Skocz do zawartości

Andy65

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E65 - oczekuje na X6
  • Lokalizacja
    Zielona Góra

Osiągnięcia Andy65

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Proszę Szanownych Kolegów o opinię na temat tego co wyżej oraz weryfikację jeśli coś namieszałem. Proszę też o sugestie i porady co do rozwiązań alternatywnych (fajne są też STERNSPEICHE 128, ale ASO z oponami krzyczy 14 klocków!!!) oraz samego pomysłu, czy w ogóle warto 19" do tego auta - bardzo mi się podobają, a najbardziej martwi mnie zwiększone obciążenie zespołu napędowego, pytanie o ile? Interesują mnie wszelkie informacje na powyższy temat. od siebie mogę tylko powiedzieć, że skorzystałem z usług firmy z twojego linka ( 20 cali do X6) i absolutnie nie mam zastrzeżeń - obsługa fachowa, ludzie uczciwi z bogatą wiedzą w temacie felg i opon na dowód czego wszystko popierali odpowiednią dokumentacją więc myślę, że jeżeli sprzedawca napisał tak jak cytujesz to nie wyssał sobie tego z palca. Same felgi co tu dużo mówić - wyglądają na solidne i wykonane z doskonałą precyzją - żadnych niedociągnięć lakierniczych, a stalowe wstawki doskonale spasowane. Sam na początku nie byłem pewien i jako, że mam swoje wymagania chciałem podejść ostrożnie do zakupu dlatego szukałem pomocy i opinii na forum gdzie jak się okazało spotkałem zadowolonych z ich usług klientów (pełen post w dziale X6 viewtopic.php?f=85&t=117337 ). Moim zdaniem można im zaufać w kwestii drobnych odstępstw od sztywnych zaleceń ASO, które często służą uzależnieniu takich laików jak np. ja od zakupów w serwisie za ciężką kasę. Przed zakupem zbadałem temat także od strony formalno-prawnej i faktycznie jeżeli dana część w danych parametrach w jakimkolwiek aucie dopuszczona jest do montażu np. przez niemiecki TUV (czyli posiada certyfikat TUV) to nie ma siły, aby ASO czy firma ubezpieczeniowa mogły się przyczepić. Więcej info w temacie TUV znajdziesz tutaj http://www.tuvdotcom.com/pi/web/whatCertifiedProduct.xml?LanguageChanged=pl&sLand=&sLang= . pozdrawiam, Andrzej
  2. Masz rację, felgi mają inne ET itd, ale ich szerokość jest taka sama (w moim przypadku 10x20 cali - choć w Etabeta masz możliwość skonfigurowania szerokości 20 calowych felg w trzech opcjach - pierwsza to 9x20 na przód i 10x20 na tył lub 4 takie same (9x20 lub 10x20) tył i przód ). Pytałem też przy okazji o kwestię opon 275 + felgi o szerokości 11 cali i faktycznie da się je naciągnąć, ale podobno jest to ekstremum i raczej nie powinno się stosować takich rozwiązań. Wg pozyskanych informacji BMW na 11 calowych felgach montuje opony 315/35/20, ale jak masz z tyłu felgi 11 calowe to z powodzeniem można zastosować opony 295/40/20 na tył i 275/40/20 na przód. Reasumując - zamawiając swoje auto przypadkiem dobrze się złożyło, że nie zamówiłem opcji 20 cali w BMW tylko 19 które wykorzystam na zimę. W innym wypadku dostałbym szerokie tylne koła z czego nie byłbym chyba do końca zadowolony. Jak dla mnie choć taki szeroki ''laczek'' fajnie się prezentuje to u nas z uwagi na ''rowy'' w drogach jeździ się na tym dość kiepsko. Jak sobie przypomnę namawianie mnie w ASO na wybór kół 20 calowych z BMW to cieszę się, że był ze mną syn który wstępnie namówił mnie na 22 cale gdzieś poza BMW. Ostatecznie zostało 20 cali, ale i tak myślę, że wyjdę (?) na tym wszystkim dość szczęśliwie.
  3. no faktycznie, tolerancja jest dość duża. :shock:
  4. Tego nie wiem, aczkolwiek ja zakupiłem 4 równe felgi (10 cali szerokości), ale całkiem możliwe, że opona 275 może być zbyt wąska na 11 calową felgę. Dziś będę dzwonił tam gdzie kupiłem swoje koła to zapytam i wieczorem napiszę. Pozdrawiam.
  5. Ja zakupiłem zapas i zwykłe 20 calowe opony. Wciąż czekam na swoje X6, ale w święta odwiedzając brata okazało się że jego sąsiad posiada dwu miesięczne x5 e70 na zimowych 20 calowych kołach z oponami Runflat (nie pamiętam jakie to były opony i jaki rozmiar miał z przodu, ale wiem że z tyłu miał 295/40/20). Oczywiście nie mogłem sobie odmówić jazdy próbnej. Musze powiedzieć że na drodze na której testowałem auto były duże koleiny więc na szerokich tylnych oponach dość wyczuwalnie nosiło tyłem, a samo auto wydawało mi się nieco twardsze niż np Q7 na 20 calach z normalnymi oponami którym tez miałem okazje się przejechać. Ja sam kupując koła posłuchałem rady sprzedawcy który przestrzegł mnie właśnie przed tego typu dyskomfortem i zamówiłem 4 normalne opony Vrederstein 275/40/20 i po próbnej jeździe X5 wydaje mi się to słusznym wyborem. Zbyt szerokie z tylu do tego runflat to wg mnie kiepski pomysł w naszych realiach i nie chodzi o twardość jako taką ale właśnie o to noszenie tyłem które zwłaszcza przy wyprzedzaniu na koleinach daje się dość mocno we znaki.
  6. Mam nadzieję, pytałem w kilku firmach o te opony i wszyscy wypowiadają się pozytywnie choć ja sam jako laik w temacie opon nigdy o nich nie słyszałem. Miałeś je założone w SUVie czy w osobówce? ja będę je miał w SUVie i zastanawiam się nad ich głośnością przy jeździe autostradowej z prędkością powyżej 150km/h. Masz może dla mnie jakąś opinię w tej kwestii? Z góry dzięki.
  7. Andy65

    X6 Koła na lato

    No tak, trudno się nie zgodzić z kolegą, ale właśnie po to istnieją takie fora, aby było gdzie i kogo się poradzić. Mieszanie w głowach nie tylko dotyczy dzieciaków, często sprzedawcy nie zawsze potrafią zrozumieć wymagania klienta i próbują wcisnąć towar jakiego w rzeczywistości nie potrzebujesz lub nawet nie chcesz (jak w Twoim przypadku). W moim mniemaniu i pewnie waszym też sprzedawca powinien kierować się dobrem klienta i jego oczekiwaniami, a nie często tylko swoimi marżami (na tym mogę zarobić więcej więc na siłę postaram się to wcisnąć), nie odkrywam tutaj Ameryki, ale wiadomo przecież, że jak klient podczas użytkowania będzie zadowolony z towaru jaki zakupił to może i wróci, a pewnie także poleci innym usługi danej firmy. Dlatego noworoczne życzenia rozsądku kierowałbym do sprzedawców. Wydaje mi się, że rozsądku i rozwagi mam wystarczająco, dlatego też dokonałem świadomego wyboru popartego zarówno waszymi opiniami jak i fachową poradą sprzedawcy. Zdaję sobie sprawę, że nie jestem łatwym klientem (zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że okropnym marudą z setką pytań :wink: ), a w Etabeta potraktowali mnie naprawdę rzeczowo i z pełną cierpliwością rozwiali każdą wątpliwość. Także podobnie jak madmax serdecznie wszystkim polecam! :cool2: NIECH MI JUŻ TYLKO W KOŃCU DOSTARCZĄ MOJE AUTO! :duh:
  8. Ja na lato zamówiłem opony Vredestein Ultrac Suv Sessanta z felgami etabeta tettsut/x black, niestety nie mogę na razie powiedzieć o tym jak sprawują się na drodze gdyż założę je dopiero wiosną, o ile doczekam na auto :wink: (jeszcze jakiś miesiąc) :duh:
  9. Andy65

    X6 Koła na lato

    ja pozbyłem się dylematu jeszcze w tym roku łapiąc się na końcówkę promocji zimowej. Wczoraj złożyłem zamówienie i mają być wysłane jeszcze przed nowym rokiem - skorzystałem z opinii Madmax'a i zdecydowłem się zamówić model etabeta Tettsut/X black ze stalowymi bajerami z oponami Vredestein Ultrac SUV Sessanta. Rozmiar 20 cali, choć nie do końca jestem pewien czy dobrze zrobiłem rezygnując z 22 cali - wciąż jakoś mnie tak korci. Teraz pozostaje tylko czekać na auto i mieć nadzieję, że wiosna przyjdzie szybko.
  10. Andy65

    X6 Koła na lato

    Felgi Revere London rewelacyjne, odwiedziłem ich stronę i okazuje się ze dostępne tylko! w opcji 22 cale. Szkoda, bo już całkowicie zrezygnowałem z tego rozmiaru.. mam nadzieję ze jak już dorosną nasze dzieciaki to nie będą miały takich dylematów o jakich się tutaj rozpisujemy :? poczekam tych kilka dni i poproszę o fotki na Twoim aucie. Z tego co piszesz wynika, że to właśnie firma jakiej szukam. Dbają o klienta także po zaksięgowaniu pieniędzy na koncie, a to jak dla mnie dość istotny czynnik przy wyborze oferty :cool2:
  11. Andy65

    X6 Koła na lato

    To na jakich kołach odbierasz swój samochód skoro teraz szukasz 20 calowych? na 19-tkach??? W przyszłym tygodniu dostarczam swoje eta-beta 19 cali do BMW, żeby mi zaraz zamontowali na odbiór auta koła zimowe. Po tym co napisał Hys odnośnie wrażeń z jazdy na 20 calowych już teraz zaczynam żałować, że je zamówiłem. Nie chciałbym stracić wypełnień w zębach przejeżdżając poprzecznie przez koleiny na skrzyżowaniu. Chyba robię się zbyt wygodny albo się starzeję ale jak słyszę o skrzypiącej kracie albo taczkowozie na 20 calach to zaczynam się martwić. Jeśli chcesz to oddam Ci swoje 20-tki zanim zobaczą Polskie drogi o ile Kolega z Bydgoszczy nie napisze, że trochę przesadza z tą różnicą w prowadzeniu i komforcie jazdy? Tak, auto odbieram na 19stkach które zostawiam na zimowe. Wczoraj miałem też okazję przejechać się Q7 kolegi na 20 calówkach i powiem szczerze że naprawdę znośnie, nie ma chyba co tak bardzo panikować i martwic się o uzupełnienia w zębach. Za Twoje nowe 20stki muszę grzecznie podziękować, ale właśnie nie szukam felg BMW, poza tym założę się, ze będziesz zadowolony z wyboru, bo przy jeździe na 20 stkach naprawdę nie ma tragedii. Pisałeś, że kupiłeś etabeta 19stki, domyślam się, że to nie ten model który ja rozważam, bo mają je w rozmiarach od 20 cali w górę więc może to ten ? http://allegro.pl/item837117621_19_etabeta_5x120_x3_x5_x6_range_rover_zima.html lub taki sam, ale w srebrze? Maja go także w 20 i w 22 calach więc rozważam także i taki zakup. Możesz powiedzieć jak z ich wykonaniem, estetyką itd? Na zdjęciach wyglądają bardzo ładnie, ale to tylko zdjęcia.
  12. Andy65

    X6 Koła na lato

    dzięki, ale znam te felgi, są fajne ale za bardzo przypominają te z M6 na replikach których jeżdżą już nawet e90-ątki, jedna w stylu agro-tuning jest na naszym osiedlu kilka domów dalej. Moim zdaniem mogli wymyślić coś bardziej wyjątkowego dla X6M. Co do Hartge to owszem są ciekawe, ale znów używki ze zdartymi oponami. Chodzi opinia że duży % używanych kół z allegro miało swoje przejścia tam skąd były importowane (to dość wiarygodne bo przecież każdy wie jak to jest z samochodami z importu więc dlaczego mieliby nie robić tak, że odnawiają uszkodzone, pogięte lub porysowane felgi, zakładają używane opony i komplet prawie jak nowy - cena też prawie jak za nowe ;) Auto będzie nowe więc trochę dziwnie zakładać używki niewiadomego pochodzenia, tym bardziej, że chodzi o bezpieczeństwo moje i mojej rodziny. Z nowych nie ma właściwie wyboru więc gdybym zdecydował się na te Etabeta to dostaję markowe, fabrycznie nowe felgi no i mam dwu letnią gwarancję, a samym felgom też nic nie brakuje im bardziej im się przyglądam tym bardziej mi się podobają. A swoją drogą tak z ciekawości takie felgi od X6M to jaki wydatek? mam na mysli zarówno ASO jak i rynek wtórny.
  13. Andy65

    X6 Koła na lato

    Dzięki za wasze uwagi i powiem, że przekonaliście mnie. Młodemu też udało się wybić z głowy pomysł na 22 calowe koła, jak się okazało to jednak rozsądny dzieciak.;) Poszukamy felg 20 calowych. Przeszukałem allegro, ale niewiele ciekawych ofert udało mi się znaleźć, większość to używki z pierwszego wyposażenia. Na chwilę obecną są takie opcje. OPCJA 1 http://moto.allegro.pl/item833018405_bmw_x5_x6_20_cali_g_power_kola_zimowe.html - felgi mają znaczek ALPINA , ale w opisie aukcji napisano G-POWER, myślicie że to oryginalne felgi Alipna czy gość tylko zamontował takie dekielki? OPCJA 2 http://moto.allegro.pl/item835170447_20_etabeta_5x120_x3_x5_x6_jakosc_w_kazdym_calu.html - z tego co widziałem to przy temacie kół zimowych ktoś polecał już felgi Etabeta, a nawet się zdecydował. OPCJA 3 http://moto.allegro.pl/item840341569_20_etabeta_5x112_ml_glk_jakosc_w_kazdym_calu.html - po skontaktowaniu się w tej chwili ze sprzedawcą poinformowano mnie, że także mają ten model do X6 pomimo że na aukcji jest pod MLa. OPCJA 4 http://moto.allegro.pl/item818841422_21_kola_bmw_x5_x6_hartge_oryginal.html - szkoda że używane i 21cali, ale przy tak niewielkim wyborze na allegro biorę także tę opcję pod uwagę. Co możecie powiedzieć o tych propozycjach, proszę o opinie. Pozdrawiam
  14. Andy65

    X6 Koła na lato

    z tego co udało mi się dowiedzieć to 285/30/22 lub 295/30/22, ale to informacja z innego forum więc nie potwierdzona.
  15. Andy65

    X6 Koła na lato

    nie wiem czy do niego przemówią takie argumenty bo to jeszcze gimnazjalista więc liczy się wygląd, no ale warto spróbować, no właśnie zapasu nie mam, ale chyba domówię gdyż jak widzę w innych postach wszyscy narzekają na runflaty więc chyba coś w tym jest, zresztą w razie gdybym miał się zdecydować na 22 calowe felgi to opony runflat zapewne kosztowały będą krocie. Co do 21'' to też myślałem nad takim wyjściem, pytanie dlaczego wg ciebie 21 cali to maksymalny rozmiar? jakie są konkretnie twoje doświadczenia? co z komfortem i osiągami?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.