Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam jak w temacie od mniej więcej 2000 do 2700 turbina mi świszczy ,co to może być?, dodam że nie zawsze, raz jest ten świst a raz go nie ma i nie ważne czy silnik jest ciepły czy zimny (przeważnie jak jest ciepły), o turbo dbam ale ten świst mnie przeraża autko nawet nie ma 50 k :| jeżeli ktoś zna dobrych fachowców i warsztaty w Warszawie i okolicach będę wdzięczny za podanie info, muszę koniecznie to zdiagnozować.

 

Dziękuje za wszelkie odp

 

pozdrawiam

Opublikowano

świst nie zawsze musi oznaczać, że ciś sie stało z turbiną. może masz gdzieś jakieś małe rozszczelnienie na rurach od turbo do intercoolera i do silnika

druga rzecz jest taka, że tak musi być, ponieważ turbina rozkręca się do nieprawdopodobnych prędkości nawet i 20.000 obr/min!!

Opublikowano

Turbina kręci sie nawet po kilkadziesiąt tysięcy do kilkuset tysięcy razy na minutę (w zależności od tego w czym jest zamontowana :lol: )

 

Świst jest jak najbardziej normalnym objawem, martwiłbym sie gdyby go nie było. A to,że raz go słyszysz a raz nie może wynikać,że przejeżdżasz np wąską ulicą i dokłądnie słyszysz turbine bo jej odgłos odbija się od np krzaków czy budynków a innym razem w innych warunkach nie jestes w stanie usłyszeć.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

wiem że turbina powinna sobie gwizdać i tak właśnie robiła dało się to ładnie słyszeć jadać między blokami np, ale to już jest świst i to tylko przy takich obrotach 2000-2700 chyba upatruję jakieś rozszczelnienie- "małe rozszczelnienie na rurach od turbo do intercoolera i do silnika" i teraz pytanie, jak to sprawdzić?, wolę dmuchać na zimne i ewentualne usterki usuwać przed jakaś większą awarią

 

 

btw Hipo ładną masz tę fotke swojej "sieczkarni" w sephi normalnie tylko na okładke jakiegoś magazynu albo pomniejszyć i do portfela :cool2:

Opublikowano

ciężko jest zdjagnozować rozszczelnienie, gdyż turbo musi wkręcać się na obroty pod obciążeniem. wczoraj zmieniałem płyn w chłodnicy i mechanik troche gazował i jednak widać było jak wąż od intercoolera "puchł" czyli było w nim ciśnienie.

proponuję wsadzić kogoś do auta i niech z wyczuciem gazuje a druga osoba niech szczegółowo ogląda łączenia przy rurach.

PS

w volvo v50 mojego brata kamień udeżył w intercooler i zrobił mini dziurke, z której niemiłośiernie gwizdało - tam intercooler jest umieszczony tak jak u nas

widzę, że jesteś z Warszawy - ja mieszkam na kabatach możemy się spotkać i coś wymyślić :8)

Opublikowano

no i sie zaczyna... ma gwizdać, czy nie?

odpowiedź jest prosta - jak ma moc, wgręca się bez problemu, nie kopci na czarno TO nic nie robić i jeździć.

 

Turbo osiąga bardzo wysokie obroty i w pewnym zakresie może być delikatnie słyszalna - delikatny świst. Nie może być mowy o jakimś wyciu bądź warczeniu wtedy to już naprawde jest error, ale delikatny świst jest dopuszczalny. Mam 4 auto w TD i każde na swój sposób świszczało. Równiez warto sprawdzić układ dolotowy - szczelność.

Opublikowano

Aż się wsłucham w swoją ale jak do tej pory albo nie zwracałem na to uwagi a raczej staram się zwykle wsłuchac w pracę zawieszenia, silnika itp. albo poprostu u mnie turbina pracuje na tyle cicho ze jej nie słyszę, jeździłem ostatnio Fiatem Fiorino i tam turbinke słyszałem (apropo`s Fiorino w 1.3 multijet to niezły narwaniec).

I jeszcze jedno, fota hipo wyszła "zaje.....e, pozdrawiam!

Opublikowano
Inna sprawa,że tak jak w 118d sprzec liftu ładnie słychac turbine to w 118d po lifcie faktycznie jest trudno słyszalna. Trzeba się wsłuchać :D I nawet jak się słyszy to nie jest to taki dźwięk jak w poprzednim modelu.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

W mojej 118 prace turbiny slysze tylko i wylacznie na zimnym silniku i najwyrazniej przy niskich temperaturach. W lecie tego nie obserwowalem. Podczas jazdy po ruszeniu (poza praca na jedynce na zimnym silniku) w kabinie wogole nie slychac ze jest turbina.

 

czy ktos wie ile kosztuje nowa turbina do 118D?

Opublikowano
Mi zaczęło nagle świszczeć i okazało się że to łożysko z alternatora to tylne które słychać tylko pod obciążeniem co dziwne też wydawało mi się że to turbina ale diagnostyka GTI + smarowanie turbiny potwierdziły łożysko :mad2: w środę oddaje do regeneracji alternator (kompleksowo 300zł) bo nówka ponad 2 tys kosztuje i zobaczymy czy z tym łożyskiem to prawda :norty:
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Mi zaczęło nagle świszczeć i okazało się że to łożysko z alternatora to tylne które słychać tylko pod obciążeniem co dziwne też wydawało mi się że to turbina ale diagnostyka GTI + smarowanie turbiny potwierdziły łożysko :mad2: w środę oddaje do regeneracji alternator (kompleksowo 300zł) bo nówka ponad 2 tys kosztuje i zobaczymy czy z tym łożyskiem to prawda :norty:

 

witam,

powiedz mi jak się ta sprawa zakończyła z tym świszczeniem u Ciebie, już nic nie słychać po wymianie tego łożyska? i jeszcze gdzie robiłeś wymianę, w ASO ?

wstępnie zrobiliśmy diagnozę z Hipo Hubertem (pozdro) i to nie turbo tylko chyba to łożysko

Opublikowano
hehhe :D dobrze ze temat odświeżony bo was zaskoczę jak cholera :norty: po przyjeździe na serwis okazało się że to nie łożysko z alternatora bo wszystko było cacy tylko sprężarka z klimatyzacji( nawet na zwykłym nadmuchu bez włączania klimy też chodzi?? nie wiedziałem) tak chałasuje zdjęli poruszali z powrotem zamontowali bo muszą rozeznać temat ile kosztuje regeneracja bo nie robili jeszcze do jedynki :mad2: :cry2: tego coś tam z tym chyba zrobili bo jak zamontowali to momentalnie mimo braku wielkiej ingerencji w sprężarkę dźwięk ucichł i do dzisiaj nic nie słychać :cool2: :cool2: zaznaczam że nigdy nie miałem problemów z działaniem klimatyzacji i w życiu bym nie doszedł do tego że ten dźwięk z tego sprzętu pochodzi diagnostyka u mnie nie była dość skomplikowana bo wymieniałem wcześniej pompę wody i koło pasowe oraz wszystkie paski także większość potencjalnych elementów została wyeliminowana.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.