Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam bardzo nietypowe pytanie do bardzo typowej usterki. Ponieważ zmieniłem większą część zawieszenia na nowe, 4 amortyzatory BILSTEIN , 4 sprężyny, wszystkie sworznie i tuleje przednie itd... mam wrażenie , a właściwie pewność że coś nie tak jest z samymi wahaczami - ściąga mnie w prawo, a prawe koło stoi "do tyłu" o 1cm bardziej niż lewe. Stawiam na ten wahacz, jednak chciałbym zmierzyć go i dobrać drugi, najlepiej używany ale oryginalny, idealnie prosty. Czy macie dostęp do takich danych?

Opublikowano

Krzywy wahacz? A może żle osadzona tuleja metalowo-gumowa?

Danych dotyczących wymiarów samego wahacza nigdzie nie znajdziesz - ewentualnie podjedź do sklepu i poproś sprzedawcę o zmierzenie w wybranych miejscach

Opublikowano

Witam

 

Mam akurat stare wahacze z 323 mojego Taty pod ręką. Oto fotka i wyniki moich "pomiarów".

 

http://img4.imageshack.us/img4/3885/wahaczerozm.th.jpg

 

Trzeci wymiar, mierzony od sworznia zewnętrznego bezpośrednio do tulei to ca 54 cm.

Oczywiście teza daniello jest słuszna - gdyby tuleja była nie do końca wciśnięta na wahacz, to mogłoby mieć to wpływ na wysunięcie koła.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano (edytowane)

Witam.

WIELKIE DZIĘKI ZA TEN POMIAR :)

Co do tej tezy.... też popieram, jednak tuleja stoi "prosto", nie wybrzusza się a ponieważ zrobiłem w ten sposób już dobrych pare tysi km to myślę że dawno byłoby po tulei?

Co ciekawe sprawa jest coraz bardziej poważna, na początku na 16" minimalnie ściągało, potem więcej. Potem zmieniłem na zimówki i rozmiar 15" i na początku niesamowicie ściągało, po dopompowaniu kół jest nadal kicha :/

Koła 16" idealnie proste, opony nowe. Koła 15" stalowe, wyglądają proste, opony używki zimowe - NIE BIJĄ.

 

Przed chwilą jechałem bunią przez miasto, potem na parkingu patrze a tak wizualnie to koło kierowcy jest bardziej wysunięte do przodu (fot.4) , a koło pasażera wygląda idealnie na środku. Jak jest u Was?

 

 

http://images41.fotosik.pl/232/18e2784b9f33c6a3m.jpg

http://images43.fotosik.pl/236/d724fd23afc98008m.jpg

http://images50.fotosik.pl/236/3a27d275af63d9bbm.jpg

http://images49.fotosik.pl/236/972d182742f7a174m.jpg

 

Na zbieżności (tuż po wymianie prawie całego zawieszenia z przodu, oprócz samych wahaczy oraz mocowań górnych amortyzatorów) stwierdzono że tył jest idealny, a z przodu koło prawe jest cofnięte o 1cm.

Tyle ze dla mnie ta diagnoza to jest śmiechu warta gdyż po tym jak wyjechałem ze stacji diagnostycznej położyłem się pod autem i ...... stwierdziłem że z tyłu nie mam części sprężyny - WIĘC JAKIM CUDEM BYŁO "IDEALNIE"? #%$$##^$#^$#$^#^#!#@! tylko to ciśnie mi się na usta po tym jak zapłaciłem te 110 pln za diagnoze...........

Edytowane przez prl
Opublikowano
Po całonocnym podziwianiu wahaczy na allegro dzisiaj coś mnie tknęło i sprawdziłem jak to u mnie naprawde jest.... wziąłem miarke i pomierzyłem - faktycznie obydwa różnią się o ponad 1cm w rozstawie ramion..... ale druga sprawa jest taka że...... obydwa wyglądają inaczej: jeden ma 6 dziur a drugi 4..... wnioskuje że jeden wahacz jest oryginalny a drugi od wersji 4-cylindrowej! Co Wy na to?
Opublikowano
wachacze byly takie same z 4 i 6 cylidrowcach 6 dziur ale e46 ma 4 dziurki :P

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
wachacze byly takie same z 4 i 6 cylidrowcach 6 dziur ale e46 ma 4 dziurki :P

 

1. znalazłem na allegro coś takiego: http://moto.allegro.pl/item822191544_wahacz_przedni_bmw_3_e36_1990_1998_nowy.html

i tak to wlasnie u mnie wyglada, tyle ze różni się rozstawem ramion - więc któryś jest krzywy.

2. z e46 do e36 raczej wahacz nie podchodzi? nie żebym chciał coś takiego tworzyć, tak tylko teoretyzuje :)

Opublikowano

ja tez niewiem ale to polska wszystko jest mozliwe :P

No coz nic nie poradzisz wymieniaj

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
A jakie wahacze w zamian wybralibyście Wy? Oryginały to chyba przesada, używki mogą być równie krzywe, wolałbym najlepiej dobry ale nowy zamiennik.
Opublikowano

Witam

 

Jak chcesz to za cenę przesyłki wyślę Ci wahacz z naszego kombi. Wybijesz sworznie, założysz nowe i powinno być super. Jak coś to PW ;)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Ok. Dzięki koledze mattiss mam już właściwe wahacze w domu, zdążyłem wyciągnąć z nich stare sworznie, oczyścić i przemalować ;) Jeszcze raz dzięku mattiss!

 

Mam pytanie w sprawie problemu który mnie nurtuje..... sworzeń długi : jak określić dobry kierunek przy wciskaniu na wahacz kiedy brak jakichkolwiek znaków na wahaczu, a specyficzny owalny kształt sworznia schowany jest szczelnie pod gumowym kapturkiem?

 

Chcę to zrobić dokładnie co do MM , więc nasuwa mi się proste rozwiązanie.... jeśli ktos z Was ma oryginalny wahacz to może zrobić odrys z ustawienia sworznia?

Spotkałem się z jedną wypowiedzią na którymś forum, w którym pisał ktoś że mimo oznaczeń na sworzniu okazało się że jest on oryginalnie 90 stopni przesunięty .... ponoć po montażu wystarczy pare minut jazdy i sworzeń jest do wyrzucenia .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.