być może są one uszkodzone

skręć pokrętła na niebieskie i popukaj w zawory

może się zamkną

Opublikowano
może byc też ze sterowanie padnie, potencjometr w panel i zazwyczaj cały się na używkę wymienia. Ostatnio miałem taki przypadek z fiestą (wiem to nie BMW), wymieniłem nagrzewnice bo słabo grzała, po wymianie prawie zero poprawy, potem elektrozawór i w końcu okazało się że panel padnięty i dawał impuls do zaworu na zamknięty, nie grzało :8)
Opublikowano
może byc też ze sterowanie padnie, potencjometr w panel i zazwyczaj cały się na używkę wymienia. Ostatnio miałem taki przypadek z fiestą (wiem to nie BMW), wymieniłem nagrzewnice bo słabo grzała, po wymianie prawie zero poprawy, potem elektrozawór i w końcu okazało się że panel padnięty i dawał impuls do zaworu na zamknięty, nie grzało :8)

dzięki

Opublikowano
może byc też ze sterowanie padnie, potencjometr w panel i zazwyczaj cały się na używkę wymienia. Ostatnio miałem taki przypadek z fiestą (wiem to nie BMW), wymieniłem nagrzewnice bo słabo grzała, po wymianie prawie zero poprawy, potem elektrozawór i w końcu okazało się że panel padnięty i dawał impuls do zaworu na zamknięty, nie grzało :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.