Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz mi sie przypomniało że to właśnie cześcidobmw mi polecili ten zestaw nawet mam rozmowę na GG który tak strasznie piszczy i tak mizernie hamuję i pewnie jak u kolegi wyżej będę musiał za 20 tyś wymieniać;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat w mondeo ma podobny zestaw, tarcze od wewnątrz wyglądają podobnie jak te ze zdjęcia (tzn. nierównomierne zużycie, diagnosta zawsze pyta co się działo z tymi tarczami) natomiast od zewnątrz wyglądają całkiem normalnie.

 

Pozapychane dziurki to norma, ja 3-4 razy w roku czyszczę je w ten sposób, że biorę wiertełko na wkrętarkę i najnormalniej w świeci urdażniam otworki wiercąc przez tarczę na wylot, oczywiście otworu nie powiększam a jedynie oczyszczam z pyłu i na kilka miesięcy wystarcza.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to Panowie dokładnie jest z tym czujnikiem klocków, jutro wymieniam tarcze i klocki z tyłu ale zapomniałem zamówić czujnika. Trzeba go wymieniać za każdym razem? Klocków została mi jeszcze połowa grubości, kiedy jest już za późno by zostawić stary czujnik?

 

I jeszcze jedno, krążą po sieci informacje że bez wymiany czujnika nie da się skasować inspekcji klocków, możecie potwierdzić?

 

z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujnika, to jeśli nie dotykał jeszcze tarczy podczas eksploatacji i się nie przytarł, to wymiana nie będzie konieczna.

Ja ostatnio urwałem tylny w E91, zauważyłem to po drastycznym zmniejszeniu dystansu do wymiany klocków (a klocki były prawie wcale jeszcze nie zużyte), skasowałem wymianę ale zapalił się błąd (gdy kasowałem to nie wiedziałem jeszcze że mam urwany czujnik). Udało mi się skasować "wymianę klocków" z urwanym czujnikiem (zlutowałem kabelki i przyłożyłem do zacisku) - ale Inpa wykrywa błąd uszkodzonego czujnika - ale na zegarach i w I-Drive wszystko ok, i dystans do wymiany klocków też duży.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów, w swojej e91 mam na przodzie zestaw textara. Koledzy z serwisu odmawiali, radzili żebym oryginalne wrzucił bo podobno tarcze textara lubią się krzywić. Zaryzykowałem i [BAD]. Po 1,5 tys km zaczęły bić ale z tym biciem jest tak, że dopiero przy trzecim mocniejszym hamowaniu na autostradzie zaczynają bić tak od 140-150 w dół. Wczoraj przetoczyłem i bardzo lekko pomogło. Nie wiem co robić, kolejnej kasy na zestaw nie chce mi się wydawać...:/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie akurat zaczęły bić prawie nowe przednie oryginalne tarcze - i tak praktycznie bez żadnego powodu. Auto stało ponad tydzień nie jeżdżone i po tym postoju zaczęło się bicie. Przetoczyłem u doświadczonego z tarczami tokarza, i służą dalej - było to 4.5 roku temu.

 

Teraz na tylnej osi od 2 lat mam zestaw Textara - zero problemu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Textary dzis to lipa napewno duzo gorsze od TRW.

Spalily mi sie klocki textara w JGC zanim zjechaly sie na 5mm,po zalozeniu CBK nie mialem wiekszych problemow.

Napisalem reklamacje to mnie olali.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E91 z przodu mam Textary z Bmw a z tyłu Textary z normalnej dystrybucji, i nie mogę powiedzieć złego słowa. Nie jeżdżę ekstremalnie i w zupełności są wystarczające.

Niedawno myślałem o zakupie klocków "Ceramic" niebrudzących felgi, ale po tych wszystkich raczej nieprzychylnych opiniach, chyba pozostanę przy Textarze.

Kiedyś zastanawiałem się nad montażem Jurid White do E81, bo obecne ATE masakrycznie brudzą felgi. Może ktoś testował te Juridy White?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Witam, mam założone na przednią oś tarcze Rotinger gt nawiercane i nacinane, oraz klocki TRW, po rozgrzaniu tarcz przy hamowaniu bardzo czuc bicie na kierownicy. Miał ktos taki problem z tymi tarczami. Pozdrawiam.

Zalozyles gow...o to co sie dziwisz ze masz problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli bicie czuc po rozgrzaniu mozliwym problemem jest nieprawidlowe docieranie tarcz przez pierwsze 1 tys km (50 km bardzo lekkie hamownia tylko, nastepne 300 zwiekszamy troche, do 1 tys jedzimi normalnie ale bez zadnych ekcesow po 1 tys 10 hamowan pod rzad z 100 do 0 i dajemy sie tarcza i klocka rozgrzac i dostosowac razem i nie robimy tego jak pada deszcz)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po wymianie jest już około 2 tys km.

Zestaw to

Przód

Black Diamond Nawiercane i nacinane + klocki Galfer sport FDT

Tył

Tarcze seria BMW (tarcz nie wymieniałem prawie nówki)+ klocki Galfer sport FDT

(przewody w stalowym oplocie)

 

1000km spokojna jazda. Później parę konkretnych hamowań do zera.

 

Hamulce zachowują się na prawdę znakomicie. Wczoraj wracałem z weekendu do domu i przez parę km miałem okazję sprawdzić swoje hamulce przy mocnych hamowaniach.

W trakcie tej jazdy poczułem na jednym hamowaniu, że hamulce robi się miękki.

Po niecałej minucie miałem kolejne hamowanie, a zestaw był gotowy w 100% do zatrzymania pojazdu :cool2:

 

(opony w cale nie powalają właściwościami jezdnymi, dużo bieżnika lecz ogólnie słabe, pozostałość po poprzedni właścicielu. Podaję tą informację ponieważ hamowanie to nie tylko tarcze i klocki a wiem, że taki zestaw znakomicie spisuje się w naszej e9X mimo nie za mocnych opon)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na te zaciski wchodza tarcze do 330 mm, mozesz to odczytac bez zdejmowania kola na twoich zaciskach. Wszystko jest zalezne od srednicy twoich kol, u mnie przy 17 calowkach wchodza 330 mm. a wiec 312 mm nawet na 16 calowkach powinny wejsc, jezeli chcesz miec zapas na 16 to zejdz do 300 mm.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.