Skocz do zawartości

Aktywny układ kierowniczy, pomożecie? ;)


koorzen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam dylemat czy zamówić to czy też nie? Moje odczucia z jazdy próbnej (z aktywnym i bez ) są takie, że na parkingu z aktywnym jest bajka. Natomiast jak zaczynam jechać szybciej po zakrętach to mam wrażenie, że kierownica pracuje za lekko. Ciekawi mnie jakie jest wasze zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawiaj ;)

 

Zrób sobie test na zakrętach w warunkach miejskich - np szybka kombinacja zakrętów lewy, prawy i od razu poczujesz różnicę. Na trasie auto jedzie jak czołg po wyznaczonej linii, chociaż na zimowych 19 i miekkich oponach jest ciut gorzej - ale to wina kół, a nie systemu.

 

Natomiast zastanów się dobrze jeśli chcesz domówić niwelowanie przechyłów - dosyć kapryśny i awaryjny dodatek (ja nie zamówiłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast zastanów się dobrze jeśli chcesz domówić niwelowanie przechyłów - dosyć kapryśny i awaryjny dodatek (ja nie zamówiłem)

 

Ale z drugiej strony podobno adaptive drive podnosi znacznie komfort poprzez regulację zawieszenia, czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak nie zniweluje przechyłu do zera, przechył jest ale mniejszy - adaptive drive sprawdza się na zachodnich drogach, u nas system wariuje i często ulega awariom - zapytaj w ASO. Jeździłem X6 z AD i bez - mnie różnica nie przekonała

 

w esce mam airmatic i system też lubi szwankować

 

ale niech się wypowiedzą koledzy, którzy zamówili X6 z adaptive d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast zastanów się dobrze jeśli chcesz domówić niwelowanie przechyłów - dosyć kapryśny i awaryjny dodatek (ja nie zamówiłem)

 

Ale z drugiej strony podobno adaptive drive podnosi znacznie komfort poprzez regulację zawieszenia, czy to prawda?

Nie wiem czy to akurat zasługa adaptive drive, ale mogę powiedzieć, że po 10 dniach i zrobionych 600 kilometrach jestem mile zaskoczony komfortem z jakim samochód pokonuje nierówności. Rozmawialiśmy na jakimś innym wątku (dot. kół czy ogumienia), że na 20 calowych kołach auto jest twarde. W tej chwili na 19 calowych oponach (nie runflatach) jest naprawdę miękkie (porównuję do A3 z 17 calowymi kołami). Jeżeli letnie 20 calowe będą dużo mniej komfortowe od tego co jest teraz, to przestaje się martwić o dyskomfort po sezonie zimowym. W najgorszym wypadku będzie to wspomniane AUDI A3, które było zupełnie do zniesienia. Jeżeli to zasługa adaptive drive to mogę tylko potwierdzić, że podnosi komfort jazdy. Z tym, że są to nasze subiektywne oceny. Nie wiem co dla Ciebie czy kolegi Hys-a jest jeszcze komfortem, a co już nie.

Natomiast wracając do tematu tego wątku ja bym na Twoim miejscu zamówił aktywny układ kierowniczy. Samochód wydaje mi sie mało zwrotny na parkingach, być może ze względu na jego wielkość i to, że nie miałem wcześniej do czynienia z tak dużym samochodem oceniam go jako mało zwrotny, ale w każdym razie mniej kręcenia kierownicą to wygoda, a ja często muszę parkować bądź wyjeżdżać na 2 razy z parkingu żeby nie zostawiać zaparkowanego auta jak "krowa" tylko żeby ładnie, prosto stał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam zarówno AD jak i aktywny układ. Jeżdżę często drogami krętymi, zakręty jak to u nas często nie profilowane, systemy sprawdzają się znakomicie.

Dzięki AD samochód jest wręcz niewiarygodnie stabilny, AD nie tylko stabilizuje, choć nie eliminuje całkowicie przechyleń bocznych, lecz również zmniejsza przechyły boczne np. przy ostrym hamowaniu, samochód na poprzecznych nierównościach nie wpada w bujanie ( bardzo mnie to irytowało np. w ml, którym jeździłem równolegle ) jednym słowem polecam.

Active Steering jest jak dla mnie również super, faktem jest, że wymaga przyzwyczajenia ale jak to już nastąpi jazda innym samochodem bez tego systemu jest dość uciążliwa, przy jeździe po mieście z mniejszymi prędkościami samochód jest niesamowicie zwrotny, robi to wrażenie w tak dużym samochodzie. Co do niezawodności systemów nie mogę się wypowiedzieć, myślę jednak, że x6 jest zbyt krótko na rynku by można stwierdzić jakąś jego nadzywaczają awaryjność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do niezawodności systemów nie mogę się wypowiedzieć, myślę jednak, że x6 jest zbyt krótko na rynku by można stwierdzić jakąś jego nadzywaczają awaryjność.

 

Sam system nie jest nowy, w E60 wymieniono mi cały dynamic drive, kolega w X6 przy 40tyś km także wymieniał układ...

Może dlatego jestem uprzedzony :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje Wam za wszystkie opinie i prosze o jeszcze... Co do AS do jestem praktycznie zdecydowany ale teraz mam spore watpliwości do AD. Nie chodzi tu o awaryjność a o komfort. Dzisiaj żona wyciagneła mnie na zakupy do Warszawy i nie omieszkałem odwiedzić wszystkich salonów BMW w tym mieście... :D Na pierwszy ogień poszedł Inchcape, obiekt imponujacy ale wiedza sprzedawcy - chyba mój 4 letni syn wie o tych samochodach więcej, facet nie miał pojecia, że jest nowy I-Drive, jak działa AS i AD itd ale za to maja pyszna kawe. :D W Bavarii za to nie mieli X6 na salonie. Na koniec Fus i tu miłe zaskoczenie - sprzedawce dobrze zorientowany i kontaktowy. Reasumując jezdziłem dzisiaj z AD i bez AD obydwa samochodzy na 19'' i miałem wrażenie, że ten bez AD jest bardziej komfortowy, Czy to wogóle możliwe bo sam juz nie wiem...?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może włączyłeś przycisk sport, przy skrzyni biegów. To spowodowało usztywnienie auta z AD.

Nie był wciścniety. Czytałem troche o AD na niemieckim forum, goście piszą, że samochód wyposażony w AD będzie co najwyżej tak komfortowy jak bez AD lub po nacisnięciu przycisku "sport" twardszy. To oczywiście na niemieckich drogach. A może przy naszych dziurach jest tak jak pisałeś, że system się gubi i w rzeczywistości samochód jest mniej komfortowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 530 wkurzało mnie bo ciągle dochodziły delikatne stuki z tylnego mostu (jestem wyjątkowo wrażliwy na wszelkie najdrobniejsze odgłosy), po rozebraniu w ASO okazało się, że tak naprawdę nic się nie działo - stuki powodował dynamic drive, który co chwilę włączał się starając się ustabilizować auto na naszych pięknych drogach... Na wszelki wypadek wymienili układ, a ja szybko sprzedałem auto

 

Co do utwardzenia na autostradzie (opcja sport) - testowałem zachowanie X6 przy duzych prędkościach z AD i bez - wg mnie, bez X6 tak samo trzymało się drogi nawet w wymuszanych extremalnych sytuacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niższy profil, wyższa cena, wieksze ryzyko uszkodzenia na dziurach lub krawężnikach. W przypadku rozcięcia jednej opony, konieczność wymiany wszystkich. To tak na szybko.

Oczywiście masz racje ale bardziej iteresuje mnie różnica w komforcie w tym konkretnym przypadku, w konkretnym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy kiedy auto ma przyjść i czy zamawiasz z kołem zapasowym.

Jeśli ma być latem - weź 20' z RF, na zimę kup 19 z zwykłymi oponami

Szkoda mi tylko miejsca pod podłoga bagaznika, mozna go wykorzystac jako całkiem sporą przestrzeń na ew. bagaż. Może zamiast koła kupie jakiś zestaw naprawczy - zajmuje mało miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie pytanie przed jutrzejszym zamówieniem. Czy jest duża różnica w komforcie między 19" RF a 20'' RF ?

 

Różnica w komforcie jest odczuwalna, lecz nie jakaś dramatyczna, 20 są bardzo szerokie to jest odczuwalne przy prowadzeniu, teoretycznie większe zużycie paliwa i krótsza droga hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem zapas i zwykłe 20 calowe opony. Wciąż czekam na swoje X6, ale w święta odwiedzając brata okazało się że jego sąsiad posiada dwu miesięczne x5 e70 na zimowych 20 calowych kołach z oponami Runflat (nie pamiętam jakie to były opony i jaki rozmiar miał z przodu, ale wiem że z tyłu miał 295/40/20). Oczywiście nie mogłem sobie odmówić jazdy próbnej. Musze powiedzieć że na drodze na której testowałem auto były duże koleiny więc na szerokich tylnych oponach dość wyczuwalnie nosiło tyłem, a samo auto wydawało mi się nieco twardsze niż np Q7 na 20 calach z normalnymi oponami którym tez miałem okazje się przejechać. Ja sam kupując koła posłuchałem rady sprzedawcy który przestrzegł mnie właśnie przed tego typu dyskomfortem i zamówiłem 4 normalne opony Vrederstein 275/40/20 i po próbnej jeździe X5 wydaje mi się to słusznym wyborem. Zbyt szerokie z tylu do tego runflat to wg mnie kiepski pomysł w naszych realiach i nie chodzi o twardość jako taką ale właśnie o to noszenie tyłem które zwłaszcza przy wyprzedzaniu na koleinach daje się dość mocno we znaki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem zapas i zwykłe 20 calowe opony. Wciąż czekam na swoje X6, ale w święta odwiedzając brata okazało się że jego sąsiad posiada dwu miesięczne x5 e70 na zimowych 20 calowych kołach z oponami Runflat (nie pamiętam jakie to były opony i jaki rozmiar miał z przodu, ale wiem że z tyłu miał 295/40/20). Oczywiście nie mogłem sobie odmówić jazdy próbnej. Musze powiedzieć że na drodze na której testowałem auto były duże koleiny więc na szerokich tylnych oponach dość wyczuwalnie nosiło tyłem, a samo auto wydawało mi się nieco twardsze niż np Q7 na 20 calach z normalnymi oponami którym tez miałem okazje się przejechać. Ja sam kupując koła posłuchałem rady sprzedawcy który przestrzegł mnie właśnie przed tego typu dyskomfortem i zamówiłem 4 normalne opony Vrederstein 275/40/20 i po próbnej jeździe X5 wydaje mi się to słusznym wyborem. Zbyt szerokie z tylu do tego runflat to wg mnie kiepski pomysł w naszych realiach i nie chodzi o twardość jako taką ale właśnie o to noszenie tyłem które zwłaszcza przy wyprzedzaniu na koleinach daje się dość mocno we znaki.

Tak się tylko zastanawiam czy tylna felga, która ma szerokość 11 cali będzie pasować do opony o szerokości "zaledwie" 275mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się tylko zastanawiam czy tylna felga, która ma szerokość 11 cali będzie pasować do opony o szerokości "zaledwie" 275mm?

 

Tego nie wiem, aczkolwiek ja zakupiłem 4 równe felgi (10 cali szerokości), ale całkiem możliwe, że opona 275 może być zbyt wąska na 11 calową felgę. Dziś będę dzwonił tam gdzie kupiłem swoje koła to zapytam i wieczorem napiszę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się tylko zastanawiam czy tylna felga, która ma szerokość 11 cali będzie pasować do opony o szerokości "zaledwie" 275mm?

 

Tego nie wiem, aczkolwiek ja zakupiłem 4 równe felgi (10 cali szerokości), ale całkiem możliwe, że opona 275 może być zbyt wąska na 11 calową felgę. Dziś będę dzwonił tam gdzie kupiłem swoje koła to zapytam i wieczorem napiszę. Pozdrawiam.

 

Jeżeli myślisz o Eta-Beta to przedniej felgi nie założysz na miejsce tylnej, bo poza różnicą w ET różnią się otworem na piastę. Ale opony 255/19cali zupełnie dobrze leżą z przodu i z tyłu. Myślę, że przy 20 calach nie będzie żadnego problemu z oponami 275

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.