Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Po kolei...

Najpierw wentylator, jak sadze, zaczal brzeczec, i przy wlaczeniu na '4' sila nadmuchu przez chwile byla maksymalna po czym slabla i brzeczal. Pozniej chwilami przestawal dzialac wogole, kilka dni dzialal, potem wogole sie nie wlaczal itp.

Ostatnio sie za to zabralem bo juz przez dluzszy czas nie wlaczal sie wogole, a w koncu zima idzie...

Po dostaniu sie do niego i podlaczeniu na krotko pod akumulator, ku mojemu zdziwieniu chodzil. Bedac przekonany, ze to cos innego (styki, panel itp) po skreceniu wzialem wyjalem panel sterowania nawiewem i wylaczylem a nastepnie wlaczylem wszystkie wtyczki, to samo zrobilem w tym "plastiku z elektronika" przy schowku. Wlaczylem - dziala, tyle, ze brzeczy i skacze mu sila nawiewu, raz nei brzeczy i idzie maxem, raz brzeczy nawet na '1' - ma roznie.

Co to moze byc? Sam wentylator, czy moze ma problem z napieciem, jakimis sterownikami, no nie wiem...

Jesli to wentylator to jakiego mam szukac ?

Numerow wentylatora nie spisalem, bo sadzilem ze to jednak nie to. Czy wentylator dajmy na to innej firmy behr siemens valeo bosch bedzie pasowac czy musi byc takiej samej firmy. Druga rzecz to czy wentylator musi byc od auta z klima czy moze byc bez - czy to sie rozni.

Przez otwor od panelu nawiewu zauwazylem jedynie ze nagrzewnica jak sadze jest behra, na skrzynce z elektronika rowniez behr, wiec chyba wentylator tez...?

Jesli ktos takowy ktory by do mnie pasowal posiada to prosze o kontakt na PW.

Pozdrawiam
Opublikowano

Jak zdiagnozowac ze to napewno opornik? Pomiarem?

Wentylator dzialal pare dni, potem przestal, walnalem schowkiem, zaczal dzialac, potem znowu przestal i tak pare razy walniecie schowkiem pomagalo po czym niedawno padl calkowicie i juz nawet schowek nie pomaga...

Pozdrawiam
Opublikowano

Rozebralem wszystko, oto fotki...

http://img705.imageshack.us/gal.php?g=001ck.jpg

 

Ktos gdzies pisal, ze niby ten opornik w autach z klima jest przy pedale gazu, wiec rozebralem i tam, ale no nie wiem, zobaczcie sami... wg mnie to wogole nie mam opornika! A dzialalo przeciez wczesniej na wszystkich predkosciach, albo go nie znalazlem.

 

http://img705.imageshack.us/img705/9891/001ck.th.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/3403/003obe.th.jpg

http://img704.imageshack.us/img704/3310/004lu.th.jpg

http://img5.imageshack.us/img5/9203/005vyi.th.jpg

 

Na fotce ponizej, wydaje mi sie, co wynika tez z instrukcji na zielonym kabelku przy pustej wtyczce powinien byc rezystor-opornik tak? Jesli tak to nie mam go i nigdy nie mialem odkad posiadam auto, a ogrzewanie i klima dzialala poprawnie.

http://img686.imageshack.us/img686/513/006di.th.jpg

http://img697.imageshack.us/img697/7135/007tf.th.jpg

http://img705.imageshack.us/img705/3328/008lm.th.jpg

http://img704.imageshack.us/img704/1049/009fd.th.jpg

http://img27.imageshack.us/img27/1248/010kn.th.jpg

http://img686.imageshack.us/img686/9269/011oq.th.jpg

http://img705.imageshack.us/img705/2452/012x.th.jpg

 

Tak poza tym to gdzie jest mikrofiltr?

I czy ten tzw miecz to jest na ostatniej fotce? Ewentualnie jak tam sprawdzic czy wszystko z ta plytka w porzadku?

Pozdrawiam
Opublikowano

ok to jednak szczotki.

mam wentylator boscha nr 0130111011 oraz mam klime.

Pytanie czy musze znalezc wentylator tej samej firmy o tym samym numerze, czy moze byc inny ale tez z klima, czy moze byc inny i bez klimy?

opornik i miecz ok, tylko cos mi zaczelo teraz leciec zimne po prawej na jalowym, po przygazowaniu leci z miejsca cieple, a po lewej non stop cieple, co to? elektrozawory?

Pozdrawiam
Opublikowano
Mam podobny problem, też zaczeło brzęczeć a teraz wogóle nie działa dmuchawa mimo że jest na max a wcześniej raz działało tylko na max a raz tak jak trzeba. Dodam iż mam panel klimatronic (przynajmniej część osób tak nazywa ten panel). Więc jak sobie z tym poradzić i jaki to może być koszt??
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano

Najlepiej poradz sobie z tym sam, bo jak zaczniesz chodzic do "fachowcow..." to tylko stracisz kase i dalej bedzie niezrobione, tak jak w moim przypadku.

Musisz wyjac opornik i stwierdzic czy jest ok, jesli jest ok, to tak jak ja wyjac wentylator i poodciagac sprezynki zeby bardziej dociskaly konczace sie szczotki, a potem spisac nry i poszukac nowego wentylatora bo ten pochodzic moze tydzien jak i rok.

A ja ponawiam moj ost post.

Pozdrawiam
Opublikowano

Witam.

Chce przyłączyć sie do tematu z pytaniem: JAK SPRAWDZIĆ CZY MIECZ JEST SPRAWNY?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, problem rozwiązany, wymieniłem miecz i dalej lipa więc sie bardzo wkurzyłem i wyjąłem wentylator, szczotki jeszcze posmigają ale było je trzeba obruszac bo stały i to było problemem. Dzięki j0hnny2007 za skuteczną pomoc :8)
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano

szczotki same spokojnie dokupisz i wymienisz,gorzej z tulejami...jeśli padły

 

wentylator z klimą i bez bynajmniej w katalogach jest rozróżnienie,więc pewnie trzeba kupić taki jaki był ,bez kombinacji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.