Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szukałem wiadomości odnośnie możliwości sprawdzenia samochodu takiego jak w temacie, pod kątem usterek obecnych i zapamiętanych w sterowniku silnika za pomocą próbnika diodowego. Poniżej zdjęcie danych które udało mi się zdobyć. Chciałbym poprosić o pomoc w następujących kwestiach:

1. W jakich latach były montowane silniki na Motronic M1.7/3.1 i Motronic 1.2 i do jakich wersji silnikowych były stosowane Motronic M1.7/3.1, a do jakich Motronic 1.2. Jak sprawdzić jaki system jest w aucie (oznaczenie na komputerze?).

2. Czy próbnik należy podłączyć koniecznie do odpowiedniego przewodu z wiązki od komputera pokazanej na 1 (dla M. 1.7/3.1) lub 2 (dla M. 1.2) zdjęciu poniżej, czy można po prostu podłączyć go do odpowiedniego numeru pinu do złącza diagnostycznego ze zdjęcia 3 (co byłoby dużo łatwiejsze)?

3. Czy pomiar koniecznie należy wykonać na podłączonej wiązce do komputera?

Z góry wielkie dzięki za wszelkie porady. Pozdrawiam

Zdjęcie 1

http://obrazki.elektroda.net/34_1259960466_thumb.jpg

Zdjęcie 2

http://obrazki.elektroda.net/80_1259960500.jpg

Zdjęcie 3

http://obrazki.elektroda.net/22_1259960538_thumb.jpg

Opublikowano
Mistrzu byłoby na pewno prościej przy pomocy komputera, a już najprościej byłoby usiąść i zajechać do diagnosty, zapłacić i się dowiedzieć, albo i nie (zależy jaki diagnosta i czy akurat ma odpowiedni humor), ale na pewno mniej będzie z tego satysfakcji, a poza tym kabel trzeba kupić, a nałogowo lub dla pieniędzy nie będę wykonywał diagnostyki więc nie wiem czy warto inwestować, a już kupiłem diodę LED za 0,5zł i chciałbym spróbować swoich sił sprawdzając te usterki na własną rękę, w taki sposób. Poza tym moje wzmagania się z tym problemem może kiedyś komuś pomogą w rozwiązaniu jego problemu. Wbrew pozorom tak wiele pracy przy tym próbniku nie jest. Więc same plusy :) Nikt nie zna odpowiedzi na 2 i 3 pytanie?
Opublikowano

gdzieś czytałem o tych kodach błyskowych ale i ile pamiętam to w tamtym opisie nie trzeba było podłączać diody

po pięciokrotnym naciśnieciu gazu miała błyskac lampka chek engine

oczywiście zapłon załączony

Opublikowano
Tylko się rozchodzi o autko szwagra, czyli E36 320 tak jak w temacie, a nie o moje E30 :) Jak przetestuję tą próbę diagnostyki na LED z E36 to na pewno opiszę sposób pomiaru. Pozdrawiam
Opublikowano
Tylko my nie mamy lapmek chek engine :)

no my nie mamy ale kolega ma E-30 i może u niego to zadziała

 

Tzn dokładnie to e36 miały te lampki ale chyba tylko w wersji na USA.

Opublikowano
Nikt nie zna odpowiedzi na 2 i 3 pytanie?

 

Co do pytania nr2 to przewód z pinu 8 sterownika leci poprzez kostke X20 prosto do zestawu wskaźników na kostkę X16 pin 16.

 

A pytania nr 3 nie rozumie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.